PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2008 • Većina se složila o prednostima jasne identifikacije i važnosti meta podataka 18. Javna tijela za prijenos izjavila su da bi Europi koristili dobro poznati i dobro dizajnirani sustavi meta podataka o proizvodnji, isporuci, klasifikaciji, zaštiti i arhiviranju medijskih djela. Što se tiče standarda, smatraju da je važno poticati razvoj raširenije distributivne mreže medijskih registracijskih brojeva s ciljem osiguranja međuoperativnosti navedenih registracijskih brojeva te smanjenja registracijskih pristojbi za proizvođače europskih programskih sadržaja. Pojedini operatori podržavaju uporabu standarda ISAN 19 ili drugog standarda kojeg utvrđuje industrija, dok se drugi protive uporabi tog određenog standarda, iako podržavaju sustave standardiziranih meta podataka.
NN 46/2008 • Neki su govornici predložili da bi sustav trebao čuvati detalje svih ugovora koji se odnose na proizvodnju i iskorištavanje filmova proizvedenih u zemlji, posebno identitet različitih stranaka, vlasništvo i autorsko pravo, ugovorne uvjete iskorištavanja, trajanje licence i njen isključiv ili ne-isključiv karakter. Govornici smatraju da se financiranje mora osigurati na europskoj razini ili kombinacijom privatnog i javnog financiranja. Drugi govornici izrazili su zabrinutost zbog troškova takvog programa ili mogućih nedostataka u slučaju netočnih ili neažuriranih podataka.
NN 46/2008 • Komisija primjećuje da postoji znatna potpora stvaranju javnih kinematografskih registara u državama članicama budući da bi se takvim programom registracije poboljšala distribucija filmova osiguravajući laku dostupnost potrebnog podatka, iako treba razjasniti brojna pitanja. Komisija, stoga, namjerava provesti analizu trenutne situacije u državama članicama. To će učiniti putem upitnika upućenog nacionalnim tijelima do kraja godine. Njegov cilj bit će ocjena uloge zakonskih i ostalih mjera te daljnja analiza uvjeta koji bi se trebali primjenjivati.
NN 46/2008 • 18 Digitalni podaci o audiovizualnom djelu čiji je cilj pomoć proizvodnom i distribucijskom procesu (koji se također naziva digitalnim upravljanjem sredstvima (DAM)).
NN 46/2008 • 19 Koju je razvila Međunarodna organizacija za normizaciju (ISO). Trenutna verzija poznata je pod imenom IVID (identifikator međunarodne verzije) ili V-ISAN.
NN 46/2008 • Predstavljena je mogućnost stvaranja nove baze podataka koja bi omogućila utvrđivanje «prava» ili sporazuma o «licencama» u Europskoj uniji. Izraženo je neslaganje glede činjenice jesu li ti podaci teško dostupni. Njihova dostupnost mogla bi pozitivno djelovati na distribuciju filmova. Treba primijetiti da Komisija analizira pitanje upravljanja pravima, kao nastavak svoje Zelene knjige iz 1995. o autorskim i srodnim pravima u informacijskom društvu 20.
NN 46/2008 • Mišljenja su podijeljena s obzirom na trenutnu dostatnost transparentnosti ovih podatka. Većina tvrdi da dostatnu transparentnost osiguravaju proizvođači i društva koja prikupljaju te podatke. Smatra se da treba poduzeti korake za standardiziranu kodifikaciju prava kako bi se ona mogla dosljedno predstavljati, a relevantni podaci izmjenjivati na zakonom uređen pouzdani način. Takva baza podataka mogla bi pomoći proizvođačima i distributerima u pronalaženju partnera u drugim europskim zemljama.
NN 46/2008 • Veliki broj govornika tvrdi da takva baza podataka nije potrebna za poboljšanje distribucije audiovizualnih djela: izraženo je mišljenje da bi takva baza podataka mogla biti vrlo spora, skupa, glomazna te ne bi mogla pratiti neprestane, vrlo brze promjene vlasništva. To ne bi bilo u skladu s fleksibilnošću koja je potrebna za učinkovito iskorištavanje audiovizualnih djela. Mogući pogrešan ili zastarjeli podatak mogao bi prouzročiti znatne posljedice. Potrebne formalnosti mogle bi se teško izvoditi, a kašnjenja pri registraciji važećih prava, i uz to vezani ugovori mogli bi predstavljati prepreku slobodi kretanja na vrlo dinamičnom tržištu. Postojala bi čak i opasnost da pojedini varalice dobiju potvrdu prava stečenih nezakonitim putem na štetu stranaka koje su zakonski vlasnici. Izražena je i zabrinutost da bi se stvaranje takve baze podataka moglo kositi s međunarodno dobro utvrđenim propisom (vidi članak 5. stavak 2. Bernske Konvencije) prema kojem uživanje i ostvarivanje autorskih i srodnih prava ne smije podlijegati nikakvim formalnostima. Drugi su ustrajali u tvrdnji da glavne postojeće razlike ugovornog prava koje se odnosi na autorsko pravo ozbiljno utječu na konkurentnost audiovizualnih proizvođača jedne zemlje u usporedbi s takvim proizvođačima u drugoj zemlji te da bi takva baza podataka mogla imati važnu ulogu u distribuciji audiovizualnih djela osiguravanjem mogućnosti dobivanja podataka o audiovizualnim djelima u drugih državama. Takva baza podataka mogla bi olakšati utvrđivanje vlasnika prava, ali pregovori bi se i dalje trebali održavati na ugovornoj osnovi.
NN 46/2008 • Komisija je primila na znanje gledišta izražena na savjetovanju, a posebno nedostatak podrške stvaranju baze podataka o vlasnicima prava. Ona će i dalje istraživati pitanje upravljanja pravima, koje analizira u okviru nastavka Zelene knjige iz 1995. o autorskim i srodnim pravima u informacijskom društvu, s ciljem ocjenjivanja mogućeg učinka postojećih razlika nacionalnog prava na unutarnje tržište.
NN 46/2008 • Autorska prava i srodno zakonodavstvo autorima, izvođačima, proizvođačima zvučnog zapisa, tijelima za prijenos televizijskih sadržaja te drugim vlasnicima prava daje pravo dozvole ili zabrane određene radnje iskorištavanja njihovih djela ili drugih zaštićenih predmeta. Općenito, korisnici stječu pravo neposrednim pojedinačnim ugovorima s pojedinim vlasnicima prava ili njihovim predstavnicima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 46/2008 • Tijela za prijenos televizijskih programskih sadržaja iznijela su problem iskorištavanja prava tvrdeći da nailaze na poteškoće prilikom iskorištavanja određenog dijela svoje proizvodnje pohranjene u arhivima, a koji bi željela ponovno prikazati osobito u novom elektroničkom okruženju. Oni tvrde da je gotovo nemoguće utvrditi i pronaći te zatim pregovarati sa svim suradnicima na tim programskim sadržajima ili njihovim nasljednicima, posebno kada se radi o proizvodnjama starijeg datuma. Oni tvrde da ih te poteškoće danas sprječavaju u iskorištavanju arhiva. Javna tijela za prijenos televizijskih sadržaja stoga zahtijevaju zakonodavno djelovanje za poboljšanje njihove situacije. Kinoteke također tvrde da ne mogu koristiti brojna djela te da je javnost time izgubila pristup svojoj vlastitoj audiovizualnoj baštini.
NN 46/2008 • S druge strane, proizvođači i pojedina privatna tijela za prijenos televizijskih sadržaja, smatraju da je to pitanje uređeno novom Direktivom o autorskim pravima 21 te ga ne bi trebalo ponovno razmatrati u ovom kontekstu.
NN 46/2008 • Brojni govornici smatraju da bi stvaranje navedenih baza podataka i registara moglo olakšati identifikaciju. Predloženo je da se to pitanje raspravi u okviru pregleda Direktive o televiziji bez granica (TVWF). Međutim, treba upozoriti da ta Direktiva ne obuhvaća pitanja autorskih i srodnih prava.
NN 46/2008 • Komisija podržava suradnju svih stranaka s ciljem rješavanja posebnih poteškoća koje se mogu pojaviti u određenim situacijama. Cilj ove suradnje prvenstveno bi trebao biti utvrđivanje popisa djela kod kojih bi se mogla pojaviti poteškoća utvrđivanja vlasnika prava.
NN 46/2008 • 21 Direktiva 2001/29/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 22. svibnja 2001. o usklađivanju određenih aspekata autorskih i srodnih prava u informacijskom društvu (SL L 167, 22.6.2001.).
NN 46/2008 • Postavljeno je pitanje elektroničkog kina zbog novih paneuropskih mogućnosti distribucije koje pružaju digitalne tehnologije. Te tehnologije mogu omogućiti i razvoj lokalnih višenamjenskih centara u rjeđe naseljenim područjima 22. Pojam elektroničko kino označava prijenos elektroničkim putem na kinoekran. I cijeli sektor rabi pojam elektroničkog kina kojim se označava da je krajnja slika ili rezultat prijenosa s jednog na drugi kraj digitalnog lanca ili digitalna projekcija sadržaja koji je prvotno bio na filmu te je prebačen na digitalni medij. Raspravljalo se i o učinku analize troškova/koristi za kinematografske distributere i vlasnike kinodvorana.
NN 46/2008 • Govornici su pružili znatnu podršku pristupu standardizacije elektroničkog kina pod vodstvom kinematografskog sektora. Smatra se da nije potrebna intervencija nacionalnih tijela niti tijela Europske unije. Spominjao se i Forum europskog digitalnog filma, koji je nedavno osnovan u Stockholmu, na inicijativu švedskog predsjedništva, kao odgovarajuće tijelo koje će poduzeti daljnja djelovanja, te je zatražena podrška njegovih ciljeva i projekata.
NN 46/2008 • Zahtijevalo se da Komisija podrži razvoj elektroničkog kina putem programa MEDIA Plus te da otvori svoj »višegodišnji okvirni program 2002. – 2006. za djelatnosti istraživanja, tehnološkog razvoja i predstavljanja s ciljem doprinosa stvaranju europskog istraživačkog područja« (Šesti okvirni program) za europske industrijske sektore koji se bave razvojem visokih standarda distribucije elektroničkog kina.
NN 46/2008 • Pilot projekti u okviru programa MEDIA predstavljaju način na koji Odluke Vijeća 2000/821/EZ i 2001/163/EZ jamče da programi MEDIA Plus23 i MEDIA Stručno usavršavanje 24 prate brzi tehnološki razvoj. To odražava očekivanje prema kojem će zbog uporabe digitalnih tehnologija europska audiovizualna djela biti lakše dostupna zahvaljujući novim načinima prijenosa audiovizualnog sadržaja što će olakšati i dostupnost tih djela izvan zemlje njihova porijekla. Konkurentnost u kontekstu globalizacije ovisit će sve više o uporabi novih tehnologija u fazama razvoja, proizvodnje i distribucije.
NN 46/2008 • Međutim, programi MEDIA usmjereni su na audiovizualnu industriju, a ne na istraživačku zajednicu. Komisija će osigurati odgovarajuću i učinkovitu usklađenost s mjerama poduzetim u području novih tehnologija i posebno, između ostalog, sa Šestim okvirnim programom, usredotočivši se na potrebe i mogućnosti malih i srednjih poduzetnika koji djeluju na audiovizualnom tržištu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 39/08, Broj 87/99,
Broj 136/03, Broj 132/08,
Broj 1/09, Broj 112/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE