PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-3-prijedlozi-glede-ustavnosti-cfzj NN 36/2003

• Od podnositelja, koji su prijedloge podnijeli prije prestanka važenja tih Zakona (Tomo Cupar 9. studenoga 1999. i Matica umirovljenika Hrvatske 21. veljače 2000.), zatraženo je očitovanje o tome ostaju li pri svojim prijedlozima i u odnosu na novi Zakon o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom saboru. Podnositelj Tomo Cupar se izjasnio da svoj prijedlog proširuje i na članke 8. do 17. tog Zakona, dok je Matica umirovljenika Hrvatske obavijestila Ustavni sud da ostaje pri svom ranije datom prijedlogu.


Stranica 2003-03-36-503 NN 36/2003

• Ustavni sud je, međutim, uzeo u razmatranje prijedloge za ocjenu ustavnosti navedenih zakona koji su prestali važiti budući da su ti prijedlozi podnijeti u roku iz članka 56. stavka 1. Ustavnog zakona. To je prijedlog Borisa Požege od 21. lipnja 2000. te prijedlog Saveza samostalnih sindikata Hrvatske od 14. srpnja 2000. godine.


Internet NN 36/2003

• 5. Predlagatelji, u bitnome, ukazuju na neustavnost zakonskog uređenja načina stjecanja zastupničkih mirovina te smatraju da su odredbe zakona, kojima se stjecanje mirovina zastupnika Hrvatskog sabora uređuje pod drugačijim (povoljnijim) uvjetima nego što je uređeno stjecanje mirovine svih ostalih osiguranika sustava mirovinskog osiguranja, u nesuglasju s ustavnim načelima jednakosti, socijalne pravde i vladavine prava (članak 3. Ustava), načelom ustavnosti (članak 5. stavak 1. Ustava) te jednakošću svih pred zakonom (članak 14. stavak 2. Ustava).


Internet stranice NN 36/2003

• U obrazloženjima prijedloga predlagatelji su isticali i sljedeće: radi se o zlouporabi zastupničkog mandata, neopravdanom uvođenju posebnih kriterija za stjecanje prava na zastupničku mirovinu, različitih od onih koji važe za ostale građane prema općim propisima iz područja mirovinskog osiguranja; osporene odredbe stvaraju veliki nerazmjer u visini mirovine; grubo se vrijeđaju ljudska prava i temeljne slobode; stječu se privilegiji koji nemaju temelja u Ustavu; nejednakost pred zakonom dovodi do nejednakosti svih građana u istom pravnom položaju – položaju umirovljenika; pravo na naknadu plaće zastupnicima nakon prestanka obnašanja dužnosti, zastupnički paušal i besplatan prijevoz sredstvima javnog prometa neopravdani su i nerazmjerni u usporedbi s pravima, primjerice, nezaposlenog radnika; zastupnička mirovina mora se odrediti na isti način kao i mirovina svih ostalih zaposlenika u Republici Hrvatskoj.


Internet stranice NN 36/2003
• Hrvatska kršćansko–demokratska unija, kao i Tomo Cupar u dopuni svoga prijedloga, osporili su ustavnost svih odredaba glave 6. Zakona o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom saboru, koja ima naziv »Zastupnička mirovina« te sadrži članke 8. do 17. Osobito se ukazuje na nesuglasje navedenih odredaba s načelima jednakosti, socijalne pravde i izjednačenosti pravnog položaja pripadnika istih društvenih kategorija. Uz prihvaćanje nužnosti da zastupnici u Saboru, kao izabrani predstavnici naroda, dok tu dužnost obnašaju, imaju pravo na primanja primjerena stupnju angažmana i odgovornosti, istaknuto je kao neprihvatljivo da se zastupnički privilegiji proširuju i na razdoblje kada bi bivši zastupnici trebali dijeliti pravni položaj svih ostalih umirovljenika.

Internet stranice NN 36/2003
• Predlagatelj ?uro Panjan, korisnik zastupničke mirovine, smatra neustavnim smanjenje te mirovine, učinjeno Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom državnom saboru jer da se radi o stečenim pravima. Tim je Zakonom, smatra predlagatelj, povrijeđeno načelo pravne sigurnosti.

Internet stranice NN 36/2003 • Neustavnost navedenih zakonskih odredaba predlagatelji su obrazlagali i usporedbama s odredbama drugih zakona, kao što su Zakon o obvezama i pravima državnih dužnosnika (»Narodne novine«, broj 101/98, 135/98, 105/99, 25/00, 73/00, 30/01, 59/01, 114/01 i 116/01), Zakon o mirovinskom osiguranju (»Narodne novine«, broj 102/98, 71/99, 127/00, 59/01 i 109/01) te Zakon o najvišoj mirovini (»Narodne novine«, broj 162/98 i 82/01).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 36/2003 • Osporenim člankom 1. tog Zakona iza članka 24. Zakona o pravima zastupnika u Saboru Republike Hrvatske iz 1992. godine dodani su novi članci 24a. do 24e., kojima je utvrđeno: pravo zastupnika na starosnu mirovinu nakon prestanka zastupničkog mandata, uvjete za ostvarivanje tog prava glede mirovinskog staža i godina života, pravo na invalidsku mirovinu, način određivanja zastupničke mirovine, mirovinska osnovica od koje se određuje mirovina, pravo članova obitelji na obiteljsku mirovinu u slučaju smrti zastupnika, odgovarajuća primjena propisa iz mirovinskog i invalidskog osiguranja, državno tijelo nadležno za pokretanje postupka i ostvarivanje prava na mirovinu te obveza naknade sredstava nadležnom državnom tijelu iz državnog proračuna za isplaćena sredstava.
Poslovne stranice NN 36/2003 • Daljnjim odredbama Zakona (članak 2.) bilo je propisano da se navedene odredbe članaka 24a. do 24e. primjenjuju na sve zastupnike od prvog saziva Sabora Republike Hrvatske pa nadalje, te vrijeme stupanja Zakona na snagu (članak 3.).
Pregledi NN 36/2003 • 7. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o pravima zastupnika iz 1999. godine promijenjen je naziv zakona u »Zakon o pravima zastupnika u Hrvatskom državnom saboru« (članak 1.) te su člancima 2., 3., 4., 5. i 6. tog Zakona izmijenjene odredbe navedenih članaka 24a. do 24e. Prema tim odredbama zastupnik je nakon prestanka zastupničkog mandata i nadalje imao pravo na starosnu mirovinu prije ispunjenja općih uvjeta za stjecanje te mirovine prema propisima iz mirovinskog osiguranja (najmanje 20 godina mirovinskog staža i navršenih 55 (muškarac), odnosno 50 (žena) godina života, mirovinsku osnovicu 85% iznosa plaće u prethodnom, odnosno posljednjem mjesecu rada i dr.). Člankom 7. tog Zakona propisano je da ta prava mogu ostvarivati svi zastupnici koji su obnašali dužnost na dan 8. listopada 1991. i nadalje ako su zastupničku dužnost obnašali neprekidno najmanje osamnaest mjeseci. Člankom 8. istog Zakona uređeno je pravo zastupnika na plaću i naknadu nakon prestanka zastupničke dužnosti. Člankom 9. Zakona utvrđeno je vrijeme njegova stupanja na snagu.
Glasnik NN 36/2003 • Zastupnička mirovina uređena je u Poglavlju 6. Zakona, odredbama članaka 8. do 17., od kojih se kao relevantne u odnosu na navode predlagatelja citiraju sljedeće:
Novo NN 36/2003 • »(1) Zastupnik nakon prestanka zastupničkog mandata ima pravo na zastupničku mirovinu prije ispunjenja općih uvjeta za stjecanje prava na starosnu mirovinu prema Zakonu o mirovinskom osiguranju, ako je najmanje u jednom zastupničkom mandatu obnašao dužnost zastupnika dulje od polovice vremena od vremena trajanja zastupničkog mandata propisanog Ustavom Republike Hrvatske, te ima najmanje 20 godina mirovinskog staža i 55 godina života – muškarac, odnosno 50 godina života – žena.
Poslovi NN 36/2003 • (3) Zastupniku koji ispunjava uvjete utvrđene u stavku 1. ovoga članka zastupnička mirovina iznosi 65% od osnovice i povećava se za 2% za svaku daljnju navršenu godinu mirovinskog staža.«
Poticaji NN 36/2003 • »(1) Zastupnik koji je zastupničku dužnost obnašao tri mandata uzastopce i ako je u svakom mandatu obnašao zastupničku dužnost dulje od polovice vremena od vremena trajanja mandata propisanog Ustavom Republike Hrvatske ima pravo na zastupničku mirovinu ako ima najmanje 15 godina mirovinskog staža.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 32/98, Broj 82/07, Broj 106/07, Broj 105/07, Broj 142/98, Broj 127/06


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled