PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 7/1996 • (1) Za utvrđivanje porezne osnovice mjerodavna je računovodstvena bilanca. Razlike između računovod-stvene i porezne bilance moguće su:
NN 7/1996 • 3. kod utvrđivanja rashoda koji se ne priznaju kao porezni rashodi.
NN 7/1996 • (2) Ako se u računovodstvenoj bilanci iskaže niža amortizacija od one koja se priznaje kao porezni rashod, tako obračunata niža amortizacija koristi se i u porezne svrhe.
NN 7/1996 • Ako se nakon predaje porezne prijave utvrdi da su stavke u bilanci koja je bila temelj porezne prijave neispravne, porezni obveznik može naknadno ispraviti bilancu i poreznu prijavu. Ispravak bilance nije dopušten kada je utvrđivanje poreza za godinu na koju se odnosi porezna prijava pravomoćno zaključeno. U tom se slučaju ispravak primjenjuje na sve poslovne godine za koje utvrđivanje poreza još nije pravomoćno zaključeno.
NN 7/1996 • (2) Mjesečni predujam poreza na dobit poreznim obveznicima koji počinju obavljati djelatnost ili kojima je prestala mogućnost prenošenja gubitka, do podnošenja prave porezne prijave utvrđuje se na temelju procijenjene mogućnosti ostvarivanja dobiti.
NN 7/1996 • (1) U svrhu utvrđivanja predujmova poreza na dobit, porezni obveznici koji počinju obavljati djelatnost moraju ispostavi Porezne uprave na čijem području imaju sjedište dostaviti financijske izvještaje za prva tri mjeseca poslovanja, i to: bilancu i račun dobiti i gubitaka. Financijski izvještaji dostavljaju se u skraćenom sadržaju kakav je propisan Zakonom o računovodstvu za male poduzetnike.
NN 7/1996 • (2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, na temelju zaprimljenih izvještaja i iskazane dobiti za prva tri mjeseca poslovanja, ispostava Porezne uprave utvrđuje predujam poreza na dobit primjenom stope od 25% na iskazanu dobit. O visini predujma ispostava Porezne uprave donosi rješenje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 7/1996 • (4) Porezni obveznici obvezni su po rješenju uplaćivati predujmove poreza na dobit u rokovima i na način utvrđen člankom 19. Zakona.
NN 7/1996 • (5) Poreza uprava može rješenjem utvrditi za pojedine mjesece razdoblja oporezivanja različitu visinu predujma. Sa zahtjevom za izdavanje rješenja o različitoj visini predujma za pojedine mjesece razdoblja oporezivanje mogu se javiti oni porezni obveznici koji obavljaju poduzetničku djelatnost sa sezonskim karakterom, zbog čega u određenim dijelovima razdoblja oporezivanja ne ostvaruju ravnomjerno prihode. Porezni obveznik je u prilogu zahtjeva dužan priložiti obrazloženje iz kojeg će se nedvojbeno moći utvrditi opravdanost zahtjeva. Porezna uprava će na temelju zahtjeva, odnosno vanjskog nadzora, ako to ocijeni potrebnim uvažiti ili odbaciti zahtjev poreznog obveznika. Rješenjem Porezne uprave o različitim visinama mjesečnih predujmova treba osigurati da ukupni iznos mjesečnih predujmova odgovara godišnjem iznosu koji bi se naplatio pri ravnomjernoj naplati predujmova tijekom godine.
NN 7/1996 • (6) Ako porezni obveznik zatraži izmjenu visine predujma mora se pisanim zahtjevom obratiti ispostavi Porezne uprave prema svom sjedištu radi donošenja rješenja o novoj visini predujma. U zahtjevu treba navesti razloge za izmjenu visine predujma. O razlogu zbog kojeg se dostavlja zahtjev za izmjenu visine predujma ovisi vrsta dokumentacije koju treba priložiti u svrhu dokazivanja opravdanosti zahtjeva. Ako se radi o znatnijem padu poduzetičke aktivnosti u tekućoj odnosno prema prethodnoj poslovnoj godini, porezni obveznik dostavlja temeljne financijske izvještaje za proteklo razdoblje poslovne godine (bilancu i račun dobiti i gubitka). Porezna uprava će, na temelju uvida u financijske izvještaje, odnosno na temelju vanjskog nadzora, ako to ocijeni potrebnim, uvažiti ili odbaciti zahtjev poreznog obveznika. Ako se radi o padu poduzetničke aktivnosti zbog nastale materijalne štete uzrokovane višom silom (požar, potres, poplava, ratna razaranja, uništenja imovine poreznog obveznika nakon provalne krađe ili sl.). Porezna uprava može riješiti zahtjev poreznog obveznika na osnovi zapisnika mjerodavnog tijela koje provodi postupak utvrđivanja visine štete, odnosno istraži postupak.
NN 7/1996 • 1. temeljne financijske izvještaje: bilancu i račun dobiti i gubitka,
NN 7/1996 • 2. obračun zaštitne kamate na smanjenja vlastitog kapitala (prilog A),
NN 7/1996 • 5. ovjerene preslike naloga o uplati razlike poreza na dobit po poreznoj prijavi, ako je u vidu predujmova uplaćeno manje poreza nego što je obračunano,
NN 7/1996 • 6. izjava o načinu korištenja više plaćenog poreza po poreznoj prijavi, ako je u vidu predujmova uplaćeno više poreza nego što je obračunano,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 86/03, Broj 97/01,
Broj 21/99, Broj 128/99,
Broj 74/09, Broj 38/01
LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI