PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-kako-je-prvostupanjski-sud-nhfu NN 32/2001

• Vrhovni sud Republike Hrvatske je pobijanom presudom prihvatio reviziju tuženika – Županije splitsko-dalmatinske, te preinačio presude prvostupanjskog i drugostupanjskog suda tako da je u cijelosti odbio tužbeni zahtjev podnositeljice. Utvrdio je da je ostvaren revizijski razlog pogrešne primjene materijalnog prava. Iz obrazloženja osporavane presude proizlazi da bi se prihvaćanjem pravnog shvaćanja nižih sudova, izraženog u njihovim presudama, zapravo izravno utjecalo na organizaciju službe tuženika i učinkovitost obavljanja te službe, jer bi na taj način sud određivao poslodavcu što je svrsishodno za obavljanje službe tijekom njezinog preustroja. Nadalje se ističe, kako poslodavac ima autonomno pravo cijeniti kojem će mjerilu dati prednost prilikom utvrđivanja koju će osobu zadržati na poslu, a koju ne s obzirom na primjenu tada važeće odredbe članka 380. Zakona o upravi.


Stranica 2001-04-32-565 NN 32/2001

• Odredbom članka 44. Ustava propisano je da svaki građanin Republike Hrvatske ima pravo, pod jednakim uvjetima sudjelovati u obavljanju javnih poslova i biti primljen u javne službe.


Internet NN 32/2001

• Prema odredbama članka 54. Ustava svatko ima pravo na rad i svatko slobodno bira poziv i zaposlenje i svakome je pod jednakim uvjetima dostupno svako radno mjesto i dužnost.


Internet stranice NN 32/2001

• Ostvarivanje tih prava, odnosno način i postupak za njihovu primjenu pod jednakim uvjetima za sve propisan je zakonom.


Internet stranice NN 32/2001
• Međutim, navedenom Uredbom nije određeno propisano postoji li obveza župana da rasporedi preuzete službenike, već se glede neraspoređenih službenika uređuje samo pitanje plaća.

Internet stranice NN 32/2001
• Tada važeće odredbe Zakona o upravi su opći propis kojim su uređeni radni odnosi i plaće djelatnika u tijelima uprave, a primjenjivao se temeljem članka 56c. Zakona o lokalnoj samoupravi na djelatnike u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne samouprave do donošenja posebnog zakona za te djelatnike.

Internet stranice NN 32/2001 • Stoga obaveza rasporeda preuzetih službenika, s obzirom da nije utvrđena navedenom Uredbom, proizlazi iz tada važeće odredbe članka 381. stavka 1. Zakona o upravi kojim je propisano da se radnici koji nisu mogli biti raspoređeni u smislu članka 380. tog Zakona smatraju neraspoređenim, dok se člankom 383. stavkom 1. navedenog Zakona utvrđuje način prestanka radnog odnosa neraspoređenim radnicima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 32/2001 • U konkretnom slučaju, a iz činjeničnog stanja utvrđenog tijekom parničnog postupka, proizlazi da je poslodavac imao mogućnosti rasporediti podnositeljicu na radno mjesto koje odgovara njenoj stručnoj spremi i radnim sposobnostima u trenutku donošenja rješenja o prestanku radnog odnosa. Naime, podnositeljici je prestao radni odnos dana 30. studenoga 1994. godine, iako je postojalo slobodno radno mjesto koje je odgovaralo njenoj stručnoj spremi, a koje je popunjeno tek 1. veljače 1995. godine i na koje je raspoređena druga djelatnica, koja je prije toga bila u radnom odnosu na određeno vrijeme. Propust poslodavca glede neraspoređivanja podnositeljice čini rješenje o prestanku radnog odnosa nezakonitim.
Poslovne stranice NN 32/2001 • Iz iznijetog proizlazi da je prestanak radnog odnosa podnositeljice nastupio suprotno tada važećim odredbama Zakona o upravi.
Pregledi NN 32/2001 • Propustivši pružiti pravnu zaštitu podnositeljici u slučaju kada je do prestanka radnog odnosa došlo suprotno odredbama Zakona, Vrhovni sud Republike Hrvatske povrijedio je ustavna prava podnositeljice iz članaka 14., 44. i 54. Ustava.
Glasnik NN 32/2001 • 7. Podnositelj u ustavnoj tužbi ističe i povredu načela ustavnosti i zakonitosti iz članka 5. Ustava.
Novo NN 32/2001 • Iz odredaba članka 5. Ustava od kojih stavak 1. nije upućen neposredno građanima, a stavkom 2. se uređuje obveza poštivanja načela ustavnosti i zakonitosti, ne može se izvesti subjektivno ustavno pravo pojedinca, niti se samo na njoj može zasnovati ustavna tužba.
Poslovi NN 32/2001 • Stavak 2. istog članka Ustava pruža ustavno jamstvo pojedincu na sudsku kontrolu zakonitosti akata tijela koja donose upravne akte. Međutim, u konkretnom se slučaju ne radi o upravnoj stvari, pa ne može biti povrijeđeno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava.
Poticaji NN 32/2001 • 9. Što se tiče istaknute povrede članka 118. stavka 3. Ustava koji se odnosi na sudbenu vlast i propisuje načelo zakonitosti za sudbenu vlast valja istaći da navedene ustavne odredbe ne sadrže slobode i prava koja su Ustavom zajamčena fizičkoj ili pravnoj osobi (nastavno: subjektivno ustavno pravo). Stoga se iz te odredbe ne može izvesti zaključak o postojanju subjektivnog ustavnog prava na zakonitost odluke sudbene vlasti, već tom odredbom ustavotvorac povjerava sudbenoj vlasti da samostalno i neovisno brine o zakonitosti.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 83/09, Broj 23/09, Broj 12/07, Broj 107/95, Broj 89/07, Broj 22/02


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled