PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 4/2007 • Uredba donijeta temeljem Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (»Narodne novine«, broj 33/06), na koji je Agencija izdala pozitivno mišljenje od 30. studenoga 2005., klasa: 011-02/2005-01/09, urbroj: 580-05-05-58-09.
NN 4/2007 • Uredbom se uređuju pitanja davanja koncesija za obavljanje javnog pomorskog prijevoza u linijskom prometu na državnim, županijskim, međužupanijskim i lokalnim linijama na temelju provedenog javnog natječaja koji raspisuje tijelo ovlašteno za davanje koncesija, propisuju se kriteriji za određivanje cijene usluga, visina naknade za koncesiju i način plaćanja, instrumenti plaćanja naknade za koncesije te kriteriji za davanja potpora.
NN 4/2007 • U obrazloženju sadržanog u PFU Obrascu navodi se da se Uredbom predviđa mogućnost uvođenja konkurencije u obalnom linijskom pomorskom prometu, a time i razvoj privatnog brodarstva u nacionalnoj plovidbi, obzirom da je do sada linijski pomorski promet obavljao uglavnom brodar u vlasništvu Republike Hrvatske – Jadrolinija Rijeka, te koncesioniranje putničkih linija temeljem javnih natječaja. Kako se linije u funkciji redovitog povezivanja otoka s kopnom i otoka međusobno u većini slučajeva subvencioniraju iz Državnog proračuna, provođenjem Uredbe, transparentnije će se pratiti odobreni iznosi financijskih sredstava iz Državnog proračuna po svakoj liniji zasebno. Osim toga, cilj donošenja Uredbe je i jačanje konkurentnosti domaćih brodara prilikom ulaska poduzetnika iz Republike Hrvatske na zajedničko europsko tržište.
NN 4/2007 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja razmatralo je Uredbu na svojoj 73. sjednici održanoj 14. prosinca 2006.
NN 4/2007 • 4.1. Vijeće je zaključilo da Uredba sukladno članku 3. stavku 2. ZDP-a predstavlja program državne potpore odnosno akt na temelju kojeg se, bez potrebe za dodatnim provedbenim mjerama, unaprijed neodređenim korisnicima državne potpore dodjeljuju pojedinačne državne potpore.
NN 4/2007 • Zaključak Vijeća temelji se na činjenici da Uredba, između ostalog, određuje postupak dodjele koncesija za obavljanje javnog prijevoza na državnim, županijskim, međužupanijskim i lokalnim linijama na temelju provedenog javnog natječaja kao i kriterije dodjele državnih potpora za nerentabilne linije.
NN 4/2007 • Naime, Vijeće je prvenstveno trebalo utvrditi je li kriteriji za dodjelu financijskih sredstva za pokriće operativnih troškova brodarima koji održavaju nerentabilne linije, predstavljaju državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
NN 4/2007 • Vijeće je utvrdilo da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama jer će se sredstva dodijeliti brodarima iz državnog proračuna; utvrđeno je kako sredstva predstavljaju potporu koja korisnicima potpore donosi ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje; utvrđeno je kako se u konkretnom slučaju predložena sredstva dodjeljuju pojedinim korisnicima na selektivnoj osnovi, te kako dodjelom na način predviđen Uredbom postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobiti u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz SSP-a.
NN 4/2007 • Člankom 4. stavak 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisnicima državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske.
NN 4/2007 • Vijeće je zatim trebalo utvrditi je li postoji mogućnost primjene izuzeća temeljem članka 4. stavak 3. točke e) ZDP-a, odnosno je li se rečena financijska sredstva namijenjena pokriću operativnih troškova koja predstavljaju zabranjenu državnu potporu, mogu smatrati kompenzacijom za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 4/2007 • Članak 4. stavak 3. točka e) ZDP-a odnosi se na državne potpore pravnim i fizičkim osobama kojima je na temelju posebnih propisa povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa ili utvrđeno isključivo pravo obavljanja određene djelatnosti, a bez kojih bi državnih potpora bili onemogućeni u obavljanju i provedbi povjerenih im zadaća, a uz uvjet da državne potpore predstavljaju isključivo naknadu za obavljanje i provedbu tih zadaća.
NN 4/2007 • Kako je u konkretnom slučaju riječ o pokrivanju operativnih troškova brodara na nerentabilnim linijama, odnosno o obavljanju usluga od općeg gospodarskog interesa, potrebno je da takva usluga bude na jasan način unaprijed određena; da je naknada za obavljanje službe određena i utvrđena na objektivan i transparentan način; te da država kompenzira/nadoknađuje troškove koji su nastali obavljanjem ovakve službe (u konkretnom slučaju razlika između većih troškova u odnosu na prihode dodjeljivat će se svim brodarima koji održavaju nerentabilne linije).
NN 4/2007 • Sukladno pravilima o transparentnosti financijskih odnosa između davatelja i korisnika državne potpore, kojima je dano isključivo pravo obavljanja službe od općeg gospodarskog interesa a koji ujedno obavljaju i druge djelatnosti koje nisu vezane uz obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, moraju voditi odvojeno knjigovodstvo kako bi se moglo točno utvrditi da financijska sredstva namijenjena za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa predstavljaju minimalno potrebna sredstva za obavljanje navedene službe, odnosno kako bi bilo vidljivo da nije došlo do prekomjerne kompenzacije troškova.
NN 4/2007 • Vijeće je utvrdilo da Uredba sadržava sve elemente temeljem kojih je vidljivo da se radi o programu koji se odnosi na obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa.
NN 4/2007 • Međutim, radi ocjene je li naknade za konkretne nerentabilne linije ne prelaze potrebne iznose za pokriće svih troškova ili dijela troškova koji se mogu uračunati u obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa, Ministarstvo je u obvezi Agenciji dostaviti izračun naknade za svaku pojedinu nerentabilnu liniju temeljem svih elemenata određenih Uredbom, koji se odnose na izvršenje navedenog izračuna.
NN 4/2007 • Navedeni izračun ne odnosi se samo na linije za koje će se raspisati javni natječaj, nego za sve nerentabilne linije za koje se predviđa dodjela navedene naknade putem Državnog proračuna.
NN 4/2007 • U odnosu na trajanje ugovora o koncesiji, Vijeće napominje da bi, sukladno Priopćenju Komisije te Odluci Komisije, Ugovori o obavljanju usluga od općeg gospodarskog interesa trebali biti sklopljeni na određeno vrijeme, ali ne više od 6 (šest) godina.
NN 4/2007 • 4.2. Sukladno odredbi članka 18. ZDP-a, rješenja Agencije iz članka 14. ZDP-a objavljuju se u »Narodnim novinama«, stoga je odlučeno kao u točki II. izreke ovog rješenja.
NN 4/2007 • Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog rješenja.
NN 4/2007 • Temeljem odredbi članka 15. točka 4. alineja 1. i članka 8. stavak 1. Zakona o Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (»Narodne novine« br. 140/05), Uprava Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga, po službenoj dužnosti u predmetu oduzimanja dozvole za obavljanje poslova investicijskog savjetnika Antunu Buriću iz Zagreba, Gomboševa 6, na sjednici održanoj 21. prosinca 2006. godine donijela je
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 59/96, Broj 30/90,
Broj 52/09, Broj 63/07,
Broj 2/96, Broj 31/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE