PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-clankom-17-istog-zakona-heol NN 48/1998

• Agencija Republike Hrvatske i drugi ovlašteni državni organi nakon obavijesti suda o upisu društva na temelju ovoga Zakona ovlašteni su provesti kontrolu izvršene pretvorbe.


Stranica 1998-04-48-607 NN 48/1998

• Kako je člankom 19. ovoga Zakona utvrđeno da se danom njegovog stupanja na snagu u Zakonu o pretvorbi riječi "Agencija Republike Hrvatske za restrukturiranje i razvoj" zamjenjuju riječima "Hrvatski fond za privatizaciju", u daljnjem tekstu rabit će se taj izraz, odnosno skraćeno Fond.


Internet NN 48/1998

• Predlagatelji smatraju da su citirane zakonske odredbe nesuglasne odredbama Ustava kojima su vladavina prava te nepovredivost vlasništva utvrđene kao najviše vrednote ustavnog poretka (članak 3.), kao i odredaba iz članaka 19., 48., 49. i 50. Ustava. Os


Internet stranice NN 48/1998

• Razlozi osporavanja predlagatelja u bitnome se mogu sažeti na slijedeće tvrdnje:


Internet stranice NN 48/1998
• Neustavnom i nezakonitom smatraju predlagatelji mogućnost Fonda da u istom upravnom postupku poništava svoje rješenje o davanju suglasnoti na pretvorbu iako je ono u međuvremenu postalo konačno i pravomoćno, jer se uvodi posebni postupak i posebni pravni lijek obnavljanja postupka. To je protivno, ističu predlagatelji, načelima konačnosti i pravomoćnosti upravnog postupka, koja načela zastupaju i osiguravaju pravnu sigurnost, a time i vladavinu prava.

Internet stranice NN 48/1998
• Pravnu nesigurnost u gospodarskom životu te povrede osnovnih prava i sloboda građana, navode dalje predlagatelji, izaziva ovlast i pravo Fonda da i nakon upisa pretvorbe u sudski registar ne samo poništi svoje vlastito rješenje o pretvorbi, nego i da prenese pretvoreno poduzeće u svoju vlastitu imovinu i nakon toga ga proda.

Internet stranice NN 48/1998 • Sve to Fond može činiti bez obzira na činjenice da je pretvorba već izvršena, da je novonastali pravni subjekt s poznatim vlasnikom upisan u sudski registar, a treće savjesne osobe, pouzdavajući se u načelo povjerenja i sigurnosti, kupile dionice tog subjekta na tržištu i upisale se u knjigu dioničara. Na taj način, smatraju predlagatelji, povređuje se ustavno pravo vlasništva, te prava stečena ulaganjem kapitala.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 48/1998 • 2. U skladu sa člankom 39. stavkom 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), a u svezi s člankom 16. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), prijedlozi su dostavljeni Ministarstvu privatizacije Republike Hrvatske i Hrvatskom fondu za privatizaciju radi očitovanja na navode predlagatelja, kao i Hrvatskom državnom saboru, koji nije odgovorio na prijedloge.
Poslovne stranice NN 48/1998 • Prema mišljenju Ministarstva privatizacije, predlagatelji pogrešno prikazuju i tumače institut kontrole provođenja pretvorbe, te je u svom očitovanju razlagalo pokretanje postupka kontrole, predmet kontrole i cilj toga postupka. Tako se navodi da Fond postupak pokreće u svim slučajevima kada ima saznanja da su učinjene kakve nepravilnosti odnosno nezakonitosti u pretvorbi. Ovisno o trenutku saznanja primjenjuju se odredbe članka 16. ili 17. osporenog Zakona.
Pregledi NN 48/1998 • Negira se, dalje, da je predmet kontrole pravomoćno i konačno rješenje o davanju suglasnosti na pretvorbu, već je to postupanje po tom rješenju, a sukladno Zakonu o pretvorbi i izdanoj suglasnosti. Svrha te kontrole je otklanjanje utvrđenih nepravilnosti i nezakonitosti, te ukoliko se pokaže da su utvrđene nepravilnosti po svojoj prirodi takve da ih je nemoguće otkloniti odnosno ako pravni subjekt odbije iste otkloniti, donosi se rješenje o poništenju rješenja o davanju suglasnosti. U suprotnom bi se, smatra Ministarstvo, ozakonile u postupku kontrole utvrđene nezakonitosti.
Glasnik NN 48/1998 • Hrvatski fond za privatizaciju, odnosno Fond, kao i Ministarstvo privatizacije, mišljenja je da predmet kontrole nije pravomoćno i konačno rješenje o davanju suglasnosti, već radnje koje treba provesti sukladno tom rješenju i Zakonu o pretvorbi. Navodima o broju učinjenih kontrola suglasno osporenim odredbama, Fond u svom očitovanju ukazuje na svrhu navedene kontrole - otklanjanje nepravilnosti i nezakonitosti u tom postupku, a da je do poništavanja pretvorbe dolazilo samo kada se radilo o plaćanju dionica sredstvima tvrtke i kada se radilo o fiktivnim dokapitalizacijama. Istaknuti su i instituti pravne zaštite koji postoje protiv akata donesenih u postupku kontrole.
Novo NN 48/1998 • 3. Nakon razmatranja navoda predlagatelja, Ministarstva privatizacije i Fonda, te analize odredbi Zakona o pretvorbi, posebice osporenih, Ustavni sud je ocijenio kako prijedlozi glede neustavnosti članka 45a. toga Zakona, odnosno članka 16. u izreci navedenog Zakona, nisu osnovani, dok se osnovano dovodi u pitanje ustavnost odredbe članka 17. toga Zakona, odnosno članka 46. stavak 2. Zakona o pretvorbi.
Poslovi NN 48/1998 • Zakon o pretvorbi uređuje pretvorbu poduzeća s društvenim kapitalom u poduzeće kojem je određen vlasnik (članak 1. stavak 1.); poduzeće samostalno bira način pretvorbe, a Fond tu pretvorbu nadzire (članak 7. stavak 1. i 2.); odluku o pretvorbi donosi organ upravljanja poduzeća i dostavlja ju s odgovarajućom dokumentacijom Fondu (članci 10. i 11.). Ukoliko poduzeće ne obavi pretvorbu u roku koji je određen Zakonom o pretvorbi, odluku o pretvorbi donosi Fond (članak 9.).
Poticaji NN 48/1998 • Člankom 4. Zakona o Hrvatskom fondu za privatizaciju propisano je da Fond obavlja stručne i upravne poslove koji se odnose na pretvorbu društvenih poduzeća, kao i druge poslove utvrđene statutom Fonda i posebnim propisima, a u okviru obavljanja svoje djelatnosti, obavlja javna ovlaštenja određena zakonom i statutom (članak 3. stavak 2.).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 30/07, Broj 77/01, Broj 39/03, Broj 204/03, Broj 88/07, Broj 38/03


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled