PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 8/2001 • 4. Osporenim rješenjem upravnog tijela odbijen je podnositeljev zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo primjenom odredbe članka 8. stavka 1. točke 3. Zakona zbog neispunjavanja pretpostavke da do dana podnošenja zahtjeva ima prijavljen boravak najmanje pet godina neprekidno na teritoriju Republike Hrvatske.
NN 8/2001 • 5. Prema odredbi članka 8. stavka 1. točke 3. Zakona, prirođenjem može steći državljanstvo stranac koji je podnio zahtjev za primanje u hrvatsko državljanstvo ako između ostalih, udovoljava pretpostavci da je do podnošenja zahtjeva imao prijavljeni boravak najmanje pet godina neprekidno na teritoriju Republike Hrvatske.
NN 8/2001 • 6. Ovaj Sud nalazi da pravno shvaćanje upravnog tijela i Upravnog suda, na kojem su utemeljene osporene odluke, nije u skladu s odredbom članka 8. stavka 1. točkom 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, jer navedena zakonska odredba ne propisuje neprekidn
NN 8/2001 • Iz navedenih razloga, ni osporeni upravni akt, niti presuda nisu utemeljeni na zakonu, pa je time podnositelju povrijeđeno u članku 26. Ustava zajamčeno pravo svih građana i stranaca na jednakost pred sudovima i drugim državnim i inim tjelima koja imaju javne ovlasti kao i pravo iz odredbe članka 14. stavka 2. Ustava o jednakosti svih pred zakonom, te pravo iz odredbe članka 19. stavka 2. Ustava, kojom se jamči sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravne vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.
NN 8/2001 • Stoga je, primjenom odredbe članka 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno kao u izreci.
NN 8/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Velimir Belajec, Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući povodom prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti drugog propisa, na sjednici održanoj dana 17. siječnja 2001. godine, donio je
NN 8/2001 • Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbe članka 5. Odluke o komunalnoj naknadi (»Glasnik Grada Zadra«, broj 7/00).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 8/2001 • »Utvrđuje se koeficijent namjene nekretnina (Kn), kako slijedi:
NN 8/2001 • – za poslovni prostor proizvodnih djelatnosti koeficijent 4,50
NN 8/2001 • Za građevinsko zemljište koje služi u svrhu obavljanja poslovne djelatnosti utvrđuje se koeficijent namjene u iznosu od 10% pripadajućeg koeficijenta namjene koji je određen za poslovni prostor«.
NN 8/2001 • U svom podnesku predlagatelj navodi definicije »luke« i »lučkog područja« iz Zakona o morskim lukama i Pomorskog zakonika. Utvrđuje da su određenja luka i lučkog područja suglasna članku 52. stavku 1. Ustava »po kojem morskoj obali pripada osobita zaštita Republike Hrvatske«, a – temeljem članka 51. stavak 1. Pomorskog zakonika – pomorsko dobro je, napominje predlagatelj, rex extra commercium, što su zasade rimskog prava, sadržane i u Justinijanovim »Institucijama«. Unatoč tome, navodi predlagatelj, korištenje pomorskog dobra ogleda se u dodjeli koncesije »koja nije puka naknada veće se njome stiče pravo gospodarskog korištenja, što je ekonomska kategorija i nije u suprotnosti stavku 1. čl. 51. Pomorskog zakonika, već je u funkciji zaštite pomorskog dobra (...). Koncesijom se ostvaruje gospodarska svrha temeljem koje se ona dodjeljuje, zasniva, ugovara, ali i funkcija osobite zaštite iz čl. 52. st. 1. Ustava«, koja se zaštita također provodi i »osnivanjem lučkih uprava«.
NN 8/2001 • S obzirom na sadržaj tog dijela podneska, Sud utvrđuje da on ne sadrži nikakav prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti osporenog dijela Odluke.
NN 8/2001 • 3. Temeljeći se na prethodnim navodima, predlagatelj smatra da je osporena odredba članka 5. Odluke, koja se odnosi na lučki prostor, suprotna odredbi članka 5. stavka 1. točke 31. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, broj 17/94, 74/94 i 43/96), odredbi članka 19. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 36/95, 70/97, 128/99 i 57/00), te odredbi članka 2. stavka 1. točke 1. i 4. Zakona o morskim lukama (»Narodne novine«, broj 108/95). Smatra da je osporena odredba Odluke stoga u suprotnosti s odredbom članka 52. stavka 1. Ustava.
NN 8/2001 • 4. Gradsko vijeće Grada Zadra donijelo je osporenu Odluku na sjednici, održanoj 29. rujna 2000. godine, temeljem članka 20. stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu i članka 14. Statuta Grada Zadra (»Glasnik Grada Zadra«, broj 4/94).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 32/01, Broj 57/98,
Broj 96/03, Broj 33/07,
Broj 97/08, Broj 148/99
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA