PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 120/2003 • (3) Troškove označivanja životinja iz stavka 1. ovoga članka snosi njihov posjednik.
NN 120/2003 • (6) Pravnu osobu za vođenje podataka sa cijelog područja Republike Hrvatske, određuje ministar.«
NN 120/2003 • (1) Izdavanje i distribuciju ušnih markica za obvezno označivanje životinja, kao i distribuciju propisanih obrazaca dokumentacije o označenim životinjama te obradu podataka obavlja, od Ministarstva poljoprivrede i šumarstva ovlaštena pravna osoba, Centar za reprodukciju u stočarstvu Hrvatske.«
NN 120/2003 • 7. Iz odredaba stavaka 5. i 6. članka 16. Zakona o veterinarstvu proizlazi da je ministar poljoprivrede i šumarstva bio ovlašten Pravilnikom propisati:
NN 120/2003 • Analizirajući navedene odredbe Zakona o veterinarstvu, kao i sadržaj osporenog Pravilnika, a osobito osporenu odredbu članka 5. kojom je određena pravna osoba za obavljanje poslova izdavanja i distribucije ušnih markica za obvezno označavanje životinja, Ustavni sud je utvrdio sljedeće:
NN 120/2003 • Odredbom članka 16. stavka 5. Zakona o veterinarstvu, ministar poljoprivrede i šumarstva ovlašten je propisati, između ostalog, način i postupak označavanja životinja. Pod načinom označavanja podrazumijeva se vrijeme i mjesto postavljanja propisane oznake za označavanje životinja, dok se pod postupkom označavanja podrazumijeva definiranje izrade propisanih oznaka, izdavanje i distribucija ušnih markica, izvještavanje o obavljenom označavanju, te vođenje registra označenih životinja.
NN 120/2003 • Iz navedenog proizlazi zaključak da izdavanje i distribucija ušnih markica predstavlja sastavni dio postupka označavanja životinja. Kako je ministar poljoprivrede i šumarstva imao izričito zakonsko ovlaštenje propisati postupak označavanja životinja (a čiji je sastavni dio izdavanje i distribucija ušnih markica), Ustavni sud je utvrdio da je ministar poljoprivrede i šumarstva postupio u okvirima zakonskog ovlaštenja iz članka 16. stavka 5. Zakona o veterinarstvu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 120/2003 • Označavanje životinja radi njihove identifikacije od iznimne je važnosti za provođenje kontrole proizvodnje i prometa životinja, a u svrhu zaštite zdravlja životinja i ljudi. Stoga provođenje ove mjere zahtijeva efikasnu organizaciju s precizno određenom podjelom odgovornosti radi provođenja potrebne kontrole. Imajući u vidu svrhu označavanja životinja, kao i činjenicu da je evidencija svih relevantnih podataka, jedan od najvažnijih elemenata postupka označavanja životinja, Ustavni sud je ocijenio da je određivanje pravne osobe za izdavanje i distribuciju markica koja je određena i za vođenje evidencije, učinjeno radi točne evidencije podataka o distribuciji markica i broju označene stoke, u cilju što uspješnijeg provođenja navedene mjere za otkrivanje i sprečavanje pojave zaraznih bolesti.
NN 120/2003 • 8. Ustav Republike Hrvatske u članku 49. stavcima 1., 2. i 3. propisuje:
NN 120/2003 • »Poduzetnička i tržišna sloboda temelj su gospodarskog ustroja Republike Hrvatske.
NN 120/2003 • Država potiče gospodarski napredak i socijalno blagostanje građana i brine se za gospodarski razvitak svih svojih krajeva.«
NN 120/2003 • Sukladno ustavnom određenju poduzetničke i tržišne slobode kao temelja gospodarskog ustroja Republike Hrvatske, Ustav Republike Hrvatske poduzetnicima jamči jednak pravni položaj na tržištu, što podrazumijeva jednakost svih poduzetnika u ostvarivanju i zaštiti prava, te izvršavanju obveza koje za poduzetnike, kao gospodarske subjekte, u obavljanju njihove poduzetničke djelatnosti, proizlaze iz zakona i na zakonu utemeljenih propisa.
NN 120/2003 • Polazeći od navedenih ustavnih odredaba, a imajući u vidu odredbu članka 1. stavka 2. Zakona o veterinarstvu, prema kojoj su ustroj i provedba zaštite zdravlja životinja te provedba mjera veterinarskog javnog zdravstva, od interesa za Republiku Hrvatsku, Ustavni sud je ocijenio da se određivanje pravne osobe za obavljanje poslova izdavanja i distribucije ušnih markica za obvezno označavanje životinja u cilju provedbe mjera za zaštitu zdravlja životinja od zaraznih bolesti, (koje je osporenom odredbom učinjeno u okviru zakonskog ovlaštenja), ne može smatrati ograničavanjem poduzetničkih sloboda na način koji bi bio protivan Ustavu Republike Hrvatske.
NN 120/2003 • 9. Stoga je, temeljem odredbe članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, riješeno kao u točki I. izreke.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 10/92, Broj 66/08,
Broj 9/02, Broj 31/90,
Broj 126/07, Broj 125/06
LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO