PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-11-138-2625 NN 138/2005

• Za takovu poziciju odvjetništva postoje barem tri razloga: stručnost, jer odvjetnici moraju biti diplomirani pravnici sa pravosudnim ispitom i dugogodišnjom praksom. Nadalje – profesionalnost što između ostalog znači da su odvjetnici dužni vrhunski obavljati svoj posao, da su dužni čuvati profesionalnu tajnu, da su se dužni držati odvjetničke tarife i dr. Nadalje, posebno je utvrđena njihova disciplinska odgovornost, dužnost da se strogo pridržavaju Kodeksa odvjetničke etike, te njihova odgovornost za štetu koju bi mogli prouzrokovati svojim strankama.


Stranica 2005-11-138-2625 NN 138/2005

• Nije sporno, da se posebnim zakonima može odrediti da određeni dio pravne pomoći mogu pružati i drugi pravnici. Primjerice treba navesti javne bilježnike, koji također pružaju pravnu pomoć građanima, ali je obujam i djelokrug njihovog rada točno zakonom određen i ograničen.


Stranica 2005-11-138-2625 NN 138/2005

• Odvjetnici, dakle u pružanju pravne pomoći imaju posebnu, pa i ekskluzivnu poziciju u odnosu na druge.


Stranica 2005-11-138-2625 NN 138/2005

• IV. Usprkos nedvojbenih i izričitih odredbi gore citiranih odredaba Ustava i Zakona donesen je Zakon o preznom savjetništvu.


Internet NN 138/2005
• Sasvim je očito da zakonodavac o pravnim činjenicama istaknutim u točki III. ovog očitovanja nije dovoljno vodio računa.

Internet stranice NN 138/2005
• To znači da se poreznim savjetnicima daje pravo da zastupaju stranke kako u upravnim postupcima tako i u svim sudskim postupcima koji se vode radi rješavanja bilo kakvih sporova iz odnosa poreznih obveznika i poreznih vlasti. Po osporenim odredbama, porezni savjetnici bi imali pravo za zastupanje stranaka između ostalog i u ovrhama koje se pokreću temeljem presuda Upravnog suda i presudama koje su donesene u parnicama koje se vode protiv države radi vraćanja protuzakonito naplaćenog poreza ili radi naknade štete.

Internet stranice NN 138/2005 • Na gore opisani način poreznim savjetnicima se daje evidentno pravo zadiranja u djelatnost odvjetništva koje je utvrđeno člankom 27. Ustava.
Internet stranice NN 138/2005 • Time se protuustavno proširuje krug osoba i tijela koje imaju pravo davati pravnu pomoć izvan Ustavom i zakonom utvrđenih okvira. Daje se pravo da osobe koje nemaju završen pravni fakultet, nemaju pravosudni ispit, nemaju neophodnu praksu, a nisu niti podvrgnuti uobičajenoj provjeri osobne dostojnosti za obavljanje izuzetno važnog posla pružanja pravne pomoći. To znači da se ozbiljno ugrožava pravna sigurnost građana.
Internet stranice NN 138/2005 • Kod svega toga nije sporno, da se treba omogućiti sasvim određenom krugu usko specializiranih stručnjaka za pojedina pravna područja, da pružaju posve određeni dio pravne pomoći, napose davanje pravnih savjeta i mišljenja, naravno i u poreznim stvarima.
Internet stranice NN 138/2005 • Smatram da nije u interesu pravne sigurnosti građana i zaštite ljudskih prava, da se izričito zakonom ne utvrdi obujam i djelokrug njihova rada, kako se ne bi dogodilo da u pravnoj državi određene grupacije i pojedinci protuustavno preuzmu i onaj dio davanja pravne pomoći koja je Ustavom i zakonom utvrđena kao ekskluzivna djelatnost odvjetnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 138/2005 • V. Zbog svega gore navedenog smatram, da su postojali svi činjenični, pravni i napose ustavnopravni osnovi da Ustavni sud prihvati prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 2. stavka 2. i 3., članka 4. stavka 3. i članka 7. Zakona o poreznom savjetništvu.
Informacije NN 138/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 8. studenoga 2005. godine, donio je
Poslovne stranice NN 138/2005 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 82/04.) u dijelu kojim se mijenja članak 3. stavak 1. točka 9. i stavak 10. podstavak 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 36/95., 70/97., 128/99., 57/00., 129/00., 59/01. i 26/03. – pročišćeni tekst).
Pregledi NN 138/2005 • 1. Udruga pogrebnih tvrtki iz Zagreba, koju zastupa glavni koordinator Damir Sapanjoš, a koje zastupa odvjetnica Sanja Godek-Glavina (u daljnjem tekstu: predlagateljica) podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 82/04., u daljnjem tekstu: Zakon o izmjenama ZOKG) – u dijelu kojim se mijenja članak 3. stavak 1. točka 9. i stavak 10. podstavak 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 36/95., 70/97., 128/99., 57/00., 129/00., 59/01. i 26/03. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: ZOKG).
Besplatno NN 138/2005 • Dosadašnja točka 11. koja postaje točka 9. mijenja se i glasi:
Glasnik NN 138/2005 • »Pod prijevozom pokojnika razumijeva se preuzimanje i prijevoz umrle osobe od mjesta smrti do mrtvačnice na groblju ili krematoriju.«
Propis NN 138/2005 • 2. Predlagateljica smatra da su osporene odredbe suprotne člancima 5., 49. i 54. Ustava iz sljedećih razloga:
Propis NN 138/2005 • Prema osporenim odredbama komunalna poduzeća mogu se baviti istim onim djelatnostima koje obavljaju pravne osobe registrirane za tu djelatnost (koje predlagateljica naziva »pogrebne tvrtke«). Osporene odredbe propisuju prijevoz pokojnika komunalnom djelatnosti, dok je do stupanja na snagu Zakona o izmjenama ZOKG ta djelatnost bila isključivo gospodarska. U prijedlogu se, nadalje, navodi da zbog izmijenjenog položaja na tržištu »pogrebne tvrtke« ne mogu ravnopravno sudjelovati u tržišnom natjecanju za obavljanje te djelatnosti s komunalnim poduzećima, jer »komunalna poduzeća u vlasništvu jedinica lokalne samouprave mogu biti sufinancirana iz proračuna (...) te im taj financijski položaj omogućuje da formiraju cijene pogrebnih usluga tako da su one niže od cijena konkurenata«. Predlagateljica smatra da su zbog navedenih razloga komunalna poduzeća njima nelojalna konkurencija, te da stoga imaju »monopol na tržištu«.
Propis NN 138/2005 • 3. Na temelju članaka 25. i 42. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), od Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Republike Hrvatske zatraženo je očitovanja o prijedlogu.
Propis NN 138/2005 • 4. Razmatrajući navode prijedloga kao i osporene odredbe Zakona o izmjenama ZOKG Ustavni sud ukazuje na odredbu članka 134. Ustava koja propisuje:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 76/09, Broj 79/09, Broj 71/95, Broj 67/06, Broj 115/08, Broj 117/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled