PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 43/1995 • Prijedlog za odgodu izvršenja osporavane odluke nije osnovan, s obzirom da je ustavna tužba odbijena, pa nema procesnih pretpostavki za donošenje odluke u tom pogledu.
NN 43/1995 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu predsjednik Suda Jadranko Crnić, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malćić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti zakona, što ga je podnijelo COLIBRI, mješovito poduzeće za trgovinu i usluge d.o.o., Šibenik, na sjednici od 14. lipnja 1995. godine, donio je ovo
NN 43/1995 • USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE BROJ U-I-815/1994. OD 14. LIPNJA 1995
NN 43/1995 • 1. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredaba članka 3. točka 1. 2. i 3. članka 1. stavak 1. i 2., članka 10. i članka 15. Zakona o posebnim uvjetima za obavljanje poslova međunarodnog otpremništva u svezi sa carinjenjem robe ("Narodne novine", broj 106/1993) što ga je podnijelo COLIBRI, mješovito poduzeće za trgovinu i usluge d.o.o., Šibenik.
NN 43/1995 • Predlagač osporava ustavnost odredaba članaka 3. 7. 10. i 15. Zakona, sve se navedene odredbe osporavaju sa stajališta odredaba članaka 49. stavak 2. i 50. štavak 2. Ustava.
NN 43/1995 • Prema tim ustavnim odredbama država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu i zabranjeni su monopoli, i dalje, poduzetnička se sloboda i vlasnička prava mogu iznimno ograničiti zakonom, radi zaštite interesa i sigurnosti Republike, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi.
NN 43/1995 • Prema odredbi članka 3. točka 1. Zakona posebni uvjeti što ih mora ispunjavati poduzeće i radnja obavljajući poslove međunarodnog otpremništva u svezi sa carinjenjem robe, pored ostalih jesu: da carinski otpremnik ima (u vlasništvu, odnosno da ima pravo korištenja ili da ima u zakupu) radni prostor na području carinarnice, odnosno njene organizacijske jedinice, gdje obavlja djelatnost, s tim da radni prostor na graničnom prijelazu može biti u posebno izgrađenom objektu ili spremniku, a u ostalim sjedištima u čvrstim objektima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 43/1995 • Ustavni sud nije pcihvatio prijedlog polazeći sa stajališta da se zakonodavcu ne može poreći ovlast da, propisujući uvjete ta obavljanje odredene djelatnosli, posebne uvjete propiše a pogledu prostora u kojem se ta djelatnost obavlja. I pored uvjeta što ih za obavljanje neke djelatnosti propisuje generalni zakon, posebnim se zakonom za obavljanje pojedinih djelatnosti uvijek mogu propisati i posebni uvjeti: Pritom je stvar zakonodavčeve ocjene je li iznimno ograničenje poduzetničke slobode do kojeg pri takvoj regulaciji može doći u interesu Republike. Ovlast zakonodavca za tu regulaciju sadržana je ne samo u mogućnosti ograničenja koju predvida citirana odredba članka 49. stavak 2. . Ustava, nego i zakonodavnoj ovlasti zakonodavca sadašnjoj u odredbi članka 2. stavak 4. alineja prva Ustava, prema kojoj Sabor odlučuje, pored ostalog, o uredivanju gospodarskih odnosa u Republici Hrvatskoj.
NN 43/1995 • Prema odredbi članka 3. točka 2. Zakona djelatnici carinskog otpremnika na poslovima međunarodnog otpremništva moraju imati najmanje IV. stupanj stručne spreme, položen stručni ispit i poznavati jedan strani jezik.
NN 43/1995 • Predlagač smatra ovu odredbu neustavnom držeći da generalni propisi o obavljanju vanjskotrgovinskog prometa ne propisuju tako stroge uvjete u pogledu stručne spreme i poznavanja stranog jezika, te da iz same činjenice da je subjekt registaran za obavljanje takve djelatnosti treba slijediti da on tu djelatnost može obavljati. .
NN 43/1995 • Prema osporenoj odredbi članka 3. točka 3. podazeće odnosno radnja koji obavljaju djelatnost međunarodnog otpremništva u svezi sa carinjenjem robe moraju imati u banci tijekom cijelog razdoblja obavljanja djelatnosti deponirana sredstva u dinarskoj protuvrijednosti od 5.000 DEM.
NN 43/1995 • Predlagač se pita koja je svrha ove odredbe ako je odgovarajućim carinskim propisima propisano da se carinskom robom ne može raspolagati prije nego se plate carinske i druge pristojbe. Stajalište je ovog Suda da se propisivanjem pologa u banci tijekom cijelog razdoblja obavljanja djelatnosti ne krše ustavna načela poduzetničkih i tržišnih sloboda, a pitanje visine tog pologa stvar je zakonodavne politike.
NN 43/1995 • Stajalište je ovog Suda da se je zakonodavac propisujući ove cijene kretao u okviru svojih ustavnih nadležnosti iz članka 2. stavak 4. alineja prva Ustava, prema kojoj Sabor samostalno odlučuje - pored ostalog - o uredivanju gospodarskih odnosa u Republici Hrvatskoj. Pritom je zakonodavac u ovoj odredbi izdvojio samo dvije radne operacije, prijave za uvoz i prijevoz i uvozno ili izvozno carinjenje robe, i imao je slobodu ocijeniti da će upravo odredivanjem gornje granice cijena za te usluge pridonijeti jednakom položaju svih poduzetnika na tržištu.
NN 43/1995 • Prema osporenoj odredbi članka 15. Zakona odredba o polaganju stručnog ispita djelatnika koji obavljaju poslove u svezi sa carinjenjem robe, ne odnosi se na djelatnike koji su na dan stupanja na snagu Zakona obavljali u radnom odnošu najmanje pet godina poslove zadatke u svezi sa carinjenjem sobe ili imaju položen stručni carinski ispit. ,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 65/93, Broj 139/09,
Broj 163/03, Broj 142/97,
Broj 48/05, Broj 18/96
LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI