PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 150/2009 • Također, zbog opisanih teških ograničenja tržišnog natjecanja, Osnovni ugovor ne može se ni pojedinačno izuzeti od primjene članka 9. ZZTN. Naime, članak 10. ZZTN propisuje uvjete koje pojedini sporazum mora kumulativno ispuniti kako bi ga se pojedinačno izuzelo od primjene odredbi članka 9. ZZTN o zabranjenim sporazumima. Riječ je o dva pozitivna (članak 10. stavak 1. ZZTN) i dva negativna uvjeta (članak 10. stavak 2. ZZTN) koji moraju biti kumulativno ispunjeni. U smislu članka 10. stavka 1. ZTTN, od opće zabrane uređene člankom 9. ZZTN mogu se izuzeti sporazumi koji pridonose unaprjeđenju proizvodnje ili distribucije robe i/ili usluga, promicanju tehnološkog ili gospodarskog razvoja i pružaju potrošačima razmjernu korist, međutim, u ovom slučaju taj uvjet nije bio ispunjen. Također, navedenim se sporazumima ne mogu poduzetnicima, u smislu članka 10. stavka 2. ZZTN, nametati ograničenja koja nisu neophodna za postizanje prethodno navedenih ciljeva niti poduzetnicima omogućiti isključivanje znatnog dijela konkurencije s tržišta, za robe i/ili usluge koje su predmetom sporazuma. Navedeno proizlazi i iz Obavijesti Komisije – Smjernice za primjenu članka 81. stavka 3. Ugovora (odgovarajući članak 10. ZZTN) koje su objavljene u prijevodu na hrvatskom jeziku na službenim internetskim stranicama Agencije: http://www.aztn.hr/uredbe_vlade.htm, a koje, u smislu članka 35. stavka 3. ZZTN, služe kao interpretativni instrument i za primjenu članka 10. ZZTN.
NN 150/2009 • Pored toga, postoje i drugi opravdani razlozi za ostanak poduzetnika Šimatić d.o.o. u mreži ovlaštenih servisera »BMW« vozila i prodavatelja originalnih rezervnih »BMW« dijelova, a sastoje se u tome što, s obzirom na specifičnosti te marke vozila a posebno s obzirom na cijenu i reputaciju, postoji i opravdan interes krajnjih potrošača, odnosno korisnika »BMW« motornih vozila, za postojanjem ovlaštenog servisera koji djeluje na području Osječko-baranjske županije, posebno imajući u vidu činjenicu da je poduzetnik Šimatić d.o.o. dugi niz godina djelovao kao ovlašteni serviser motornih vozila robne marke »BMW« te posjeduje potrebnu stručnost i iskustvo za obavljanje te djelatnosti.
NN 150/2009 • U svrhu otklanjanja negativnih posljedica koje bi nastale isključivanjem poduzetnika Šimatić d.o.o. iz sustava ovlaštenih servisera »BMW« motornih vozila i prodavatelja originalnih »BMW« rezervnih dijelova, Vijeće je, sukladno ovlastima iz članka 35. stavka 1. točke 8. ZZTN, naložilo poduzetniku Tomić & Co. d.o.o. uključivanje poduzetnika Šimatić d.o.o. u navedeni sustav te ostvarivanje svih prava i obveza koja mu toj osnovi pripadaju. Naime, sukladno navedenoj zakonskoj odredbi, Vijeće utvrđuje pravila i mjere za zaštitu tržišnog natjecanja, mjere za otklanjanje sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja i druge mjere za unaprjeđenje prava i politike tržišnog natjecanja na području Republike Hrvatske.
NN 150/2009 • Pri tome je Vijeće posebno stavilo naglasak na pravo ovlaštenog servisera na pristup tehničkim informacijama, dijagnostičkoj i drugoj opremi, alatima, uključujući relevantne računalne programe, te obuci za popravke i održavanje motornih vozila, a s obzirom da su u predmetnom postupku razmatrane činjenice vezane uz navodno kršenje odredbe članka 13. Uredbe o motornim vozilima od strane poduzetnika Tomić & Co. d.o.o.
NN 150/2009 • U odnosu na način ponovnog uključivanja poduzetnika Šimatić d.o.o. u sustav ovlaštenih servisera »BMW« motornih vozila i prodavatelja originalnih »BMW« rezervnih dijelova, poduzetnik Tomić & Co. d.o.o. u obvezi je istome ponuditi sklapanje aneksa Osnovnom ugovoru kojim će stranke utvrditi da se Osnovni ugovor smatrati važećim u odnosu na odredbe servisa i prodaje rezervnih dijelova, odnosno sklopiti s njim novi ugovor o servisiranju i prodaji rezervnih dijelova koji bi bio u skladu s odredbama Uredbe o motornim vozilima te dostaviti Agenciji dokaz o tome.
NN 150/2009 • Uključivanjem poduzetnika Šimatić d.o.o. u mrežu ovlaštenih servisera i prodavatelja originalnih BMW rezervnih dijelova, za poduzetnika Tomić & Co. d.o.o. nastala je obveza da mu, između ostaloga, u svakom trenutku, bez odgode, omogući pristup dijagnostičkoj i drugoj opremi te računalnim programima potrebnim za održavanje i popravak motornih vozila, neovisno je li riječ o sustavu za dijagnostiku pod nazivom »ISIS« ili nekoj drugoj opremi, odnosno računalnom programu.
NN 150/2009 • Stoga, neovisno o tome tko je u konkretnom slučaju posjedovao ovlaštenje za pristup sustavu za dijagnostiku pod nazivom »ISIS«, odnosno je li navedeni sustav bio u funkciji, iz citirane odredbe članka 13. Uredbe o motornim vozilima jasno proizlazi da je ovlaštenom uvozniku i dobavljaču, poduzetniku Tomić & Co. d.o.o., zabranjeno uskratiti pristup dijagnostičkoj i drugoj opremi neovisnim i ovlaštenim serviserima.
NN 150/2009 • U odnosu na isključivanje poduzetnika Šimatić d.o.o. iz mreže ovlaštenih distributera motornih vozila marke »BMW«, poduzetnik Tomić & Co. d.o.o. ovdje nije povrijedio odredbe Uredbe o motornim vozilima iz razloga što je u postupku nedvojbeno utvrđeno da je poduzetnik Šimatić d.o.o., kao ovlašteni distributer, motorna vozila ipak prodavao preprodavačima, bez obzira što su isti imali valjanu pisanu punomoć za kupnju vozila u ime trećih kupaca.
NN 150/2009 • S obzirom da se od dobavljača, odnosno ovlaštenog uvoznika ne može zahtijevati zadržavanje distributera u njegovoj mreži ovlaštenih distributera u slučaju da je očito da se potonji ne pridržava temeljnih načela kojima se štiti sustav selektivne distribucije motornih vozila koji je uspostavio dobavljač, s tim u vezi isključivanje poduzetnika Šimatić d.o.o. iz mreže ovlaštenih distributera »BMW« vozila ipak nije bilo u suprotnosti s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja.
NN 150/2009 • Naime, poduzetnik Šimatić d.o.o. je, kao ovlašteni distributer, uz prava koja su mu po toj osnovi pripadala, imao i posebnu odgovornost ponašati se u skladu s pravilima tržišnog natjecanja vezanih uz sektor distribucije motornih vozila, što isti poduzetnik u konkretnom slučaju nije činio, pogotovo uzevši u obzir kao otežavajuću činjenicu da je jedan od preprodavača, poduzetnik Promissio d.o.o., povezano društvo poduzetnika Šimatić d.o.o.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 150/2009 • Nadalje, u odnosu na navodno odbijanje pristupa obuci za popravke i održavanje »BMW« vozila serije 7, ni u ovom slučaju poduzetnik Tomić & Co. d.o.o. nije ograničio tržišno natjecanje, iz razloga što je u konkretnom slučaju postojala uobičajena praksa, odnosno način prijavljivanja na obuku, u smislu podnošenja prijave zainteresiranih te potvrde dolaska, a koje se prakse, za razliku od ostalih ovlaštenih servisera, podnositelj zahtjeva nije pridržavao.
NN 150/2009 • Isto vrijedi i za prodaju spornog instalacijskog DVD-a za nadogradnju sustava. Naime, iz navoda ostalih ovlaštenih servisera »BMW« motornih vozila, te priloženih računa nedvojbeno proizlazi da se cijena po kojima su isti kupili navedeni DVD ne razlikuje od cijene istaknute na ponudi upućene od strane Tomić & Co, d.o.o. poduzetniku Šimatić d.o.o.
NN 150/2009 • Stoga je Agencija, temeljem odluke Vijeća, odlučila kao u točkama I., II., III. i IV. izreke ovoga rješenja.
NN 150/2009 • Ovim rješenjem ukida se rješenje Agencije o privremenoj mjeri klase: UP/I 030-02/2008-01/52, urbroja 580-02-08-28, od 9. travnja 2009., iz razloga što je trajanje privremene mjere određeno do dana donošenja ovoga rješenja.
NN 150/2009 • Stoga je Agencija, temeljem odluke Vijeća, odlučila kao u točki V. izreke ovoga rješenja.
NN 150/2009 • Zahtjev za ocjenom sukladnosti sporazuma podliježe naplati upravne pristojbe sukladno odredbi članka 2. stavka 1. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 66/99, 145/99, 116/00, 163/03, 17/04, 110/04; 141/04, 150/05, 129/06 i 60/08, dalje: Zakon o upravnim pristojbama), te članka 2. točka 1d. Uredbe o izmjenama Tarife upravnih pristojbi iz Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 141/04; dalje: Uredba o izmjeni Tarife Zakona o upravnim pristojbama). Naime, u članku 2. točki 1d., odnosno tarifnom broju 106. točki 1d. Uredbe o izmjeni Tarife Zakona o upravnim pristojbama propisano je da se za pokretanje postupka u kojem sudjeluju stranke sa suprotnim interesima, u smislu članka 42. ZZTN, a naročito za zahtjev za utvrđivanjem zabranjenog sporazuma naplaćuje upravna pristojba u iznosu od 5.000,00 kuna.
NN 150/2009 • Sukladno članku 3. stavcima 2. i 3. Zakona o upravnim pristojbama te tarifnom broju 2, Tarife upravnih pristojbi, za predmetno rješenje plaća se upravna pristojba u iznosu od 50,00 kuna.
NN 150/2009 • Budući da je podnositelj zahtjeva poduzetnik Šimatić d.o.o. djelomično uspio sa svojim zahtjevom, a isti nije, sukladno članku 114. stavak 3. ZUP-a, Agenciji podnio zahtjev za naknadu troškova ovog postupka, iako je na navedeno podnositelj zahtjeva pismeno upozoren tijekom postupka, isti je obvezan u cijelosti podmiriti navedeni iznos.
NN 150/2009 • Navedeni iznos uplaćuje se u roku od osam (8) dana od dana dostave ovoga rješenja posebnom uplatnicom u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske na račun broj: 1001005-1863000160, u »poziv na broj odobrenja« upisati u pretpolje model »24«, a u polje podatak prvi: 5002-(navesti matični broj subjekta).
NN 150/2009 • Također, sukladno odredbi članka 16. stavka 4. Zakona o upravnim pristojbama, nakon izvršene uplate obveznik uplate dužan je presliku posebne uplatnice, kao dokaza o obavljenoj uplati upravne pristojbe, žurno, a najkasnije u roku od osam (8) dana, dostaviti Agenciji s pozivom na klasu: UP/I 030-02/2006-01/80.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 102/95, Broj 77/06,
Broj 95/98, Broj 63/07,
Broj 94/01, Broj 79/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE