PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 12/2004 • 5. U ustavnoj tužbi podnositeljica navodi da je podnijela reviziju Vrhovnom sudu Republike Hrvatske, a koja je odbačena kao nedopuštena iz razloga što vrijednost predmeta spora nije prelazila iznos od 100.000,00 kuna. U vezi s navedenim potrebno je istaći da podnošenjem izvanrednog pravnog lijeka (revizije), koji je odbačen kao nedopušten, nije produžen rok za podnošenje ustavne tužbe u odnosu na drugostupanjsku presudu te se isti ne računa od primitka osporavanog revizijskog rješenja.
NN 12/2004 • 7. Odluka o objavi ovog rješenja temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
NN 12/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću za rješavanje postupovnih pretpostavki za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Milan Vuković, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, rješavajući o ustavnoj tužbi P.M. iz Z., na sjednici održanoj dana 16. siječnja 2004. godine, jednoglasno je donio
NN 12/2004 • 1. Podnositelj je podnio ustavnu tužbu ističući da Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave nije u zakonskom roku, a ni nakon što je izjavio požurnicu, donijelo rješenje u povodu žalbe koju je Općinsko državno odvjetništvo u Zadru izjavilo protiv djelomičnog rješenja o povratu zemljišta Ureda džavne uprave u Zadarskoj županiji, Službe za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, graditeljstvo i imovinsko-pravne poslove, klasa: UP/I-944-18/97-01/102, urbroj: 2198-05-02-5-02-14 od 8. studenoga 2002. godine. Ustavna tužba podnijeta je 14. srpnja 2003. godine.
NN 12/2004 • Prema odredbi članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima, kojim je odlučeno o njegovima pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom. Prema stavku 2. navedenog članka iscrpljenost pravnog puta jedna je od pretpostavki dopuštenosti ustavne tužbe.
NN 12/2004 • Prema odredbama članka 63. Ustavnog zakona, Ustavni sud će pokrenuti postupak po ustavnoj tužbi i prije no što je iscrpljen pravni put, u slučaju kad o pravima i obvezama stranke nije u razumnom roku odlučio sud ili u slučaju kad se osporenim pojedinačnim aktom grubo vrijeđaju ustavna prava, a potpuno je razvidno da bi nepokretanjem ustavnosudskog postupka za podnositelja ustavne tužbe mogle nastati teške i nepopravljive posljedice.
NN 12/2004 • 3. S obzirom na sadržaj odredbi članka 29. stavka 1. Ustava i članka 63. Ustavnog zakona vezano uz razumni rok, razvidno je da se dužnost donošenja odluka u razumnom roku odnosi na tijela sudbene vlasti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 12/2004 • Za razliku od sudova kojima nije zakonom propisan rok za donošenje odluka, Zakonom o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96) i Zakonom o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92) propisani su rokovi unutar kojih upravno tijelo mora donijeti upravni akt. Protiv svakog prekoračenja tih rokova stranka ima sredstvo pravne zaštite (žalba drugostupanjskom tijelu, odnosno tužba Upravnom sudu).
NN 12/2004 • Odredbama članaka 218. i 246. Zakona o općem upravnom postupku i članka 26. Zakona o upravnim sporovima propisano je ovlaštenje stranke za postupanje u slučaju kada o njezinom zahtjevu nadležno upravno tijelo nije riješilo u zakonom propisanom roku.
NN 12/2004 • Pritom, nekorištenje prava na podnošenje žalbe ili na pokretanje upravnog spora po proteku zakonskih rokova za donošenje rješenja u upravnom postupku, pada na teret stranke.
NN 12/2004 • Budući da se u ustavnoj tužbi podnositelj ne poziva na odlučivanje u razumnom roku pred nadležnim sudom, već na odlučivanje u zakonskom roku pred nadležnim upravnim tijelima, za što mu je osigurana pravna zaštita prema odredbama Zakona o općem upravnom postupku i Zakona o upravnim sporovima, to nisu ispunjene pretpostavke za pokretanje ustavnosudskog postupka u skladu s odredbom članka 63. Ustavnog zakona.
NN 12/2004 • Navedeno stajalište Ustavni sud izrazio je i u predmetu broj: U-IIIA-995/2002 od 18. prosinca 2002. godine (»Narodne novine«, broj 7/03).
NN 12/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću za rješavanje postupovnih pretpostavki za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Milan Vuković, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom mr. D. V. iz D., na sjednici održanoj dana 16. siječnja 2004. godine, jednoglasno je donio
NN 12/2004 • 1. Podnositelj je podnio ustavnu tužbu protiv presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Gž-38/00 od 10. travnja 2002. godine, kojom je odbijena kao neosnovana njegova žalba i potvrđena presuda Županijskog suda u Dubrovniku, broj: R-13/96 od 18. veljače 1999. godine, a kojom je presudom odbijen tužbeni zahtjev podnositelja kojim je tražio poništenje naloga za plaćanje sudske pristojbe.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 92/94, Broj 17/03,
Broj 46/08, Broj 15/06,
Broj 136/03, Broj 54/07
LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO