PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 23/2009 • Za ocjenu ustavnosti osporenih odredaba Zakona o oružju mjerodavni su članci 5. stavak 1. i 16. Ustava, kojima je propisano:
NN 23/2009 • U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.
NN 23/2009 • Slobode i prava mogu se ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje.
NN 23/2009 • Svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju.
NN 23/2009 • Razlozi predlagatelja nisu doveli u sumnju suglasnost osporenih dijelova odredaba Zakona o oružju s odredbama Ustava na koje predlagatelj ukazuje, a prema kojima su svi pred zakonom jednaki (članak 14. stavak 2.), odnosno svatko je nedužan i nitko ga ne može smatrati krivim za kazneno djelo dok mu se pravomoćnom sudskom presudom ne utvrdi krivnja (članak 28.).
NN 23/2009 • 6. U vezi s naprijed istaknutim, napominje se da je suglasnost s Ustavom sadržajno istovjetnih dijelova odredbi koje je sadržavao članak 18. stavak 1. točke 2. i 3. ranije važećeg Zakona o oružju (»Narodne novine«, broj 46/97. – pročišćeni tekst, 27/99.) već bila predmetom razmatranja pred Ustavnim sudom.
NN 23/2009 • Pravo je zakonodavca da propisuje uvjete za izdavanje odobrenja za nabavku oružja, ali isto tako i pravo da propiše uvjete za oduzimanje oružja, streljiva, oružnog lista ili odobrenja za sakupljanje oružja. Takvo uređivanje ove specifične pravne problematike, kao što je nabavka, držanje, nošenje, sakupljanje, proizvodnja, popravljanje i prepravljanje oružja i streljiva (članak 1. Zakona), kao opasne stvari, ovaj Sud ne smatra protivnim naprijed navedenim ustavnim odredbama. Točno je to, da je svatko nedužan i da se nikoga ne može smatrati krivim za kazneno djelo dok mu se pravomoćnom sudskom odlukom ne utvrdi krivnja (članak 28. Ustava). Međutim, ovdje valja imati u vidu to da je Ustav Republike Hrvatske u odredbi članka 50. stavka 2. propisao da se poduzetnička sloboda i vlasnička prava (a ovdje je upravo riječ o vlasničkim pravima građanina koji ista ima na oružju i ispravama koje ga prate) mogu iznimno ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi. Naime, propisujući takve uvjete u osporenim odredbama zakonodavac je, za slučaj njihova prestanka, imao u vidu sigurnost i zdravlje drugih ljudi i njihove imovine.
NN 23/2009 • 7. Uređujući određeno pravno područje ili pojedina pravna pitanja, zakonodavac je dužan uvažiti ustavnopravne zahtjeve o tome kakvi zakoni trebaju biti da bi bili u skladu s načelom vladavine prava. Neke od tih zahtjeva Ustavni sud je utvrdio u odluci i rješenju broj: U-I-659/1994 i dr. od 15. ožujka 2000. (»Narodne novine«, broj 31/00.).
NN 23/2009 • Osporenim stavkom 4. članka 10. Zakona o oružju zakonodavac je propisao iznimku od općeg uvjeta za izdavanje odobrenja za nabavu oružja propisan stavkom 2. točkom 2. istog članka Zakona (da je osoba navršila 21. godinu života).
NN 23/2009 • U prvom redu se radi o osobama kojima je oružje sastavni dio osobne opreme potrebne za nesmetano obavljanje poslova u okviru zanimanja kojim se bave (policijski službenici MUP-a, pripadnici Oružanih snaga Republike Hrvatske, pravosudna policija, zaštitari), odnosno osobama koje koriste oružje kao osnovnu opremu u obavljanju djelatnosti udruge kojoj pripadaju (članovi streljačke udruge, lovci i sl.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 23/2009 • Razmatrajući, dakle, stavak 4. članka 10. Zakona o oružju sa stajališta ustavnopravnih zahtjeva, a imajući u vidu ovlast zakonodavca propisanu člankom 2. stavkom 4. alinejom 1. Ustava (Hrvatski sabor i narod neposredno, samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom, odlučuje: – o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj), Ustavni sud utvrđuje da je dobna granica od 18 godina propisana kao izuzetak od općeg starosnog uvjeta za izdavanje odobrenja za nabavu oružja (21 godina), za posebnu kategoriju osoba navedenu u osporenom stavku, u skladu s načelom vladavine prava i načelom pravne sigurnosti.
NN 23/2009 • U prilog takvom stajalištu ukazuje i odredba članka 1. stavka 3. Zakona o oružju, kojom je propisano:
NN 23/2009 • Odredbe ovoga Zakona ne primjenjuju se na nabavu, držanje, nošenje, sakupljanje, proizvodnju, popravljanje i prepravljanje, promet oružja, strelišta te ispitivanje i obilježavanje žigom vatrenog oružja za potrebe Oružanih snaga, policije, kao i drugih državnih tijela i pravnih osoba Republike Hrvatske određenih posebnim propisom.
NN 23/2009 • Slijedom navedenog Ustavni sud utvrđuje da osporeni stavak 4. članka 10. Zakona o oružju nije u suprotnosti s člankom 14. stavkom 2. Ustava.
NN 23/2009 • 8. Iz navedenih razloga, a na temelju odredbe članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona, riješeno je kao u izreci.
NN 23/2009 • 9. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 23/2009 • VLADA REPUBLIKE HRVATSKE zastupana po Jadranki Kosor, dipl. iur., potpredsjednici Vlade i ministrici obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnost (u daljnjem tekstu: Vlada), kao poslodavac i
NN 23/2009 • Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH, zastupan po Borisu Pleši, predsjedniku
NN 23/2009 • Sindikat policije Hrvatske, zastupan po Dubravku Jagiću, predsjedniku
NN 23/2009 • Nezavisni sindikat djelatnika Ministarstva unutarnjih poslova, zastupan po Zdravku Lončaru, predsjedniku
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 149/99, Broj 52/06,
Broj 119/09, Broj 66/92,
Broj 119/07, Broj 156/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE