PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-3-obveze-i-standardi-fmqv NN 33/2002

• Kao cjelina, obrambeni sustav mora raspolagati sposobnostima odgovora na trenutne i buduće sigurnosne izazove vojne prirode – samostalno te kroz suradnju i partnerstvo s međunarodnim čimbenicima. Osim toga, sustav mora raspolagati sposobnostima za praćenje i predviđanje strategijski važnih promjena sigurnosnog okružja te za primjerene mjere reakcije, odnosno prilagodbe.


Stranica 2002-03-33-708 NN 33/2002

• Prethodno izložena rješenja predstavljaju vrlo zahtjevan konceptualni okvir za definiranje potrebnih vojnih sposobnosti. S obzirom na slojevitost ove kategorije, najprije su definirana temeljna obilježja općih sposobnosti koja moraju zadovoljiti Oružane snage Republike Hrvatske, a zatim se definiraju sposobnosti za njihove pojedine funkcionalne uloge.


Internet NN 33/2002

• Da bi se usvojeni strategijski koncept mogao uspješno realizirati, odnosno da bi se mogli ostvariti postavljeni ciljevi, Oružane snage Republike Hrvatske moraju razvijati sposobnosti sukladno sljedećim temeljnim obilježjima:


Internet stranice NN 33/2002

• 1) Republika Hrvatska mora i ubuduće održavati i razvijati snage sposobne za izvođenje modernog tipa združenih borbenih operacija u obrani vlastitog teritorija. Ovo najopćenitije definirano obilježje vojnih sposobnosti implicira sposobnost vođenja operacija na kopnu, moru i u zraku, odnosno snage organizirane, opremljene i sposobne za djelovanje u tim ambijentima. Takve snage potrebne su, kako zbog zahtjeva za vlastitom vjerodostojnom obranom, tako i zbog doprinosa zajedničkim međunarodnim nastojanjima u kreiranju povoljnoga sigurnosnog okružja koje Republika Hrvatska namjerava pružiti. Također, izgradnja pouzdanog partnerstva i savezništva moguća je samo osloncem na snage koje imaju takve sposobnosti. Opredjeljenje za snage niže razine operativnih sposobnosti dovelo bi do situacije »strategijskog vakuuma« u regiji. Ovakvo rješenje moglo bi eventualno doći u obzir samo u uvjetima bitnog poboljšanja sigurnosnih uvjeta te širih međunarodnih sporazuma o identičnim rješenjima za veći broj država u regiji.


Internet stranice NN 33/2002
• 3) Vojne sposobnosti moraju omogućiti samostalnu obranu u slučaju agresije iz regionalnog okružja. To znači da, sukladno stanju i razvoju procesa u regiji te pretpostavljenim scenarijima, Republika Hrvatska vlastite sposobnosti mora dimenzionirati najmanje do razine sposobnosti za vjerodostojan samostalan odgovor na moguća vojna ugrožavanja iz jugoistočnoga regionalnog susjedstva. Takvo stajalište je racionalno, objektivno i legitimno, odnosno usklađeno s najvjerojatnijim izvorima i oblicima ugrožavanja vojne prirode te, u najvećoj mjeri, s mogućnostima investiranja za potrebe vlastite obrane.

Internet stranice NN 33/2002
• 4) Vojne sposobnosti moraju biti multisvrhovito dimenzionirane. To znači da Oružane snage Republike Hrvatske, pored sposobnosti za temeljnu ulogu obrane, moraju razvijati i sposobnosti za sudjelovanje u različitim vrstama tzv. »netradicionalnih zadaća« u zemlji. U sklopu realizacije ciljeva oblikovanja međunarodnog okružja te razvijanja partnerstva i savezništva, posebno su važne sposobnosti naših snaga za aktivan doprinos udruženim naporima stalnih i »ad hoc« modeliranih snaga NATO saveza, EU te UN-a. Važno je napomenuti, da ove međunarodne i domaće aktivnosti ne determiniraju strukturu snaga, već je ona određena njihovom esencijalnom ulogom u obrani Republike Hrvatske.

Internet stranice NN 33/2002 • 5) Vojne sposobnosti moraju zadovoljiti kriterije fleksibilnosti i brzog reagiranja, primjereno potrebama djelovanja u različitim tipovima zadaća. To znači da Oružane snage Republike Hrvatske moraju biti sposobne u kratkom vremenu pristupiti izvršenju različitih tipova zadaća – mirnodopskih i ratnih, na vlastitu teritoriju i u sklopu međunarodnih aranžmana. To će se osigurati njihovim primjerenim funkcionalnim i fleksibilnim modularnim strukturiranjem.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 33/2002 • Brzi poraz agresora, odnosno u najtežoj varijanti agresije, nanošenje neprihvatljivih gubitaka njegovim snagama i dalje će biti primarna odgovornost Oružanih snaga Republike Hrvatske. Stoga su i njihove ratne zadaće svedene u okvire obrane zemlje od moguće oružane agresije. Zadaće se definiraju općenito, bez specificiranja strategijskog konteksta u kojemu bi bile realizirane. To pitanje razrađuje se planovima operativne uporabe Oružanih snaga Republike Hrvatske. S obzirom na ukupnu skalu mogućih ratnih scenarija i agresivnih postupaka eventualnih napadača, utemeljenih na suvremenim tehnološkim i tehničkim vojnim dostignućima, Oružane snage Republike Hrvatske mogle bi imati ograničene mogućnosti samostalnog odgovora. Stoga su njihove zadaće postavljene u kontekst istovremene intenzivne vanjskopolitičke aktivnosti, pribavljanja međunarodne potpore političkih čimbenika mira, te vojne pomoći i eventualnog učinkovitoga vojnog savezništva. Sposobnosti Oružanih snaga Republike Hrvatske za obranu od oružane agresije mogu se podijeliti na opće i na posebne – funkcionalne.
Poslovne stranice NN 33/2002 • Bez obzira na objektivno limitirane mogućnosti samostalnog odgovora Oružanih snaga Republike Hrvatske na cjelokupnu skalu mogućih ratnih izazova, one moraju biti sposobne samostalno obraniti kompaktnost ključnih dijelova državnog teritorija – u bilo kojoj varijanti eventualne oružane agresije. Bez obzira na vrstu i radikalnost agresije, one moraju raspolagati mogućnostima za sprečavanje prodora snaga agresora u veću dubinu hrvatskog teritorija. Iskustva iz Domovinskog rata generiraju imperativ da obrana ne smije snagama agresora dozvoliti ovladavanje nacionalnim teritorijem, jer to dovodi do mogućnosti devastacije nacionalnih bogatstava te nasilja nad civilnim stanovništvom. Isto tako, relativno mala dubina hrvatskog teritorija kao potencijalnog ratišta, sama po sebi zahtijeva, kao strategijski imperativ, odlučnu borbu za kompaktnost prostora. Ako bi se agresoru dopustio dublji prodor na hrvatski teritorij to bi, posebno na osjetljivim strategijskim pravcima, značilo presijecanje državnog teritorija i narušavanje konzistentnosti cjelokupne obrane, sa značajnim posljedicama za njenu upornost i konačni ishod.
Pregledi NN 33/2002 • Povoljan razvoj međunarodnih odnosa na europskom prostoru i narastajuća europska sigurnosna arhitektura, kao i bitno smanjena mogućnost izbijanja velikoga konvencionalnog sukoba, dopuštaju Republici Hrvatskoj definiranje potrebnih operativnih vojnih sposobnosti na razini »obrambene samodovoljnosti u uvjetima lokalnog međudržavnog sukoba«. To znači da Oružane snage Republike Hrvatske moraju biti sposobne za samostalnu obranu hrvatske neovisnosti i državnog teritorija od oružanog napada snaga jedne od država iz regije. Takve vojne sposobnosti dovoljne su za učinkovito odvraćanje u postojećim strategijskim uvjetima, a oružane snage s takvim sposobnostima organizacijska su osnova za povećanje mogućnosti vojne obrane do maksimalne razine koju Republika Hrvatska može postići. Isto tako, održavanje takve razine sposobnosti i snaga preduvjet su za sklapanje potrebnih vojnih savezništava, kao i za prihvat međunarodne potpore ako bi ona bila potrebna. Takvim rješenjima osigurava se dovoljno »upozoravajućeg vremena« u uvjetima postojećega sigurnosnog okružja.
Glasnik NN 33/2002 • Polazeći od zadanih strategijskih realnosti, Republika Hrvatska obranu od oružane agresije temelji na:
Novo NN 33/2002 • 1) brzoj kontrakoncentraciji Oružanih snaga Republike Hrvatske na strategijskim pravcima djelovanja agresora,
Poslovi NN 33/2002 • 3) dinamičnoj obrani vlastitog prostora, ako to nametne razvoj vojnih operacija,
Poticaji NN 33/2002 • 4) preuzimanju strategijske inicijative i brzom porazu agresorovih snaga, te
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 80/07, Broj 10/94, Broj 185/03, Broj 114/01, Broj 140/04, Broj 6/93


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled