PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 49/1999 • Zakonom ti akti nisu izričito definirani kao upravni akti. Međutim, samim činom donošenja izmjena i dopuna predmetnog Zakona, poglavito uvođenjem nove odredbe čl. 45a. tj. kontrole provođenja pretvorbe, zakonodavac je na jasan način izrazio potrebu i nakanu, temeljenu na često nezadovoljavajućim praktičnim iskustvima provođenja pretvorbe, da se privatizacijski proces na određen način segmentira na svoj, uvjetno rečeno, formalni dio i na operativni, praktični dio. Na prvi dio zakonodavac je izričitom zakonskom odredbom aplicirao, u modificiranom obliku, sve one principe na kojima počiva pravna država, kao što su princip stupnjevitosti u odlučivanju, dakle devolutivne prirode pravnog lijeka, princip priznavanja prava na žalbu (prigovor, tužbu), odnosno, što je u konkretnom slučaju najprimjerenije - princip i ustavno jamstvo sudske kontrole akata tijela državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti.
NN 49/1999 • Stoga je i u konkretnom slučaju Hrvatski fond za privatizaciju pristupio kontroli provođenja pretvorbe na inicijativu zainteresirane osobe - dioničara, donio o tome rješenje i uputio na mogućnost pokretanja upravnog spora, dakle, u procesnopravnom smislu postupio sukladno intenciji Zakona.
NN 49/1999 • Neutemeljeno je, dakle, stajalište Upravnog suda Republike Hrvatske izraženo u osporavanom rješenju, prema kojem se kontrola pretvorbe provodi po službenoj dužnosti, bez obveze donošenja rješenja i bez dužnosti obrazlaganja stajališta Fonda, time da se
NN 49/1999 • Iz svega navedenog razvidno je da, jednako kao ni aktu donesenom u stadiju planiranja pretvorbe, nije moguće odreći svojstva upravnog akta niti aktu donesenom u kasnijoj fazi procesa pretvorbe. Pored već spomenutih razloga, razlog takvom stajališu proizlazi i iz same zakonske definicije upravnog akta sadržane u čl. 6. ZUP-a, prema kojoj upravni akt jest akt kojim nadležni organ (tijelo) u obavljanju javnih ovlasti rješava o stanovitom pravu ili obvezi određenog pojedinca ili organizacije u kakvoj upravnoj stvari. Rečeno upućuje na potrebu jednakog postupanja u odnosu na sve akte proizašle iz postupaka pretvorbe poduzeća, te dakako, u odnosu na sve osobe čijih se prava i obveza ti akti tiču.
NN 49/1999 • Stoga je, imajući u vidu sve rečeno, ovaj Sud utvrdio da je odbacivanjem tužbe podnositelja u upravnom sporu iz razloga zbog kojih je to u konkretnom slučaju učinjeno, došlo do povrede podnositeljeva ustavnog prava na jednakost pred zakonom te mu je uskraćena sudska zaštita u odnosu na doneseni upravni akt.
NN 49/1999 • O zakonitosti osporavanog rješenja Hrvatskog fonda za privatizaciju odlučit će Upravni sud Republike Hrvatske u postupku propisanom Zakonom o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91).
NN 49/1999 • Slijedom iznesenog, a na temelju odredaba čl. 59. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94) i čl. 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91), donijeta je odluka kao u izreci (točke I. i II.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 50/1999 • Na temelju članka 17. stavka 1. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine«, br. 30/94. i 68/98.) Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 7. svibnja 1999., donio je
NN 50/1999 • Program prostornog uređenja Republike Hrvatske sastavni je dio ove Odluke i objavit će se u »Narodnim novinama«, a kartografski prikazi koji su sastavni dio ovog Programa čuvaju se u ministarstvu nadležnom za poslove prostornog uređenja.
NN 50/1999 • Strategije, osnove, programi i drugi planski dokumenti, čija je obveza donošenja propisana zakonima i drugim propisima, moraju biti usklađeni s Programom prostornog uređenja Republike Hrvatske.
NN 50/1999 • Ključnu ulogu s gledišta korištenja prostora imaju poljoprivreda, turizam i industrija, a osobito značenje promet i infrastruktura, posebice vodno gospodarstvo zbog višestrukog utjecaja na prostor.
NN 50/1999 • U odnosu na položaj Hrvatske, razvojne i prostorne okolnosti, osnovni ciljevi prostornog razvoja su:
NN 50/1999 • uspostaviti realan policentričan model prostornog razvitka sa snažnijom afirmacijom srednjih i malih gradova, te poticati razvoj središnjih naselja s funkcijama prema stupnju centraliteta, osobito u područjima rijetke naseljenosti, velikih udaljenosti između naselja i na područjima izvan glavnih prometno-razvojnih koridora,
NN 50/1999 • unaprijediti uvjete života kvalitetnom unutarnjom organizacijom naselja, osobito s gledišta razmještaja funkcija i pokrivenosti prostora potrebnom infrastrukturom,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 87/98, Broj 47/01,
Broj 124/02, Broj 60/08,
Broj 42/02, Broj 87/01
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA