PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 37/2007 • Uspoređujući podatke navedene u tablicama 14. i 15. zamjetno je da su količine duhanskih proizvoda poduzetnika TISAK d.d. i KONZUM d.d. ostvarene prodajom na veliko, u odnosu na cjelokupno tržište trgovine duhanskim proizvodima na veliko na teritoriju Republike Hrvatske neznatne, iako je prihod ostvaren obavljanjem ove djelatnosti najznačajniji izvor prihoda ostvaren trgovinom na veliko od pojedine grupe proizvoda poduzetnika KONZUM d.d.
NN 37/2007 • Također, uzimajući u obzir da oba poduzetnika mnogo veće prihode ostvaruju od trgovine duhanskim proizvodima na malo, primjerice poduzetnik KONZUM d.d. gotovo dvostruko više prihoda ostvaruje trgovinom duhanskim proizvodima na malo, Agencija smatra da provedba predmetne koncentracije neće imati značajniji utjecaj na ovom mjerodavnom tržištu. Budući da je tržište trgovine duhanskim proizvodima na veliko usko povezano s mjerodavnim tržištem trgovine duhanskim proizvodima na malo, te s obzirom na njegove specifičnosti navedeno tržište prikazano je zbog stjecanja uvida u cjelokupno stanje te uvjete poslovanja na mjerodavnom tržištu trgovine duhanskim proizvodima u Republici Hrvatskoj.
NN 37/2007 • Glavni dobavljač duhanskih proizvoda na teritoriju Republike Hrvatske je poduzetnik TDR d.o.o. koji opskrbljuje gotovo sve poduzetnike na domaćem tržištu čije obavljanje djelatnosti uključuje prodaju duhanskih proizvoda. Iz tog razloga, prilikom provedbe analize ovog tržišta Agencija je utvrdila tko su njegovi najveći kupci u mjerodavnoj 2005. godini u Republici Hrvatskoj.
NN 37/2007 • Prema zaprimljenoj dokumentaciji utvrđeno je da su poduzetnici sudionici predmetne koncentracije najznačajniji kupci poduzetnika TDR d.o.o., pa je radi stjecanja uvida u prodane, odnosno kupljene količine pojedinog poduzetnika, tablicom 16. izdvojeno prvih 15 kupaca poduzetnika TDR d.o.o.
NN 37/2007 • Prikaz kupaca uključuje i poduzetnike koji obavljaju djelatnost trgovine na malo duhanskim proizvodima i one koji ju obavljaju na veliko, a količinski podaci odnose se na prodane kutijice cigareta.
NN 37/2007 • Tablica 16.: Kupci duhanskih proizvoda poduzetnika TDR d.o.o. u 2005. godini u RH
NN 37/2007 • Izvor: podaci preuzeti iz predmeta Agencije pod klasom: UP/I-030-02/2000-01/04.
NN 37/2007 • Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.
NN 37/2007 • Kao što je vidljivo iz tablice 16. poduzetnici TISAK d.d. i KONZUM d.d. su najveći kupci poduzetnika TDR d.o.o. Poduzetnik TISAK d.d. ostvaruje 15 – 20 posto udjela u prodaji duhanskih proizvoda poduzetnika TDR d.o.o. (prikazano količinski), a slijedi ga poduzetnik KONZUM d.d. s 10 – 15 posto udjela.
NN 37/2007 • Kao što je spomenuto kod tržišta trgovine duhanskim proizvodima na veliko, poduzetnik TDR d.o.o. gotovo je jedini poduzetnik koji opskrbljuje domaće tržište duhanskim proizvodima. Prisutan je i uvoz kao izvor duhanskih proizvoda, no sa zanemarivim udjelom. Iz navedene činjenice proizlazi značajnost podatka da su upravo TISAK d.d. i KONZUM d.d. najveći kupci TDR d.o.o. time odmah ukazujući da su upravo oni tržišni takmaci sa najznačajnijim udjelima na predmetnom mjerodavnom tržištu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 37/2007 • Nadalje, provedbom analize dobavljača duhanskih proizvoda poduzetnika TISAK d.d. proizlazi također značaj poduzetnika TDR d.o.o., budući da je TDR d.o.o. sudjelovao sa udjelom od 95 – 100 posto u ukupnoj nabavi duhanskih proizvoda poduzetnika TISAK d.o.o. u 2005. godini. Preostalih 0 – 5 posto udjel je poduzetnika Orbico d.o.o. u ukupnoj nabavi duhanskih proizvoda poduzetnika TISAK d.d.
NN 37/2007 • Tablica 17.: Izvori i količine nabave duhanskih proizvoda poduzetnika TISAK d.d. u razdoblju od 2003. do 2005. godine u RH
NN 37/2007 • (komada kutijica)Tržišni udjel (%)Količina (komada kutijica)Tržišni udjel (%)
NN 37/2007 • Izvor: podaci preuzeti iz predmeta Agencije pod klasom: UP/I-030-02/2000-01/04.
NN 37/2007 • Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.
NN 37/2007 • Mjerodavno tržište trgovine duhanskim proizvodima na malo u zemljopisnom smislu definirano je kao područje županija: Grada Zagreba, Primorsko-goranske, Splitsko-dalmatinske, Istarske i Zadarske županije, budući da na području tih županija oba poduzetnika ostvaruju najznačajnije prihode od trgovine duhanskim proizvodima.
NN 37/2007 • Kako je već navedeno, analiza je provedena primjenom istog kriterija kao i u slučaju tržišta trgovine tiskom na malo, uzimajući u obzir uzorak od pet najznačajnijih poduzetnika s osnovnom djelatnošću trgovine na malo mješovitom robom, prema kriteriju njihovog ukupno ostvarenog prihoda. Zbog ekonomičnosti postupka nije provedeno istraživanje koje bi uključivalo sve poduzetnike prisutne na mjerodavnom tržištu. U analizu su uključeni i najznačajniji poduzetnici kojima je glavna djelatnost trgovina tiskom i duhanskim proizvodima na malo.
NN 37/2007 • Iz provedene analize proizlazi da je poduzetnik TISAK d.d. na području pet županija vodeći tržišni takmac u 2005. godini, te da mu se tržišni udjeli na području svake od promatranih županija kreću oko 30 posto. Izuzetak su područje Splitsko-dalmatinske županije gdje ostvaruje tržišni udio manji od 20 posto, a poduzetnik Slobodna Dalmacija – trgovina d.o.o. je vodeći tržišni takmac s više od 25 posto tržišnog udjela, te područje Osječko – baranjske županije gdje poduzetnik Biljemerkant d.o.o. ostvaruje značajnije prihode i veći tržišni udio. Na području Grada Zagreba poduzetnik TISAK d.d. ostvaruje najznačajniji tržišni udio od gotovo 40 posto.
NN 37/2007 • Poduzetnik AGROKOR d.d., odnosno s njime povezani poduzetnik KONZUM d.d. na području mjerodavnih županija u 2005. godini ostvaruje različite tržišne udjele, od 10 do 20 posto. Najveće udjele ostvaruje na području Osječko-baranjske županije i području Grada Zagreba. Nadalje, prihod koji poduzetnik KONZUM d.d. ostvaruje od trgovine duhanskim proizvodima na malo najznačajniji je prihod ostvaren od njegove ukupne trgovine na malo, promatrajući strukturu ukupnog prihoda ostvarenog od pojedine grupe proizvoda.
NN 37/2007 • Struktura mjerodavnog tržišta trgovine duhanskim proizvodima na malo po pojedinoj županiji prikazana je tablicama 18. – 23.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 55/08, Broj 40/07,
Broj 61/05, Broj 122/03,
Broj 94/01, Broj 85/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE