PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 39/2000 • Svrha je izlaganja naprijed opisane hipotetske situacije ukazati na neprihvatljivost stajališta donositelja osporavane presude zasnovanog isključivo na formalnopravnim kriterijima. Ne pledira se na ovaj način za ignoriranje formalnopravnih kriterija. Naprotiv, međutim uvijek treba voditi računa da za to budu kumulativno ispunjeni uvjeti - postojanje jasnih i točno određenih kriterija i nepostojanje opasnosti gubitka na zakonu utemeljenih prava stranke.
NN 39/2000 • Prema tome, zbog razloga navedenih u obrazloženju odluke U-III-959/1996 i zbog razloga izloženih u obrazloženju ove odluke Ustavni sud Republike Hrvatske zauzeo je stajalište da su u konkretnom slučaju povrijeđena ustavna prava podnositeljice ustavne tužbe. Osobito se rečeno odnosi na povredu ustavnog prava na rad iz čl. 54. Ustava Republike Hrvatske.
NN 39/2000 • Pored toga, kako je već navedeno, Vrhovni je sud Republike Hrvatske donošenjem osporavane presude povrijedio odredbe čl. 25. stavka 1. tada važećeg Ustavnog zakona, koje postupanje samo za sebe predstavlja povredu norme ustavnog ranga i dostatno je za u
NN 39/2000 • Slijedom izloženog, a na temelju odredaba čl. 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno je kao u izreci.
NN 39/2000 • II. Ukida se odluka Državnog sudbenog vijeća o imenovanju sudaca Županijskog suda u S., broj: ID-1/1999 od 11. veljače 1999. godine u dijelu u kojem se odnosi na podnositeljicu ustavne tužbe.
NN 39/2000 • III. Predmet se vraća Državnom sudbenom vijeću na ponovni postupak raspravljanja i glasovanja o kandidatu - podnositeljici ustavne tužbe i njezinu imenovanju za suca Županijskog suda u S., na temelju liste kandidata ministra pravosuđa, klasa: 700-04/95-01/587, urbroj: 514-05-03/3-98-8 od 18. studenoga 1998. godine i u okviru uvjeta propisanih oglasom Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske, objavljenim u »Narodnim novinama«, broj 73/1995.
NN 39/2000 • M. Š. iz S. podnijela je ustavnu tužbu povodom odluke Državnog sudbenog vijeća (nastavno: DSV), broj: ID-1/1999 od 11. veljače 1999. godine, o imenovanju sudaca Županijskog suda u S., kojom ponovno nije imenovana za suca tog suda u ponovljenom postupku, prema odluci Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-III-376/1996 od 5. prosinca 1997. godine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 39/2000 • Nadalje navodi da stručnost, uspješnost na radu, rezultati rada ni druga osobna svojstva nisu bila mjerila kojima se DSV rukovodilo prilikom donošenja odluke, već naprotiv, nakon rasprave o njezinoj ranijoj presudi i isključivo na temelju toga nisu je imenovali sucem Županijskog suda u S., te smatra da su joj time povrijeđena prava jednakosti pred zakonom (članak 14. Ustava), jednakosti pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti (članak 26. Ustava), te pravo pod jednakim uvjetima sudjelovati u obavljanju javnih poslova i biti primljen u javne službe (članak 44. Ustava).
NN 39/2000 • Tijekom postupka, sukladno tada važećim odredbama članka 55. stavka 2. i 3. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94) od DSV-a je zatražena dostava spisa predmeta i izjašnjenje o navodima ustavne tužbe.
NN 39/2000 • U pisanom izjašnjenju Državno sudbeno vijeće je navelo kako je postupak imenovanja sudaca Županijskog suda u S. proveden u skladu sa zakonskim propisima predloživši odbijanje ustavne tužbe kao neosnovane.
NN 39/2000 • U okvirima ustavne ovlasti iz članka 125. alineja 3. Ustava da štiti ustavne slobode i prava čovjeka i građanina (ustavna prava), Ustavni sud, temeljem članka 59. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 - nastavno: Ustavni zakon), o povredi tih prava odlučuje povodom ustavne tužbe svakoga tko smatra da mu je odlukom sudbene ili upravne vlasti, kao i drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno neko od tih ustavnih prava.
NN 39/2000 • DSV je državno tijelo čije su ovlasti o djelokrugu sudbene vlasti određene Ustavom i zakonom. Stoga je i odluka DSV-a o imenovanju sudaca, a protiv koje nije propisana druga pravna zaštita, odluka tijela državne vlasti o kojoj ovaj Sud odlučuje u postupku ustavnosudske zaštite ustavnih prava. Iako odluka DSV-a pripada u krug tzv. akata vladanja, ona je istodobno i pravno vezani akt državnog tijela koje je u postupku imenovanja vezano postupovnim pravilima, te kao i svi ostali akti vladanja bilo kojeg državnog tijela podliježe ocjeni ustavnosti i zakonitosti sa stajališta ustavnosti i zakonitosti postupka i načina donošenja.
NN 39/2000 • Odlučivanje uz uvjete i po postupku u kojem se osigurava stručnost, neovisnost i dostojnost za obnašanje sudačke dužnosti (članak 8. Zakona o sudovima - »Narodne novine«, broj 3/94, 110/96, 115/97 i 131/97), a prema stručnim kriterijima imanentno je u radu DSV-a. Kada DSV postupa mimo tih kriterija, on postupa protivno cilju i svrsi zbog koje je osnovano i čini grubu povredu pravila postupka.
NN 39/2000 • U konkretnom slučaju, podnositeljica ustavne tužbe je zajedno s još jednim kandidatom bila sudionik u ponovljenom postupku imenovanja sudaca Županijskog suda u S.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 19/93, Broj 69/07,
Broj 39/05, Broj 116/08,
Broj 40/94, Broj 36/94
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA