PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 141/2008 • Visinu naknade, zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava, Ustavni sud utvrđuje uzimajući u obzir okolnosti svakog pojedinog slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj. Određujući visinu naknade u konkretnom slučaju, Ustavni sud je uzeo u obzir i trajanje ustavnosudskog postupka u ovom predmetu.
NN 141/2008 • 7. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog zakona.
NN 141/2008 • 8. Predsjednik Općinskog suda u Zadru dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku od osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.
NN 141/2008 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Agata Račan, predsjednica Vijeća, te suci Snježana Bagić, Slavica Banić, Ivan Matija, Željko Potočnjak i Duška Šarin, članovi Vijeća, u postupcima koje je ustavnim tužbama pokrenula H. D. iz S., na sjednici održanoj 13. studenoga 2008. godine, jednoglasno je donio
NN 141/2008 • 1. Podnositeljica je 18. ožujka 2008. podnijela ustavne tužbe na temelju ovlaštenja sadržanog u članku 63. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), prije no što je protiv osporenih akata iscrpila put pravne zaštite, i osporava sljedeće akte:
NN 141/2008 • – rješenje Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), klasa: UP/I-701-01/07-01/156, urbroj: 514-06-01-02-07-2 od 20. prosinca 2007., kojim je ministrica imenovala D. P. za javnog bilježnika sa službenim sjedištem u S., za područje Općinskog suda u Splitu,
NN 141/2008 • – rješenje Ministarstva, klasa: UP/I-701-01/07-01/160, urbroj: 514-06-01-02-07-2 od 20. prosinca 2007., kojim je ministrica imenovala I. Š. za javnog bilježnika sa službenim sjedištem u S., za područje Općinskog suda u Splitu, i
NN 141/2008 • – rješenje Ministarstva, klasa: UP/I-701-01/07-01/152, urbroj: 514-06-01-02-07-2 od 20. prosinca 2007., kojim je ministrica imenovala A. Š. za javnog bilježnika sa službenim sjedištem u S., za područje Općinskog suda u Splitu.
NN 141/2008 • Podnositeljica ističe grubu povredu ustavnog prava na jednakost pred zakonom propisanog člankom 14. stavkom 2. Ustava Republike Hrvatske, ustavnog prava da pod jednakim uvjetima sudjeluje u obavljanju javnih poslova i da bude primljena u javne službe, propisanog člankom 44. Ustava, ustavnog prava na rad i slobodu rada propisanog člankom 54. stavkom 1. Ustava, te smatra povrijeđenim članke 3. i 19. stavak 1. Ustava.
NN 141/2008 • 1.1. Na temelju članka 67. stavka 2. Ustavnog zakona, podnositeljica predlaže Ustavnom sudu donošenje privremenih mjera kojima bi se odgodila ovrha osporenih rješenja Ministarstva, jer smatra da bi joj ovrha tih rješenja prouzročila štetu koja bi se teško mogla popraviti, a odgoda nije suprotna javnom interesu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 141/2008 • 1.2. Provjerom kod Upravnog suda Republike Hrvatske utvrđeno je da se postupci pokrenuti podnositeljičinim tužbama vode pod brojevima Us-1403/2008 (u odnosu na imenovanje D. P.), Us-1404/2008 (u odnosu na imenovanje I. Š.) i Us-1405/2008 (u odnosu na imenovanje A. Š.).
NN 141/2008 • Ocjenjivanje postojanja grube povrede podnositeljičinih ustavnih prava te mogućih teških i nepopravljivih posljedica takvih eventualnih povreda zasniva se na stanju stvari koje je postojalo na dan podnošenja ustavnih tužbi, odnosno na činjeničnom stanju utvrđenom u postupcima koji su prethodili ustavnosudskom postupku, do dana podnošenja podnositeljičinih ustavnih tužbi.
NN 141/2008 • 3. Obrazlažući razloge ustavnih tužbi, podnositeljica navodi:
NN 141/2008 • – osporena rješenja Ministarstva ništava su na temelju članka 267. točke 6. Zakona o upravnom postupku (»Narodne novine« broj 53/91., 103/96.; u daljnjem tekstu: ZUP), jer je prema podnositeljičinom mišljenju izostala ovlast za njihovo donošenje u smislu Zakona o postupku primopredaje vlasti (»Narodne novine« broj 94/04., 17/07.),
NN 141/2008 • – Ministarstvo se kod donošenja osporenih rješenja nije pridržavalo postupka propisanog člankom 14. Zakona o javnom bilježništvu (»Narodne novine« broj 78/93., 29/94., 162/98., 16/07.), jer nije od Hrvatske javnobilježničke komore (u daljnjem tekstu: HJK) zatražilo mišljenje o svim prijavljenim kandidatima koji su njezini članovi, niti je cijenilo vrstu poslova, rezultate rada i uspjeh na pravosudnom i javnobilježničkom ispitu, čime je, prema njegovom mišljenju, činjenično stanje ostalo nepotpuno i nepravilno utvrđeno, a Ministarstvo je prekoračilo svoju ovlast i svrhu određenu Zakonom o javnom bilježništvu, i
NN 141/2008 • – Ministarstvo kod donošenja osporenih rješenja svoje stajalište nije obrazložilo u skladu s člankom 209. stavkom 2. ZUP-a.
NN 141/2008 • 4. Od Ministarstva je na temelju članaka 25. i 69. točke 2. Ustavnog zakona zatraženo i dobiveno izjašnjenje o navodima ustavnih tužbi.
NN 141/2008 • 5. Ustavni sud utvrđuje da je sve razloge podnošenja ustavnih tužbi podnositeljica već iznijela u tužbama kojima je pokrenula upravne sporove.
NN 141/2008 • Međutim, sve (brojne i, prema stajalištu Ustavnog suda, važne) činjenice i okolnosti kojima obrazlaže svoje tvrdnje iznesene u točki 3. obrazloženja ove odluke, podnositeljica nije ponovila u ustavnim tužbama.
NN 141/2008 • Tako je npr. podnositeljica u tužbama podnesenima Upravnom sudu navela da je HJK dala mišljenje Ministarstvu na temelju članka 14. stavka 7. Zakona o javnom bilježništvu, na način da su predstavnici HJK obavili »razgovore sa svim prijavljenim kandidatima (cca 230)« i izvršili uvid u natječajnu dokumentaciju te potom Ministarstvu dali mišljenje o onim kandidatima za koje su smatrali da su »profesionalno najpozvaniji obavljati javnobilježničku službu«, u skladu sa Pravilima za davanje mišljenja za kandidate za javne bilježnike, usvojenima 8. rujna 2007.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 155/04, Broj 78/09,
Broj 32/00, Broj 33/07,
Broj 14/07, Broj 92/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE