PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 134/2008 • U srpnju 2007. godine Društvo je promijenilo vlasnika, a isti je napravio ponovnu reviziju financijskog poslovanja Društva za 2005. i 2006. godinu. U Ispravku financijskih izvještaja Društva, dostavljenim Agenciji 21. svibnja 2008. (klasa: 400-04/07-04/15, urbroj: 383-213-08-16), potvrđene su nepravilnosti uočene u neposrednom nadzoru koji je provela Agencija (Zapisnik klasa: UP/I-041-02/07-03/05, urbroj: 326-211/07-4 od 17. svibnja 2007), te je u Ispravku navedeno da je:
NN 134/2008 • – pričuva šteta na dan 31. prosinca 2006. trebala biti veća za 59,01 milijuna kn,
NN 134/2008 • – pričuva za prijenosne premije na 31.prosinca 2006. trebala je biti veća za 75,65 milijuna kn, a
NN 134/2008 • – matematička pričuva na 31. prosinca 2006. trebala je biti veća za 103,928 milijuna kn.
NN 134/2008 • Dana 2. listopada 2008. Agencija je pismenom zatražila očitovanje Dubravke Zoričić na naprijed navedeno činjenično stanje.
NN 134/2008 • U očitovanju dostavljenom Agenciji 20. listopada 2008. Dubravka Zoričić navodi da je u Mišljenju ovlaštenog aktuara o obračunu matematičke pričuve životnih osiguranja za Društvo na dan 31. prosinca 2006. dala mišljenje uz ograde, odnosno mišljenje s rezervom jer je iz sadržaja tog Mišljenja očito da je dio obračuna sporan obzirom da je utvrđeno da postoji potreba podrobnijeg ispitivanja dijela elemenata koji se odnose na postupak uračunavanja neamortiziranih troškova pribave te da postupak provjere nije mogao biti završen do trenutka kada je trebala predati Mišljenje (31. ožujak 2007.) a iz razloga što za navedeno nije bilo dovoljno vremena obzirom na opsežnost promjena koje je trebalo izvršiti i obzirom na kratkoću vremena između trenutka spoznaje o postojanju greške i roka do kojeg je Mišljenje trebalo završiti. Navodi da je u Mišljenju izričito navela da postoji potreba podrobnijeg ispitivanja dijela elemenata koji se odnose na postupak uračunavanja neamortiziranih troškova pribave, čime smatra da je predmetno mišljenje dala s rezervom.
NN 134/2008 • U vezi Izvješća upravitelja matematičke pričuve o ispravnosti obračuna i načinu angažiranja sredstava matematičke pričuve na dan 30. listopada 2007. Dubravka Zoričić se očitovala da budući je Agencija već bila upoznata sa činjenicom da obračunata matematička pričuva nije korektna (a točan iznos pogreške nije bio poznat ni do 30. lipnja 2007. već tek u listopadu 2007.) smatrala je da informaciju o točnom iznosu matematičke pričuve na 31. prosinca 2006. treba uputiti Agenciji nakon što se obračun MROŽ-a provede na temelju u potpunosti provjerenih svih elemenata obračuna. Napominje i da je tijekom preuzimanja posla od prethodnog ovlaštenog aktuara utvrdila da model koji se koristi za obračun matematičke pričuve, obzirom na veličinu portfelja, zahtijeva unaprijeđenje, a kako do obračuna matematičke pričuve na dan 31. prosinca 2006. informatička služba program nije izradila za obračun se morao koristiti postojeći model. Nadalje navodi, kada je tehnička pogreška u obračunu konstatirana, još jednom je detaljno iskontrolirala sve elemente obračuna matematičke pričuve, a od Uprave Društva zatražila je da planirani projekt za izradu programa za obračun matematičke pričuve u sklopu informacijskog sustava Društva dobije najviši prioritet. Navodi i da je nakon promjene vlasnika Društva, o istom upoznala i novu Upravu Društva, a novi programi za izračunavanje matematičke pričuve životnog osiguranja završeni su tek u listopadu 2007. i zaključuje da u Izvješću nije navela ispravak iznosa matematičke pričuve jer do okončanja izrade programa za obračun matematičke pričuve i prije okončanja svih provjera i testiranja programa za izračun matematičke pričuve nije bilo moguće dobiti točne podatke o visini matematičke pričuve te ni o potrebnom ispravku, niti izvršiti ispravak i provjeru ispravka, a dostavljanje djelomično netočnih podataka bilo bi neprofesionalno.
NN 134/2008 • Očitujući se na Ispravak financijskih izvještaja Društva koje je Agenciji dostavilo Društvo 21. svibnja 2008., koji joj je dostavljen uz poziv za očitovanje, kao još jedna potvrda utvrđene nezakonitosti i nepravilnosti, Dubravka Zoričić je navela da u vrijeme sačinjenja tog Ispravka više nije bila zaposlenik Društva pa se stoga ne može očitovati na temelju kakvih podataka i parametara je Ispravak sačinjen, ali napominje da na visinu pričuve osim relevantnih podataka mogu utjecati odgovarajuće poslovne politike, izbor metoda koji s većom ili manjom vjerojatnošću garantiraju dovoljnost pričuva, odnosno više ili manje su konzervativne, pri tom govoreći o isključivo dozvoljenim, propisanim metodama koje su u skladu s aktuarskom strukom, ali koje mogu biti različite i davati različite rezultate.
NN 134/2008 • U zaključku svog očitovanja Dubravka Zoričić navodi da nije imala namjeru nikoga dovesti u zabludu, odnosno iskazati pogrešnu ocjenu stanja pričuva, a što smatra i nemogućim obzirom da je s problemom već bila upoznata i Uprava Društva i Agencija, te smatra da nije povrijedila pravila aktuarske struke, a kao ovlašteni aktuar već godinama taj posao obavlja savjesno, stručno i u skladu s pravilima aktuarske struke.
NN 134/2008 • U provedenom postupku, Agencija je ocijenila da se očitovanje Dubravke Zoričić da je Mišljenje ovlaštenog aktuara o obračunu matematičke pričuve životnih osiguranja Društva na dan 31. prosinca 2006. dala s rezervom ne može prihvatiti obzirom da je člankom 11. stavkom 2. i 3. Pravilnika o minimalnim standardima, načinu obračuna i mjerilima za izračun tehničkih pričuva osiguranja propisano slijedeće:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 134/2008 • »2. Pravilnost obračuna odgovarajuće tehničke pričuve treba potvrditi ovlašteni aktuar u vlastoručno potpisanom Mišljenju ovlaštenog aktuara o obračunu odgovarajuće tehničke pričuve. Mišljenje ovlaštenog aktuara o obračunu tehničke pričuve može biti pozitivno mišljenje, mišljenje s rezervom ili negativno mišljenje.
NN 134/2008 • 3. Ovlašteni aktuar treba obrazložiti razloge davanja pozitivnog mišljenja, mišljenja s rezervom ili negativnog mišljenja.«
NN 134/2008 • a u navedenom Mišljenju Dubravka Zoričić izrijekom je dala pozitivno mišljenje o obračunu matematičke pričuve na dan 31. prosinca 2006. i takvo mišljenje je i obrazložila.
NN 134/2008 • Nadalje, netočan je navod u očitovanju Dubravke Zoričić da je u obračunu matematičke pričuve korištena (maksimalna) dozvoljena stopa cilmerizacije (3,5%) jer je u naprijed navedenom neposrednom nadzoru Agencija utvrdila da je matematička pričuva umanjena za više od propisanih 3,5% što je protivno Pravilniku o minimalnim standardima, načinu obračuna i mjerilima za izračun tehničkih pričuva osiguranja, stoga se navod ovlaštenog aktuara Dubravke Zoričić o umanjenju matematičke pričuve za 3,5% ne može prihvatiti, kao i ostali navodi iz očitovanja da je matematička pričuva obračunata sukladno navedenom Pravilniku, jer je utvrđeno da je matematička pričuva obračunata protivno odredbama tog Pravilnika.
NN 134/2008 • Navod iz očitovanja kojim se obrazlaže dovoljnost matematičke pričuve za pokriće svih obveza društva za osiguranje po otkupnim vrijednostima ugovora o osiguranju na način da je matematička pričuva veća od otkupne vrijednosti za sve ugovore o osiguranju je samo jedno od ograničenja u izračunu matematičke pričuve i samo za sebe ne omogućava trajno ispunjavanje svih ostalih obveza društva za osiguranje iz ugovora o osiguranju. Obveza je ovlaštenog aktuara da provjeri oblikuju li se tehničke pričuve sukladno propisima i jesu li oblikovane na način da omogućuju trajno ispunjavanje svih obveza društva za osiguranje iz ugovora o osiguranju, a obzirom na saznanje o činjenici da izračun nije izrađen u skladu s Pravilnikom o minimalnim standardima, načinu obračuna i mjerilima za izračun tehničkih pričuva osiguranja, ovlašteni aktuar, dakle Dubravka Zoričić bila je dužna, po saznanju, procijeniti, ako nije bila u mogućnosti obračunati, štetni efekt nepravilnosti te s navedenim, sukladno članku 68. stavak 4. Zakona o osiguranju, upoznati Upravu Društva i zatražiti od Uprave Društva da oblikuje dodatnu tehničku pričuvu kako bi se osiguralo trajno ispunjavanje obveza iz ugovora o osiguranju.
NN 134/2008 • Nadalje, ne mogu se prihvatiti navodi iz očitovanja da je model koji se koristio za obračun matematičke pričuve zahtijevao unaprijeđenje, te da informatička služba program nije izradila do 31. prosinca 2006. pa je obračun izvršen postojećim modelom, jer je ovlašteni aktuar dužan, bez obzira na model obračuna, provjeriti oblikuju li se tehničke pričuve sukladno propisima te jesu li oblikovane na način da omogućuju trajno ispunjavanje svih obveza društva za osiguranje iz ugovora o osiguranju.
NN 134/2008 • Navod Dubravke Zoričić da je od Uprave Društva zatražila da planirani projekt za izradu programa za obračun matematičke pričuve u sklopu informacijskog sustava Društva dobije najviši prioritet, te da je, nakon promjene vlasnika Društva, o istom upoznala i novu Upravu Društva, ne može se prihvatiti kao relevantan, obzirom da je kao ovlašteni aktuar, sukladno članku 68. stavku 3. Zakona o osiguranju, bila dužna Nadzornom odboru i Upravi Društva istodobno s mišljenjem uz godišnje izvješće predočiti izvješće o saznanjima ovlaštenog aktuara glede nadzora koji je u protekloj godini obavljala kao ovlašteni aktuar Društva, a odredbama članka 68. stavka 5. i 6. tog Zakona propisano je i da je uprava društva za osiguranje dužna poduzeti mjere radi usklađivanja poslovanja sukladno izvješću ovlaštenog aktuara, a ako to ne učini, ovlašteni aktuar dužan je o tome neodgodivo obavijestiti nadzorno tijelo. Međutim, Dubravka Zoričić nije obavijestila Agenciju o navedenom.
NN 134/2008 • Obzirom na očitovanje koje se odnosi na Ispravak financijskih izvještaja Društva koji je Društvo dostavilo Agenciji 21. svibnja 2008., isti je naveden u pozivu na očitovanje i dostavljen (uz taj poziv) Dubravki Zoričić kao potvrda utvrđenog činjeničnog stanja.
NN 134/2008 • Slijedom navedenog, Agencija je utvrdila da ovlašteni aktuar Dubravka Zoričić danim očitovanjem nije otklonila niti osporila utvrđeno činjenično stanje na temelju kojeg je zaključeno da je kao imenovani ovlašteni aktuar Društva teže prekršila pravila aktuarske struke tako što je kao ovlašteni aktuar Društva matematičku pričuvu Društva izračunala protivno odredbama Pravilnika o minimalnim standardima, načinu obračuna i mjerilima za izračun tehničkih pričuva osiguranja, važećim propisima, načelima struke osiguranja i aktuarske struke, odnosno tako što je dala pozitivno mišljenje na obračun pričuve šteta i matematičke pričuve na dan 31. prosinca 2006. godine, iako je imala saznanje o nepravilnostima u izračunu matematičke pričuve jer je o tome bila upozorena od strane Agencije, a utvrđene nepravilnosti nije otklonila, čime je ostvaren uvjet iz članka 66. stavka 5. točke 2. Zakona o osiguranju kojim je propisano da će nadzorno tijelo oduzeti ovlaštenje za obavljanje poslova ovlaštenog aktuara ako ovlašteni aktuar teže krši pravila aktuarske struke, pa je odlučeno kao pod točkom I. izreke ovog rješenja.
NN 134/2008 • Obzirom da ovlaštenom aktuaru Dubravki Zoričić u obavljanju poslova ovlaštenog aktuara do navedenih utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti nije bila izrečena mjera nadzora zbog kršenja pravila aktuarske struke, a ovlaštenje za obavljanje poslova ovlaštenog aktuara posjeduje od 15. studenoga 1996. (ovlaštenje izdano od Ministarstva financija Republike Hrvatske, klasa: 453-01/96-01/32, urbroj: 513-11/96-2 15. studenoga 1996.), Agencija smatra da će se izricanjem mjere uvjetnog oduzimanja ovlaštenja za obavljanje poslova ovlaštenog aktuara postići svrha primjene te mjere, odnosno da će Dubravka Zoričić u obavljanju funkcije ovlaštenog aktuara ubuduće postupati s posebnom pažnjom vodeći računa o zakonskim i podzakonskim propisima i pravilima aktuarske struke, stoga je primjenom odredbe članka 66. stavak 7. i članka 164. stavak 1. Zakona o osiguranju, odlučeno kao pod točkom II. izreke ovog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 36/96, Broj 18/09,
Broj 139/08, Broj 41/91,
Broj 111/01, Broj 56/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE