PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-02-28-479 NN 28/2005

• U području klasifikacija strateški cilj je usklađivanje svih specifičnih klasifikacija prema klasifikacijama NKD (Nacionalna klasifikacija djelatnosti) i KPD (Klasifikacija proizvoda po djelatnostima). Usklađivanje tih klasifikacijskih sustava omogućit će uspoređivanje podataka iz različitih istraživanja i međunarodne usporedbe. S istim ciljem nastavit će se usklađivanje nacionalnih klasifikacija iz područja socijalne statistike prema međunarodnim klasifikacijama i njihovo međusobno povezivanje, primjerice klasifikacija u području zdravstva.


Stranica 2005-02-28-479 NN 28/2005

• Sustav poslovnih statistika treba osiguravati ažurne, pouzdane i usporedive statističke informacije o poslovanju i akterima poslovanja u okviru nacionalnoga tržišnog gospodarstva i omogućiti usporedbu s drugim gospodarstvima.


Stranica 2005-02-28-479 NN 28/2005

• Poslovne statistike imaju široku uporabu, a osobito pri sagledavanju strukture i evolucije poslovnih aktivnosti, poslovnog ciklusa i trendova, korištenja čimbenika proizvodnje i ostalih elemenata koji utječu na konkurentnost, uspješnost regionalnog, nacionalnog i međunarodnog razvoja poslovanja, pojavu novih ekonomija, malih i srednjih poduzeća te specifičnih karakteristika poduzeća u odnosu na posebne ekonomske grupacije.


Stranica 2005-02-28-479 NN 28/2005

• usklađivanje nacionalnog sustava kratkoročnih poslovnih statistika sa statističkim sustavom Europske unije i proizvodnja svih kratkoročnih poslovnih informacija za brzu i pouzdanu analizu poslovnog ciklusa i korekciju tekuće ekonomske politike analizom informacija o kretanju u pojedinačnoj ekonomskoj aktivnosti unutar glavnih sektora ekonomije i u ukupnom gospodarstvu


Internet NN 28/2005
• uspostavljanje i ustrojavanje novog sustava nacionalnih energetskih statistika prema konceptu Europske unije koji će osigurati strukturne i kratkoročne informacije o proizvodnji, potrošnji i cijenama po vrstama energije, o obnovljivim izvorima energije, učinkovitosti nacionalnoga energetskog sektora i njegovu restrukturiranju, o subjektima uključenima u opskrbu, trgovinu i distribuciju energije sve do izračuna energetske statističke bilance prema konceptu Europske unije i nacionalnoj strategiji razvoja energetskog sektora.

Internet stranice NN 28/2005
• Jedan od važnijih zadataka pri uključivanju Republike Hrvatske u Europsku uniju jest praćenje robne razmjene s inozemstvom. Stoga će se u sustav službene statistike Republike Hrvatske uvesti Intrastat, novo istraživanje za praćenje robne razmjene zemalja članica Europske unije na osnovi izvještaja poslovnih subjekata koji sudjeluju u toj razmjeni, a nastavit će se praćenje robne razmjene s trećim zemljama na temelju carinskih deklaracija.

Internet stranice NN 28/2005 • U pripremi za uvođenje novoga statističkog istraživanja o robnoj razmjeni s inozemstvom bit će potrebno primijeniti propise i metodologiju Europske unije te na razini Republike Hrvatske odrediti zakonsku regulativu, nositelje i izvršitelje poslova i zadataka vezanih uz Intrastat.
Internet stranice NN 28/2005 • Statistika poljoprivrede jedna je od prioritetnih statistika pri uključivanju Republike Hrvatske u Europsku uniju. Važnost poljoprivredne statistike vidi se već prema broju uredaba kojima je zastupljena u Eurostatu. Obuhvaća različita područja: biljnu proizvodnju, stočarstvo, šumarstvo, ribarstvo, agromonetarne statistike i zaštitu okoliša. Osiguranje kvalitetnih, pouzdanih i međunarodno harmoniziranih podataka nužno je za potrebe agrarne politike, planiranje i provođenje politike održivog razvoja na regionalnoj i nacionalnoj razini te planiranje mjera zaštite okoliša.
Internet stranice NN 28/2005 • Radi toga će se izraditi Registar poljoprivrednih gospodarstava, na temelju kojeg će se provesti radikalna revizija postojećih poljoprivrednih statistika i koji će ujedno biti temelj za nova istraživanja.
Internet stranice NN 28/2005 • Ustrojit će se i uvesti u primjenu tipologije poljoprivrednih posjeda (prema vrsti poljoprivredne proizvodnje i prema ekonomskoj snazi).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 28/2005 • Jedan od važnijih ciljeva jest uspostava i razvoj nacionalnog sustava agromonetarnih statistika usklađenih sa zahtjevima Europske unije, posebno u području cijena i ekonomskih računa u poljoprivredi i šumarstvu.
Informacije NN 28/2005 • Također će se razvijati i statistika zaštite okoliša, posebno u području troškova zaštite okoliša.
Poslovne stranice NN 28/2005 • Planira se korištenje administrativnih izvora u onim područjima u kojima je to moguće radi smanjenja troškova i opterećenosti davatelja podataka (npr. ribarstvo, zaštita okoliša).
Pregledi NN 28/2005 • Osim u gospodarstvu, brze promjene događaju se i u društvenoj sferi, u okviru koje je posebno važno osigurati praćenje promjena i napretka socijalne i zdravstvene zaštite najugroženijih kategorija stanovništva. Da bi se osigurao uvid u dinamične promjene društva koje treba očekivati, u statističkom praćenju uskladit će se i dopuniti postojeći podaci o stanovništvu, tržištu rada, obrazovanju, kulturi, zdravstvu, sigurnosti i zaštiti potrošača, osobnoj potrošnji i socijalnoj zaštiti. Na temelju tih podataka uvest će se izračun kratkoročnih indikatora i međunarodno usporedivih socijalnih pokazatelja koji obuhvaćaju pet važnih dimenzija društvene uključenosti stanovništva:
Besplatno NN 28/2005 • Socijalni pokazatelji, koje je definirao Eurostat i prema kojima će se razviti izračun na nacionalnoj i regionalnoj razini, omogućavaju periodično praćenje napretka zemlje prema zacrtanim ciljevima. Unutar punog skupa pokazatelja postoji podjela na monetarne i nemonetarne, strukturalne indikatore. Monetarni pokazatelji, oslonjeni na podatke o prihodima i izdacima stanovništva za osobnu potrošnju, osvjetljavaju problem siromaštva s nekoliko demografskih, financijskih i drugih aspekata, a dopunjeni strukturalnim pokazateljima o ekonomskoj aktivnosti stanovništva, zdravstvu, obrazovanju i uvjetima stanovanja, daju cjelovitu sliku društva.
Glasnik NN 28/2005 • Socijalne statistike će, kao strateško opredjeljenje, dobiti i novu funkciju – prikupljanje financijskih podataka za potrebe makroekonomskih statistika. Stanovništvo i njegova potrošnja važan su segment makroekonomskih statistika. Jednako su važan element prihodi stanovništva i struktura njihova trošenja. Socijalne statistike prikupljat će te podatke kako bi se poboljšala kvaliteta podataka u makroekonomskim statistikama.
Propis NN 28/2005 • U segmentu makroekonomskih statistika postoji opsežan plan i niz strateških ciljeva koje Državni zavod za statistiku namjerava ostvariti. Planira se uvođenje izračuna tromjesečnog bruto domaćeg proizvoda (BDP) prema proizvodnom i potrošnom pristupu u tekućim i stalnim cijenama po načelu čiste djelatnosti, umjesto po institucionalnom načelu, kako se sada radi. Uz tromjesečni, izračunavat će se i godišnji BDP prema proizvodnom, potrošnom i dohodovnom pristupu, u tekućim i stalnim cijenama, po načelu čistih djelatnosti. Također će se pratiti i tekući računi te računi akumulacije.
Propis NN 28/2005 • Jedan od važnih ciljeva, posebno s obzirom na očekivanja Hrvatske prema pridruživanju Europskoj uniji, jest izračunavanje BDP-a na regionalnoj razini. BDP će se izračunavati na razinama NUTS 2 i NUTS 3 i na taj način postići usporedivost s regijama Europske unije prema standardnim i općeprihvaćenim metodologijama. U taj cilj bit će uključeni i računi kućanstava.
Propis NN 28/2005 • Strateški ciljevi razvitka makroekonomskih statistika uključuju i izračun tablica ponude i uporabe te simetrične input-output tablice za Republiku Hrvatsku u tekućim i stalnim cijenama.
Propis NN 28/2005 • Radi poboljšanja uvida u dinamiku promjena na strani potrošnje, a usklađeno s uobičajenom praksom zemalja Europske unije, uspostavit će se praćenje indeksa potrošačkih cijena kao nacionalni i kao harmonizirani model.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 78/06, Broj 174/04, Broj 108/95, Broj 36/98, Broj 28/06, Broj 14/93


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled