PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-c-lanak-24-stavak-4-ypek NN 84/1995

• Ocjena je Suda da prohibitivne klauzule, određene navedenom zakonskom odredbom, utječu na diobu zastupničkih mjesta te da ta zakonska odredb nije u suprotnosti niti jednoj od najviših ustavnih vrednota iz članka 3. Ustava, posebno ne višestranačkom demokratskom sustavu.


Stranica 1995-10-84-1375 NN 84/1995

• Odredbama članka 24a. ureden je sustav i tehnika obavljanja raspodjele zastupničkih mandata prema izbornim rezultatima, dakle, osporena odredba upravo razrađuje dio izbornog postupka koji je Ustavom prepušten izbornom zakonodavstvu.


Internet NN 84/1995

• Stoga je ocjena Suda da takva odredba nije u suprotnosti temeljnim odredbama Ustava Republike Hrvatske iz članka 1. i članka 2., a niti odredbi stavka 2. članka 45. Ustava.


Internet stranice NN 84/1995

• Konačno, Sud ocjenjuje da je i dio zahtjeva kojim podnositelji upućuju na neustavnost odredbe članka 27. Zakona o izmjenama i dopunama kojim je u Zakonu o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske, ispod podnaslova "Prijelazne i završne odredbe", dodan novi članak 58a., neosnovan.


Internet stranice NN 84/1995
• I podnositelji zahtjeva, u svezi te odredbe osporenog Zakona, upućuju na razloge koje su dali u svom zahtjevu za ocjenu ustavnosti navedenog Ustavnog zakona, podnijetom Ustavnom sudu Republike Hrvatske, navodeći u zahtjevu čiji su razlozi predmetom ove ustavnosudske ocjene, samo da je ta odredba protuustavna.

Internet stranice NN 84/1995
• Stoga, u ovom postupku ocjene ustavnosti, Sud ocjenjuje da osporena prijelazna i završna odredba članka 58a., kako u dijelu kojim određuje privremeno (do objave rezultata popisa pučanstva Republike Hrvatske) neprimjenjivanje odredbi Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republik Hrvatske, kojima je regulirana zastupljenost pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Saboru (stavak 1. članka 58a.) tako i u dijelu kojim se razraduje izborni sustav i izborna tehnika glede zastupIjenosti u Saboru (stavak 2., 3., 4., 5. i 6. članka 58a.), nije u suprotnosti s Ustavom.

Internet stranice NN 84/1995 • Iz svih navedenih razloga Ustavni sud je, na temelju odredbi članka 19. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, donio odluku kao pod točkom 1. izreke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 84/1995 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu predsjednik Jadranko Crnić, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, u povodu zahtjeva trećine zastupnika Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske, na sjednici održanoj dana 19: listopada 1995. godine, donio je
Poslovne stranice NN 84/1995 • USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE BROJ U-I-822/95. OD 19. LISTOPADA 1995
Pregledi NN 84/1995 • 1. Odbija se zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbi članaka 5. i 9. Zakona o izbornim jedinicama za Zastupnički dom Sabora Republike Hevatske ("Narodne novine", broj 68/95).
Glasnik NN 84/1995 • Podnositelji zahtjeva smatcaju da je odredba članka 5. osporenog zakona nesuglasna ustavnim odredbama iz članaka 1, 2. i 45. Ustava, dok bi odredba članka 9. istog zakona bila nesuglasna odredbi članka 81. alineja 4. Ustava.
Novo NN 84/1995 • Ocjenjujući navode i razloge podnositelja zahtjeva te uvidom u dokumentaciju danu u privitku zahtjeva, kao i na temelju činjenica utvrđenih tijekom ustavnosudskog postupka, Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da zahtjev podnositelja nije osnovan.
Poslovi NN 84/1995 • Podnositelji zahtjeva smatraju da je ta odredba nejasna jer je rijeć o biračima koji imaju prebivalište izvan teritorija Republike Hrvatske, a ne zna s kojoj izbornoj jedinici oni pripadaju. Ta je odredba u nesuglasju s odredbom članka 1. stavak 2. Ustava zato što, po njihovom mišljenju, hrvatskim državljanima zbog prebivanja izvan Republike Hrvatske ne pripada pravo na vlast u Republici Hrvatskoj, te oni ne mogu imati biračko pravo u izborima za Sabor Republike Hrvatske. To posebno i stoga što je suverenitet Republike Hrvatske prema članku 2. stavak 1. Ustava neotužtiv, nedjeljiv i neprenosiv. Neustavnost članka 5. osporenog zakona postoji i u odnosu na odredbu članka 45. stavak 2. Ustava; jer po Mišljenju podnositelja zahtjeva, prema toj odred bi biračko pravo pripada samo onim državljanima Republike Hrvatske koji se u doba izbora zateknu izvan njezinih granica, ali ne i onima koji imaju prebivalište izvan Republike Hrvatske.
Poticaji NN 84/1995 • Ustav Republike Hrvatske u članku 45. stavak 1. je utvedio da biračko pravo, opće i jednako, imaju svi državljani Republike Hrvatske s navršenih 18 godina. To pravo Ustav je osiguUrao u stavku 2. istog članka i onim hrvatskim držtavljanima koji se u doba izbora zateknu izvan granica Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 11/06, Broj 105/09, Broj 28/09, Broj 75/05, Broj 37/95, Broj 53/99


LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI Pregled