PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 67/2001 • Polazeći od osporavajućih razloga predlagateljice, Ustavni sud je u vezi s navedenim člankom ZidZS-a razmotrio sljedeća ustavnopravna pitanja:
NN 67/2001 • – je li zakonodavac povrijedio ustavno načelo neovisnosti i samostalnosti sudbene vlasti i ustavno načelo vladavine prava kada je propisao da se za predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske može izabrati osoba koja prije izbora nije obavljala sudačku dužnost u tom Sudu,
NN 67/2001 • – je li zakonodavac povrijedio ustavnu odredbu o nadležnosti Državnoga sudbenog vijeća kada je propisao da će osobu, koja je izabrana za predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske, a prije izbora nije obavljala sudačku dužnost u tom Sudu, DSV imenovati za suca tog Suda, i
NN 67/2001 • U razmatranju postavljenih pitanja, Ustavni sud je pošao od položaja Vrhovnog suda Republike Hrvatske i predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske, propisanog člankom 118. stavcima 1. i 2. Ustava, koji glase:
NN 67/2001 • Predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske, uz prethodno mišljenje Opće sjednice Vrhovnog suda Republike Hrvatske i nadležnog odbora Hrvatskoga sabora, na prijedlog Predsjednika Republike bira i razrješuje Hrvatski sabor. Predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske bira se na četiri godine«.
NN 67/2001 • Sukladno tome, stavkom 3. članka 32.a ZidZS-a propisano je da predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske predstavlja Vrhovni sud Republike Hrvatske, obavlja poslove sudske uprave i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom o radu Vrhovnog suda Republike Hrvatske.
NN 67/2001 • 25. Predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske u jedinstvenom je ustavnopravnom položaju koji se razlikuje od položaja predsjednika drugih sudova, a za koji je značajno sljedeće:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 67/2001 • – predsjednika Vrhovnog suda može razriješiti dužnosti samo Hrvatski sabor u istom postupku u kojem je i izabran (to jest, na prijedlog predsjednika Republike, uz prethodno mišljenje Opće sjednice Vrhovnog suda Republike Hrvatske i nadležnog odbora Hrvatskoga sabora), a predsjednike ostalih sudova razrješuje ministar pravosuđa;
NN 67/2001 • – akt Hrvatskoga sabora o razrješenju predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske je akt vladanja, dok je rješenje ministra pravosuđa o razrješenju predsjednika ostalih sudova – prema postojećem zakonskom rješenju – pojedinačni akt upravne vlasti iz članka 19. Ustava protiv kojega je zajamčena odgovarajuća sudska kontrola.
NN 67/2001 • Zbog jedinstvenog ustavnopravnog položaja i kroz postupak izbora dobivenog legitimiteta osobe predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske, Ustavni sud smatra suglasnim ustavnopravnoj poziciji predsjednika najvišeg suda u zemlji rješenje iz članka 32.a stavka 4. ZidZS-a prema kojem se za predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske može predložiti i izabrati osoba koja na dan izbora nije obavljala sudačku dužnost u tom Sudu, ako ispunjava uvjete za suca tog Suda.
NN 67/2001 • 27. Konačno, nije u pravu predlagateljica kada ističe da je nesuglasna Ustavu odredba članka 32.a stavka 5. ZidZS-a, jer ne sadrži nikakve razloge zbog kojih bi Hrvatski sabor mogao razriješiti s dužnosti predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske prije isteka mandata, pa stoga akt razrješenja, prema mišljenju predlagateljice, postaje akt potpune arbitrarnosti, a čelnik sudbene vlasti biva stavljen u odnos političke odgovornosti spram predsjednika Republike i parlamenta, što predstavlja narušavanje ustavnog načela trodiobe vlasti.
NN 67/2001 • Odluka o razrješenju predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske, slično kao i ona o njegovom imenovanju, jest akt vladanja koji ne pretpostavlja provedbu prethodnog postupka koji bi uključivao izvođenje dokaza, pravo na očitovanje i iznošenje kontraargumentacije, te pravo na podnošenje pravnog lijeka, kao što to tvrdi predlagateljica. Ipak, donesu li najviša tijela državne vlasti (Hrvatski sabor na prijedlog predsjednika Republike uz prethodno mišljenje Opće sjednice Vrhovnog suda Republike Hrvatske) pri razrješenju predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske »potpuno arbitrarni akt«, ne navodeći nikakve razloge zbog kojih se razrješuje predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske, protiv takvog akta osoba bi imala pravo na ustavnosudsku zaštitu zbog povrede njezinih temeljnih ljudskih prava i sloboda zajamčenih Ustavom (ustavnih prava), a tijela koja su takav akt donijela podlijegala bi posebnoj izvanpravnoj odgovornosti.
NN 67/2001 • Ustavni sud utvrđuje da odredbama ZidZS-a kojima se uređuje imenovanje i razrješenje predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske, s obzirom na sve prethodne navode, zakonodavac nije povrijedio ustavna načela diobe vlasti i vladavine prava niti je povrijedio ustavno načelo neovisnosti i samostalnosti sudbene vlasti, kao ni ustavne odredbe koje određuju granice ovlasti pojedinih tijela državne vlasti.
NN 67/2001 • 28. SUCI I SUDAČKA VIJEĆA – Člancima 28., 29. i 30. ZidZS-a izmijenjene su odredbe članaka 52., 53. i 54. ZS-a. Te odredbe glase:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 16/06, Broj 2/06,
Broj 38/06, Broj 10/06,
Broj 175/03, Broj 112/04
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA