PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 150/2009 • U svrhu pružanja mogućnosti strankama da se izjasne o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja, Agencija je 29. rujna 2009., sukladno članku 54. ZZTN, održala usmenu raspravu.
NN 150/2009 • Poduzetnik Šimatić d.o.o. u bitnome je iskazao kako »ISIS« sustav za dijagnostiku nije stavljen u funkciju, te da je isti radio svega desetak dana nakon donošenja rješenja o privremenoj mjeri nakon što mu je Tomić & Co. d.o.o. dostavio instalacijski CD. Nadalje je istaknuo kako mu Tomić & Co. d.o.o. ne želi poslati ponudu za prodaju dva sastavna dijela tog sustava zbog čega isti ne može raditi. Ta dva preostala sastavna dijela tog sustava nije u mogućnosti nigdje drugdje kupiti. Nadalje, ističe kako je dobio ponudu za licenciju, međutim, kako ju nije mogao u tom trenutku platiti, no nakon isteka ponude usmenim putem, a nakon dva mjeseca i pismenim putem, zatražio je u više navrata od Tomić & Co. d.o.o. novu ponudu koju mu isti nije htio dostaviti. Što se tiče licencije i rada »ISIS»-a navodi kako je poduzetnik BMW AG dao poduzetniku Tomić & Co. d.o.o. ovlaštenje za sve poslove vezane za licencije i servisiranje alata te kako poduzetnik Tomić & Co. d.o.o. određuje tko će biti spojen na »ISIS«. Tome u prilog govori dopis poduzetnika BMW AG da se u slučaju »ISIS»-a obrati zastupniku za »BMW« u Republici Hrvatskoj, a to je Tomić & Co. d.o.o. Što se tiče licencije, istu nije uspio kupiti ni u drugim zemljama, jer mu je nitko nije želio prodati. U odnosu na razloge zbog čega račune za sporna motorna vozila nije izravno izdavao na ime krajnjeg kupca, već je kao kupac označen Conforto d.o.o., odnosno Promissio d.o.o., naveo je kako je smatrao da kupac treba biti označen posrednik jer tako proizlazi iz Osnovnog ugovora. Isto tako zbog kratkog roka valute bilo mu je u interesu što prije prodati vozila. Kupoprodajna cijena vozila plaćena je od strane Conforto d.o.o., odnosno Promissio d.o.o. Poduzetnik Šimatić d.o.o. nadalje je naveo da je poduzetnik Conforto d.o.o. uzimao rabljeno vozilo pod račun, dok je Šimatić d.o.o. iznos kupoprodajne cijene za vozilo uzimao u cijelosti u novcu. Također, ističe da kao vlasnik obrta nikada nije bio upozoravan od strane poduzetnika Tomić & Co. d.o.o. na djelatnost poduzetnika Conforto d.o.o.
NN 150/2009 • Poduzetnik Šimatić društvo s ograničenom odgovornošću za trgovinu i usluge sa sjedištem u Osijeku, Ulica hrastova 2, koji je upisan u registar kod Trgovačkog suda u Osijeku, temeljem rješenja sa matičnim brojem subjekta upisa: 03009524, registriran je između ostalog za održavanje, servisiranje i popravak motornih vozila, iznajmljivanje automobila, iznajmljivanje plovnih prijevoznih sredstava i dr. Poduzetnik Šimatić d.o.o. osnovan je krajem 2007. godine.
NN 150/2009 • Poduzetnik Auto kuća Šimatić posluje od 1992. godine kao obrt obitelji Šimatić te od 1998. obavlja djelatnost zastupstva (prodaje i servisa) za vozila marke Rover i Land Rover putem poduzetnika Tomić & Co. d.o.o. Od 1999. godine obavlja i djelatnost distribucije »BMW« vozila. Od 30. prosinca 2005. godine distribuciju »BMW« vozila obavlja temeljem sklopljenog ugovora pod nazivom »Osnovni ugovor o prodaji novih »BMW« motornih vozila, originalnih »BMW« rezervnih dijelova i servisu«, sklopljenog na rok od 5 godina sa poduzetnikom TOMIĆ & Co. d.o.o., ovlaštenim uvoznikom i dobavljačem »BMW« vozila za Republiku Hrvatsku.
NN 150/2009 • Osnivanjem poduzetnika Šimatić d.o.o., obavljanje djelatnosti distribucije i servisiranja »BMW« vozila preneseno je sa poduzetnika Auto kuća Šimatić na poduzetnika Šimatić d.o.o. Naime, 28. prosinca 2007. godine poduzetnik Šimatić d.o.o. sklopio je s poduzetnikom Tomić & Co. d.o.o. »Ugovor o prijenosu prava i obveze iz osnovnog ugovora o prodaji novih »BMW« motornih vozila, originalnih »BMW« rezervnih dijelova i servisu zaključen dana 30. prosinca 2005. između Auto kuća Šimatić i Tomić & Co.«. Nadalje, 30. siječnja 2008. godine poduzetnik Šimatić d.o.o. sklopio je »Osnovni ugovor o prodaji novih »BMW« motornih vozila, originalnih »BMW« rezervnih dijelova i servisu« sa poduzetnikom Tomić & Co. d.o.o. na rok od tri godine, nastavljajući suradnju sa poduzetnikom Tomić & Co. d.o.o. u pogledu distribucije i održavanja »BMW« vozila.
NN 150/2009 • Poduzetnik Tomić & Co. d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu, Folnegovićeva 12, koji je upisan u registar kod Trgovačkog suda u Zagrebu, temeljem rješenja sa matičnim brojem subjekta upisa: 080057408, registriran je između ostalog za održavanje i popravak motornih vozila, održavanje i popravak motocikla i dijelova, zastupanje inozemnih tvrtki, djelatnosti ostalih agencija u prijevozu, financijsko davanje u zakup (leasing) i dr.
NN 150/2009 • Poduzetnik Tomić & Co. d.o.o. ovlašteni je uvoznik i dobavljač »BMW« i »MINI« vozila za Republiku Hrvatsku. Primjenjuje kvantitativni sustav selektivne distribucije kao oblik organiziranja prodaje novih »BMW« vozila, originalnih »BMW« rezervnih dijelova i usluga popravaka i održavanja »BMW« motornih vozila. Distribucijsku i servisnu mrežu mu u Republici Hrvatskoj trenutno sačinjava pet prodajnih i servisnih mjesta poduzetnika Tomić & Co. d.o.o. te dva poduzetnika, ovlaštena distributera i servisera (Autocentar Baumgartner, Čakovec i Vuko d.o.o., Slavonski Brod) i jedan ovlašteni serviser (poduzetnik Auto servis GLM, Oroslavlje).
NN 150/2009 • Sukladno članku 7. ZZTN mjerodavno tržište se utvrđuje na način i prema kriterijima utvrđenim Uredbom o mjerodavnom tržištu.
NN 150/2009 • Sukladno članku 5. Uredbe o mjerodavnom tržištu, mjerodavno tržište u proizvodnom smislu obuhvaća sve proizvode za koje potrošači smatraju da su međusobno zamjenjivi s obzirom na njihove bitne značajke, cijenu ili način uporabe (zamjenski proizvodi odnosno supstituti). Polazište pri utvrđivanju širine mjerodavnog tržišta je uzimanje u obzir svih karakteristika proizvoda te ispitivanje postojećih i potencijalnih proizvoda koji su sa stajališta potrošača zamjenjivi, te u tom slučaju i moguće pripadaju istom mjerodavnom tržištu.
NN 150/2009 • U predmetnom slučaju riječ je o distribuciji novih mornih vozila marke »BMW« te o pružanju usluga postprodaje – popravku i održavanju te prodaji rezervih dijelova za vozila iste marke. S obzirom na predmetni proizvod, odnosno nova motorna vozila marke »BMW«, polazište za utvrđivanje mjerodavnog tržišta u proizvodnom smislu je distribucija svih novih motornih vozila na određenom području. Stoga, najšire mjerodavno tržište u proizvodnom smislu koje je moguće utvrditi je tržište distribucije novih motornih vozila.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 150/2009 • Međutim, kako proizlazi iz članka 5. Uredbe o mjerodavnom tržištu, zamjenjivost proizvoda prilikom utvrđivanja mjerodavnog tržišta ocijenjuje se sa stajališta potrošača. S obzirom da sa stajališta potrošača sva nova motorna vozila nisu međusobno zamjenjiva, mjerodavno tržište u pojedinom slučaju potrebno je utvrditi s obzirom na čimbenike koji su od značaja za potrošače.
NN 150/2009 • Poredbena praksa Europske komisije priznaje i primjenjuje tradicionalnu praksu automobilske industrije te kategorizira nova motorna vozila u »segmente« temeljem objektivnih čimbenika kao što su cijena vozila, veličina i vrsta vozila, njegova namjena, tip motora i slično. Isto je primjenjeno u odlukama Europske komisije u predmetu COMP/36.264 Mercedes-Benz od 10. studenog 2001., u predmetu IV/M.741-Ford/Mazda (OJ C 179, 22.6.1996., p. 3) od 24. svibnja 1996., te u predmetu IV/M.416 — »BMW«/Rover (OJ C 93, 30.4.1994.) od 14. ožujka 1994.
NN 150/2009 • U predmetnom slučaju riječ je o vozilima marke »BMW« koja se prema proizvodnim karakteristikama i cjenovnoj kategoriji mogu smatrati vozilima više i luksuznije klase, dok se nadalje mogu segmentirati u više kategorija sukladno prethodno navedenom načelu.
NN 150/2009 • Navedeno potvrđuje i odabrani sustav distribucije ovlaštenog uvoznika, odnosno kvantitativni selektivni sustav. Naime, kvantitativni selektivni distribucijski sustav je prema članku 3. stavku 4. i stavku 6. Uredbe o motornim vozilima, takav sustav distribucije u kojemu se dobavljač obvezuje posredno ili neposredno prodavati proizvode koji su predmet sporazuma, samo distributerima ili serviserima odabranim na osnovi posebnih, transparentnih kriterija, a distributeri se obvezuju da neće prodavati takve proizvode neovlaštenim distributerima ili neovisnim serviserima, ne isključujući mogućnost prodaje rezervnih dijelova neovisnim serviserima ili obvezu pružanja svih tehničkih informacija, opreme za dijagnostiku, alata i obuke za popravak i održavanje motornih vozila neovisnim operaterima, ili u svrhu provedbe mjera zaštite okoliša.
NN 150/2009 • Dakle, u kvantitativnom selektivnom distribucijskom sustavu dobavljač određuje kriterije za odabir distributera ili servisera, kojima izravno ograničava njihov broj na mjerodavnom tržištu. Ograničavanjem broja distributera i servisera, uz zabranu prodaje neovlaštenim distributerima ili serviserima želi se stvoriti ujednačena mreža prodaje i servisa »BMW« vozila sukladno određenim standardima, koja će potrošačima prikazati ekskluzivnost, i posebnost »BMW« branda. Također, još jedan cilj osnivanja kvantitativne distribucijske i servisne mreže je zadovoljavanje određenog stupnja kvalitete pri pružanju usluga potrošačima, gdje ovlašteni uvoznik i dobavljač nameće distributerima i ovlaštenim serviserima standarde kojih su se obvezni držati, sa učinkom stvaranja prepoznatljivosti »BMW« branda kod potrošača.
NN 150/2009 • Nadalje, utvrđivanje mjerodavnog tržišta u proizvodnom smislu ovisi o činjenicama i specifičnostima svakog pojedinog slučaja. U predmetnom slučaju riječ je o ograničavanju tržišnog natjecanja od strane ovlaštenog uvoznika i dobavljača »BMW« vozila prema ovlaštenom distributeru i serviseru iz njegove mreže, odnosno o isključivanju poduzetnika Šimatić d.o.o., koji je prethodno djelovao kao ovlašteni serviser i distributer »BMW« vozila, iz mreže ovlaštenih servisera i prodavatelja originalnih »BMW« rezervnih dijelova poduzetnika Tomić & Co. d.o.o.
NN 150/2009 • Stoga, u predmetnom slučaju prilikom utvrđivanja mjerodavnog tržišta segmentaciju tržišta novih motornih vozila, nižu od razine cjelokupnog tržišta novih motornih vozila nije relevantno analizirati, budući da za predmetni slučaj nije odlučno, niti utječe na donošenje odluke u predmetnom slučaju, položaj novih »BMW« motornih vozila u svakom od segmenata novih motornih vozila. Naime, ograničenje tržišnog natjecanja u predmetnom slučaju utvrđeno je neovisno o razini tržišnog natjecanja i tržišnom položaju »BMW« vozila u pojedinom segmentu. Isti pristup primjenila je i Europska komisija u odluci predmeta COMP/36.264 Mercedes-Benz od 10. studenoga 2001.
NN 150/2009 • Slijedom navedenog, u predmetnom slučaju riječ je isključivo o tzv. »intra-brand« tržišnom natjecanju, odnosno odnosu dobavljača i jednog od članova njegove distributivne mreže, za razliku od tzv. »inter-brand« tržišnog natjecanja, koji bi se odnosio na odnos dobavljača i mreže »BMW« motornih vozila i mreže drugih marki vozila.
NN 150/2009 • Sukladno članku 7. Uredbe o mjerodavnom tržištu, mjerodavno tržište u zemljopisnom smislu obuhvaća cjelokupan ili dio teritorija Republike Hrvatske, na kojem se tržišni takmaci natječu u prodaji i/ili nabavi proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uvjetima koji to tržište bitno razlikuje od susjednih tržišta.
NN 150/2009 • U Republici Hrvatskoj ne postoje pravne, tehničke ili druge prepreke obavljanju distribucije i servisiranja BMW vozila koje bi ograničavale obavljanje navedene djelatnosti na uže područje od cjelokupnog teritorija Republike Hrvatske, te bi stoga i zahtijevale utvrđivanje mjerodavnog tržišta u užem segmentu. Navedenom u prilog govori i uspostavljena distribucijska i servisna mreža ovlaštenog uvoznika, iz koje proizlaze da se ovlast poduzetnika Tomić & Co. d.o.o. odnosi na cjelokupni teritorij Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 23/06, Broj 57/07,
Broj 91/96, Broj 100/09,
Broj 76/07, Broj 46/94
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE