PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 8/2001 • a) Članak 52. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske propisuje:
NN 8/2001 • b) Prema odredbi članka 5. stavka 1. točke 31. Pomorskog zakonika, luka je vodeni i s vodom izravno povezani kopneni prostor s izgrađenim i neizgrađenim obalama, lukobranima, uređajima, postrojenjima i drugim objektima namijenjenim za pristajanje, sidrenje i zaštitu morskih brodova, ukrcavanje i iskrcavanje stvari i putnika, uskladištavanje i ostala manipuliranja robom, proizvodnju, oplemenjivanje i doradu robe te ostale gospodarske djelatnosti koje su s tim djelatnostima u međusobnoj gospodarskoj, prometnoj ili tehnološkoj vezi.
NN 8/2001 • Nadalje, prema odredbi članka 2. stavka 1. točke 4. Zakona o morskim lukama, lučko područje jest područje morske luke, koje obuhvaća jedan ili više vodenih i kopnenih prostora (lučki bazen), koji služi za obavljanje lučkih djelatnosti, a kojim upravlja
NN 8/2001 • c) Odredba članka 2. stavka 1. točke 1. Zakona o morskim lukama određuje luku istovjetno članku 5. stavku 1. točke 31. Pomorskog zakonika.
NN 8/2001 • 6. Za ocjenu ustavnosti i zakonitosti osporenog dijela članka 5. Odluke mjerodavne su i sljedeće odredbe Ustava i zakona:
NN 8/2001 • a) Prema odredbama članka 135. Ustava, jedinice lokalne samouprave obavljaju poslove iz lokalnog djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, s osobitim naglaskom na poslove uređenja naselja, stanovanja, poslovnog i urbanističkog planiranja, komunalnih djelatnosti i unapređenja prirodnog okoliša.
NN 8/2001 • Za te svoje djelatnosti, kao i one navedene u odredbama članaka 136. i 137. Ustava, jedinice lokalne i područne samouprave imaju pravo na vlastite prihode (članak 138. Ustava) koji moraju biti razmjerni ovlastima predviđenim Ustavom i zakonom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 8/2001 • Nadalje, članak 19. stavci 3. i 6. istog Zakona propisuju da se komunalna naknada plaća u naselju u kojemu se najmanje obavljaju komunalne djelatnosti održavanja javnih površina, održavanja nerazvrstanih cesta i javne rasvjete, pod uvjetom da je do zemljišne čestice uređena javna pristupna površina (asfaltirana, betonirana, popločana ili sl.), odnosno osnovana služnost od uređene javne pristupne površine do te čestice, a da se, iznimno, komunalna naknada ne plaća za nekretnine: 1) kojima se koristi Hrvatska vojska za djelatne potrebe obrane (vojarne, vježbališta i sl.), 2) koje se upotrebljavaju za djelatnost obrazovanja, muzeja kojih je osnivač Republika Hrvatska i arhiva, 3) koje koriste ustanove zdravstvene zaštite i socijalne skrbi u vlasništvu države i županije, 4) koje se upotrebljavaju za djelatnost vatrogasnih službi, 5) koje služe vjerskim zajednicama za obavljanje njihove vjerske i obrazovne djelatnosti, 6) za građevna zemljišta na kojima su spomen-obilježja, spomen-područja i masovne grobnice, te 7) za koje se odlukom o komunalnoj naknadi utvrdi da su važne za jedinicu lokalne samouprave, a njihovo se održavanje financira iz proračuna, pod uvjetom da te nekretnine njihovi korisnici ne daju u najam, podnajam, zakup, podzakup ili na privremeno korištenje.
NN 8/2001 • Konačno, članak 20. stavak 1. istog Zakona propisuje da predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave donosi odluku o komunalnoj naknadi kojom se, između ostaloga, obvezatno utvrđuje i »koeficijent namjene (Kn) za poslovni prostor i za građevno zemljište koje služi u svrhu obavljanja poslovne djelatnosti«.
NN 8/2001 • Zakonodavac, prema tome, nije oslobodio korisnike nekretnina na pomorskom dobru, uključujući luke i lučko područje, od plaćanja komunalne naknade. Stoga je predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave imalo pravo utvrditi koeficijente namjene i za one poslovne prostore koji služe u svrhu obavljanja lučkih djelatnosti.
NN 8/2001 • Terminološki propust (umjesto o »namjeni nekretnina za lučke djelatnosti« u Odluci se govori o »namjeni nekretnina prema djelatnostima za lučki prostor«), sadržan u alineji 8. odredbe članka 5. Odluke, ne može biti dostatan razlog za utvrđivanje neustavnosti tog dijela Odluke, sve dotle dok jedinica lokalne samouprave na svome području naplaćuje komunalnu naknadu u skladu s člankom 19. Zakona o komunalnom gospodarstvu, a temeljem pojedinačnih rješenja o komunalnoj naknadi, protiv kojih je dopuštena žalba upravnom tijelu županije u čijem su djelokrugu poslovi komunalnog gospodarstva, sve sukladno članku 20. stavcima 2. do 7. Zakona o komunalnom gospodarstvu i Odluci o komunalnoj naknadi koju donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave temeljem članka 20. stavka 1. istog Zakona.
NN 8/2001 • Isto tako, iz činjenice da Pomorski zakonik »na pomorskom dobru ne spominje neizgrađeno građevinsko zemljište ili izgrađeno građevinsko zemljište« (kao nekretnine za koje se plaća komunalna naknada), ne može biti ustavnopravni argument za utvrđenje da jedinice lokalne samouprave nemaju pravo naplate komunalne naknade i za nekretnine na tom području, ako su za naplaćivanje naknade ispunjene sve pretpostavke propisane Zakonom o komunalnom gospodarstvu.
NN 8/2001 • 8. Slijedom izloženog, način određivanja koeficijenta namjene nekretnina, propisan u članku 5. osporene Odluke, ne dovodi u sumnju da bi osporavana odredba bila nesuglasna s odredbom članka 52. stavka 1. Ustava i odredbama zakona na koje predlagatelj upućuje u svom prijedlogu.
NN 8/2001 • 9. Temeljem odredbe članka 41. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno je kao u izreci.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 36/07, Broj 128/09,
Broj 91/01, Broj 118/03,
Broj 138/05, Broj 42/00
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA