PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 20/2008 • U postupku nadzora nad zakonitošću rada Gradskog vijeća Grada Osijeka, Središnji državni ured za upravu je odlukom klasa: 023-01/07-01/223, ur.broj: 515-11-07-06-10 od 9. listopada 2007., poništio odluke donesene na 23. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka, održanoj 30. rujna 2007. pod točkom 5.c., te točkama 6. do 11. dnevnog reda.
NN 20/2008 • U postupku je utvrđeno da je nakon izbora gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika iz redova vijećnika Gradskog vijeća Grada Osijeka izabranih na koalicijskoj listi iz reda HSLS-a, Gradsko vijeće Grada Osijeka prihvatilo izvješće Mandatnog povjerenstva prema kojemu su kao vijećnici počeli obnašati dužnost Ž. K. i Ž. L. koje je kao zamjenike predložio Z. B., dopisom od 13. rujna 2007. Uvidom u dopis predsjednice HSLS-a ?. A. od 26. rujna 2007., Središnji državni ured za upravu je utvrdio da je raspušten Izvršni odbor Ogranka HSLS-a Osijek, da su stavljene izvan snage sve odluke koje je donio bivši Ogranak HSLS-a Osijek koje se odnose na zamjenike vijećnika, te da HSLS nije odredio zamjenike vijećnika. Polazeći od navedenog, kao i činjenice da je Gradsko vijeće prije sporne 23. sjednice bilo upoznato s pravnim shvaćanjem Središnjeg državnog ureda za upravu prema kojemu zamjenike vijećnika može odrediti samo predsjednica HSLS-a, Središnji državni ured za upravu je zaključio da je Gradsko vijeće Grada Osijeka prihvatilo obnašanje dužnosti zamjenika vijećnika određenih suprotno odluci predsjednice HSLS-a, čime je prekršilo odredbu članka 8. stavka 3. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine« broj 33/01., 10/02., 155/02., 45/03., 43/04., 40/05. i 44/05. – pročišćeni tekst).
NN 20/2008 • Polazeći od odluke kojom je poništena 8. sjednica Gradskog vijeća Grada Osijeka, zatim odluke kojom su poništene odluke donesene na 23. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka, te odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-III-2678/2006 od 4. travnja 2007., Središnji državni ured za upravu podnio je Vladi Republike Hrvatske prijedlog za raspuštanje Gradskog vijeća Grada Osijeka na temelju članka 84. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Tom je odredbom propisano da će na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu, Vlada Republike Hrvatske raspustiti predstavničko tijelo ako učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih, težih povreda zakona i drugih propisa. Vlada Republike Hrvatske prihvatila je prijedlog i raspustila Gradsko vijeće Grada Osijeka.
NN 20/2008 • Odlučujući o tužbi predsjednika raspuštenog Gradskog vijeća Grada Osijeka protiv rješenja Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Osijeka, Upravni sud je u obrazloženju osporene presude, u bitnom istaknuo da iz činjeničnog stanja utvrđenog u postupku nadzora proizlazi da je Gradsko vijeće Grada Osijeka učestalo kršilo zakone, druge propise pa i Ustav Republike Hrvatske, te stoga rješenjem Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Osijeka nije povrijeđen zakon na štetu tužitelja.
NN 20/2008 • 4. Za ocjenu osnovanosti ustavne tužbe mjerodavne su odredbe članka 132. stavaka 1. i 2. i članka 136. Ustava, članka 8. stavaka 1. i 3. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i članka 84. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
NN 20/2008 • (1) Građanima se jamči pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
NN 20/2008 • (2) Pravo na samoupravu ostvaruje se preko lokalnih, odnosno područnih (regionalnih) predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima na temelju neposrednog, jednakog i općega biračkog prava.
NN 20/2008 • U obavljanju poslova iz svojeg djelokruga tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave samostalna su i podliježu samo nadzoru ustavnosti i zakonitosti ovlaštenih državnih tijela.
NN 20/2008 • Odredbe članaka 8. stavaka 1. i 3. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave glase:
NN 20/2008 • (1) Članovi predstavničkih tijela imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost ukoliko članu predstavničkog tijela mandat miruje ili prestane prije isteka vremena na koje je izabran.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 20/2008 • (3) Člana predstavničkog tijela izabranog na koalicijskoj listi dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične liste s koje je izabran i član, a kojeg odredi politička stranka kojoj je u trenutku izbora pripadao član predstavničkog tijela kojem je prestao mandat.
NN 20/2008 • Članak 84. točka 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi glasi:
NN 20/2008 • Na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike Hrvatske raspustit će predstavničko tijelo:
NN 20/2008 • 3. ako učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih, težih povreda zakona i drugih propisa.
NN 20/2008 • 5. U ovom ustavnosudskom postupku potrebno je odgovoriti na pitanje je li u konkretnom slučaju ispunjena pretpostavka za raspuštanje Gradskog vijeća Grada Osijeka propisana člankom 84. točkom 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (učestale teže povrede zakona i drugih propisa).
NN 20/2008 • Tražeći odgovor na postavljeno pitanje, Ustavni sud polazi od činjenice da je rješenje Vlade Republike Hrvatske kojim je raspušteno Gradsko vijeće Grada Osijeka utemeljeno na dvjema odlukama Središnjeg državnog ureda za upravu. Prvom od njih poništena je 8. sjednica Gradskog vijeća Grada Osijeka a drugom su poništene odluke donesene na 23. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka stoga što su na tim sjednicama počinjene teže povrede zakona. Rješenje o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Osijeka utemeljeno je i na odluci Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-III-2678/2006 od 4. travnja 2007. kojom je utvrđena povreda ustavnog prava jednakosti pred zakonom i ustavnog prava na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu podnositelja ustavne tužbe.
NN 20/2008 • Prema ocjeni ovog Suda, u konkretnoj situaciji odlučne su tri činjenice: prva – da je odlukom Središnjeg državnog ureda za upravu od 4. travnja 2006. poništena 8. sjednica Gradskog vijeća Grada Osijeka zbog povrede zakona i Poslovnika Gradskog vijeća Grada Osijeka; druga – da iz odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske od 4. travnja 2007. proizlazi da je 8. sjednica Gradskog vijeća Grada Osijeka provedena suprotno Ustavu i zakonu i treća – da su odlukom Središnjeg državnog ureda za upravu od 9. listopada 2007. poništene odluke donesene na 23. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka stoga što je na toj sjednici počinjena povreda zakona.
NN 20/2008 • Budući da je odlukom Ustavnog suda broj: U-III-2678/2006 od 4. travnja 2007. ukinuta osporena presuda Upravnog suda te je ostala na snazi odluka Središnjeg državnog ureda za upravu kojom je poništena 8. sjednica Gradskog vijeća Grada Osijeka, Sud smatra utvrđenim da su na 8. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka počinjene povrede Ustava i zakona.
NN 20/2008 • U odnosu na odluku Središnjeg državnog ureda za upravu kojom su poništene odluke donesene na 23. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka zbog toga što su u njihovom donošenju sudjelovali zamjenici vijećnika čiji mandati nisu bili na zakonu utemeljeni, Ustavni sud ističe sljedeće:
NN 20/2008 • Člankom 6. stavkom 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: Zakon o izboru) propisano je da članu predstavničkog tijela koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama tog Zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik, u skladu s odredbama toga Zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 122/03, Broj 131/09,
Broj 51/07, Broj 85/03,
Broj 95/04, Broj 148/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE