PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 99/2006 • Vodeći računa o zakonskoj regulativi kojom je u vrijeme podnošenja zahtjeva poduzetnika Hermo-trans d.o.o. regulirano obavljanje usluga prikupljanja i odvoza otpada, utvrđeno je kako ZOKG i ZOP međusobno nisu bili usklađeni. Naime, navedeni zakoni su na različit način definirali pravne subjekte koji mogu obavljati usluge prikupljanja i odvoza otpada, odnosno ZOKG je, kao opći propis, koji uređuje pitanja obavljanja komunalnih djelatnosti, propisivao da ovlasti za obavljanje navedenih djelatnosti proizlaze iz Ugovora o koncesiji ili Ugovora o povjeravanju komunalnih poslova, dok ZOP koji kao posebni propis kojim se uređuje način gospodarenja otpadom, te odredbe nije sadržavao.
NN 99/2006 • Iz navedenog proizlazi kako je poduzetnik Hermo-trans d.o.o. na valjanoj zakonskoj osnovi, odnosno temeljem ZOP-a, kao posebnog propisa, obavljao djelatnost prikupljanja i odvoza otpada, odnosno da je tržište prikupljanja i odvoza otpada u to vrijeme bilo tzv. »otvoreno« tržište na kojem je postojala mogućnost ulaska i održavanja novih poduzetnika. Takav poduzetnik je bio Hermo-trans d.o.o.
NN 99/2006 • S druge strane pak, utvrđeno je da je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar do 16. prosinca 2004. godine, odnosno do izmjene i dopune ZOP-a, za razliku od poduzetnika Hermo-trans d.o.o, obavljao djelatnost održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) temeljem odredbi ZOKG-a.
NN 99/2006 • S izmjenom i dopunom ZOP-a izjednačeni su uvjeti za obavljanje djelatnosti održavanja čistoće, s odredbama ZOKG-a, te je na taj način prestala mogućnost »slobodnog« obavljanja te djelatnosti.
NN 99/2006 • Zapreke pristupu tržištu su od iznimne važnosti kod utvrđivanja je li riječ o poduzetniku s monopolističkim ili vladajućim položajem. Naime, čak i poduzetnici sa 100 postotnim udjelom na tržištu u nekim slučajevima nemaju monopol. Poduzetnik neće moći poduzimati monopolističke mjere ukoliko drugi poduzetnici mogu slobodno ući na tržište.
NN 99/2006 • Međutim, na predmetnim mjerodavnim tržištima, posebice na tržištu odlaganja komunalnog otpada, postoje visoke zapreke za pristup i održavanje novih poduzetnika na tržištu, posebice regulatorne odnosno zakonske zapreke.
NN 99/2006 • Naime, poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar jedini je poduzetnik koji gospodari gradskim deponijem Diklo, te je Odlukom o komunalnim djelatnostima (Glasnik Grada Zadra, br. 3/02, 2/03, 06/04), određen kao jedini ovlaštenik obavljanja djelatnosti održavanja čistoće i odlaganja komunalnog otpada na području Grada Zadra, stoga je utvrđeno da je navedeni poduzetnik monopolist na mjerodavnom tržištu odlaganja komunalnog otpada na deponiju Diklo. Ostali poduzetnici mogu obavljati djelatnost održavanja čistoće na području Grada Zadra i općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji, ili temeljem koncesije ili pak temeljem tada važećeg ZOP-a. Stoga taj poduzetnik, do 31. listopada 2001., odnosno isključivanja poduzetnika Hermo-trans d.o.o. s mjerodavnog tržišta održavanja čistoće na području Grada Zadra i općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji, imao visoko vladajući položaj na tom tržištu, u smislu članka 15. stavak 2. ZZTN-a, odnosno nakon navedenog postupka, stekao je monopolistički položaj i na tom mjerodavnom tržištu, u smislu članka 14. stavak 2. ZZTN-a.
NN 99/2006 • Nadalje, Agencija je, kako bi stekla sveobuhvatnu sliku funkcioniranja tržišta, prikupila podatke od poduzetnika koji obavljaju djelatnosti održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) na području Zadarske županije.
NN 99/2006 • Tablica 3. ne prikazuje strukturu mjerodavnog tržišta u proizvodnom i zemljopisnom smislu, već prikazuje sliku tržišta održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) na cijelom području Zadarske županije.
NN 99/2006 • Uvidom u tablicu 3. razvidno je kako je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) na cijelom području Zadarske županije, u visoko vladajućem položaju u promatranim godinama, odnosno u mjerodavnoj 2000. ostvarivao tržišni udio od 85 – 90 posto.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 99/2006 • Radi stjecanja sveobuhvatnog uvida u tržišnu snagu poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, Agencija je analizirala podatke o njegovom tržišnom udjelu na tom tržištu i za 2001., 2002., 2003. i 2004. godinu.
NN 99/2006 • Utvrđeno je da se njegov tržišni udio tijekom promatranih godina neznatno smanjio, te u 2004. iznosi visokih 80 – 85 posto.*
NN 99/2006 • Tablica 3. PRIKAZ STRUKTURE TRŽIŠTA ODRŽAVANJA ČISTOĆE U ZADARSKOJ ŽUPANIJI
NN 99/2006 • Čistoća d.o.o.(…) 85 – 90(…) 85 – 90(…) 85 – 90(…) 80 – 85(…)*80 – 85*
NN 99/2006 • Izvor: Podnesci poduzetnika Javna komunalna ustanova »Prvenj« od 25. listopada 2005., Komunalno društvo Dugi otok i Zverinac d.o.o. od 16. siječnja 2006., Hripa d.o.o. od 14. studenoga 2005., Infragrad d.o.o. od 14. studenoga 2005., Komunalno d.o.o. Gračac od 26. listopada 2005., Otok Ugljan d.o.o. od 25. listopada 2005., Komunalno društvo Pag d.o.o. od 24. listopada 2005., Komunalno društvo Povljana d.o.o. od 20. listopada 2005., Komunalac d.o.o. Biograd na Moru od 19. listopada 2005.,
NN 99/2006 • Financijski podaci za poduzetnika Hermo-trans d.o.o. nisu uključeni u tablicu 3. iz razloga što isti Agenciji nisu bili dostupni. Međutim, s obzirom da je poduzetnik Hermo-trans d.o.o. ostvarivao prihode na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće kroz kratki vremenski period, s osnove samo dva Ugovora sklopljena s njegovim korisnicima, može se razumno pretpostaviti da je tržišni udio poduzetnika Hermo-trans d.o.o. na navedenom mjerodavnom tržištu neznatan, te da ne može znatno utjecati na visoki tržišni udio poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, odnosno njegov visoko vladajući položaj na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće.
NN 99/2006 • 4.5. UTVR?IVANJE MONOPOLISTIČKOG DJELOVANJA PODUZETNIKA ČISTOĆA d.o.o., ZADAR I TO ZLOUPORABOM MONOPOLISTIČKOG I VLADAJUĆEG POLOŽAJA NA UTVR?ENIM MJERODAVNIM TRŽIŠTIMA
NN 99/2006 • Brojna istraživanja koja je provela Europska komisija u svezi s pitanjem vezane prodaje dokazala su da mješovita vezana prodaja dolazi do izražaja kada se usluge x i y mogu kupiti zajedno i odvojeno, ali je cijena nabave te dvije usluge, kada se kupuju zajedno, manja nego kada se kupuju odvojeno. Naime, takva vezana prodaja komplementarnih usluga može poduzetnicima, koji u svojoj ponudi imaju samo jednu od tih usluga, otežati pristup tržištu. Vezana prodaja se može koristiti kako bi se onemogućilo pristup novim poduzetnicima tržištu.
NN 99/2006 • Primjerice, određeni poduzetnik je monopolist za usluge x i y. On u svojoj ponudi dvije usluge veže i prodaje odvojeno. Novi poduzetnik koji želi ući na samo jedno od ta dva tržišta je u znatno lošijoj poziciji. Alternativan odgovor na ovaj problem bio bi da novi poduzetnik uđe na tržište nudeći obje usluge. Međutim, ovakav pristup tržištu je vrlo težak, pa i nemoguć. To iz razloga što poduzetnik često nije u mogućnosti ponuditi obje usluge s kojima se može natjecati na oba tržišta.
NN 99/2006 • Elementi koji moraju biti zadovoljeni da bi se gore navedena praksa smatrala zlouporabom vladajućeg položaja su:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 9/94, Broj 19/98,
Broj 119/09, Broj 43/07,
Broj 53/07, Broj 20/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE