PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-obrazlazuci-predmetne-prijedloge-podnositelji-jlpb NN 47/1999

• Slijedom navedenog predlagatelji zaključuju kako su naplatom mostarine postavljeni u neravnopravan položaj s ostalim građanima u Republici Hrvatskoj, jer su oni prisiljeni koristiti naplatno taj most kao jedinu vezu s kopnom te da povlastica plaćanja u iznosu od 70% cijene mostarine, koja je određena samo za I. grupu korisnika a ne i za privredna prometala II., III. i IV. kategorije, dovodi u neravnopravan položaj otočke poduzetnike na tržištu, iz razloga povećanja troškova njihovog poslovanja. U svojim prijedlozima predlagatelji cijene kako je navedena odredba Pravilnika u suprotnosti s odredbama članka 3., članka 5., članka 14., članka 19., članka 49. stavka 2., članka 52. i članka 65. stavka 2. Ustava te predlažu pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom i njezino ukidanje.


Stranica 1999-05-47-922 NN 47/1999

• Zaključno u dostavljenom odgovoru navodi se da je predmetni most za sada jedini izgrađeni objekat s predviđenom naplatom, ali da se isti režim naplate predviđa i za Maslenički most, kao i za most preko Rijeke Dubrovačke, a po njihovom dovršenju, te da je Krčki most postao jedina veza otočana s kopnom iz razloga što su trajektne veze s kopnom nakon puštanja u promet mosta ukinute radi malog interesa korisnika.


Internet NN 47/1999

• Slijedom navedenog, Ministarstvo pomorstva, prometa i veza u svom odgovoru cijeni prijedloge predlagatelja za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 7. Pravilnika o visini cestarine za uporabu autocesta i objekata s naplatom n


Internet stranice NN 47/1999

• Odlukom tadašnjeg Izvršnog vijeća Sabora od 18. ožujka 1971. godine (»Narodne novine«, broj 15/71), utvrđena je obveza plaćanja posebne naknade za upotrebu mosta kopno-Krk.


Internet stranice NN 47/1999
• Člankom 59. točkom 2. Zakona o javnim cestama, kao jedan od izvora sredstava za financiranje javnih cesta, utvrđena je cestarina za uporabu autocesta i objekata s naplatom. Također, člankom 61. stavkom 2. ministar je ovlašten utvrditi visinu naknade za uporabu autocesta i objekata s naplatom.

Internet stranice NN 47/1999
• U konkretnom slučaju, na temelju zakonskog ovlaštenja ministar pomorstva, prometa i veza osporavanim Pravilnikom utvrdio je visinu naknade za uporabu mosta kopno-Krk. Predmetni pravilnik, donesen od strane nadležnog tijela na temelju zakonskog ovlaštenja, nije nesuglasan s odredbama članka 5. i članka 19. Ustava kojima se jamči suglasnost drugih propisa s Ustavom i zakonom, odnosno utemeljenost na zakonu akata državne uprave i drugih tijela koja imaju javne ovlasti.

Internet stranice NN 47/1999 • Odredbom članka 62. stavka 2. Zakona o javnim cestama određeno je da naknadu cestarine ne plaćaju vozila s pravom prednosti prolaska prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. Također, odredbom članka 7. osporavanog Pravilnika utvrđena je visina naknade cestarine za uporabu objekta s naplatom »Krčki most«, uz popust od 70% od utvrđene naknade za vozila razvrstana u I. skupinu, koja su registrirana kod policijskih uprava Krk ili Cres-Lošinj, a čiji vlasnici imaju prebivalište na otocima Krk, Cres ili Lošinj, kao i za vozila javnog prijevoza putnika na redovnim linijama između otoka Krka i kopna. Iz navedenog proizlazi da je prilikom utvrđivanja obveze plateža cestarine uzet u obzir poseban položaj otoka, kao i otočkog stanovništva. Utvrđivanjem dužnosti plaćanja naknade za cestarinu na opisani način, u konkretnom slučaju stanovništvo otoka nije dovedeno u neravnopravni položaj naspram drugih građana Republike Hrvatske, već je upravo suprotno njima utvrđena povlastica za uporabu objekta s naplatom. Slijedom iznijetoga utvrđeno je kako osporavana odredba Pravilnika nije nesuglasna s odredbama članka 3. i članka 14. Ustava kojima se jamči jednakost građana. Ujedno osporavana odredba Pravilnika nije nesuglasna niti s odredbom članka 52. Ustava prema kojoj otoci, kada je to utvrđeno zakonom, uživaju posebnu zaštitu Republike.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 47/1999 • Tijekom ustavnosudskog postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom osporavanog pravilnika nije utvrđeno niti da bi odredba članka 7. tog pravilnika, kojom se utvrđuje obveza plaćanja naknade za uporabu objekta s naplatom, bila nesuglasna odredbi članka 65. stavka 2. Ustava kojom se svima jamči dostupnost srednjoškolskog i visokoškolskog obrazovanja u skladu s njihovim mogućnostima.
Poslovne stranice NN 47/1999 • Slijedom navedenog, a utvrdivši kako osporavana odredba članka 7. Pravilnika o visini cestarine za uporabu autocesta i objekata nije nesuglasna odredbama Ustava navedenim u prijedlozima, na temelju odredbe članka 45. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94), riješeno je kao u izreci.
Pregledi NN 47/1999 • Objava ovog rješenja temelji se na odredbama članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91).
Glasnik NN 47/1999 • J. K. iz S., podnio je ustavnu tužbu radi povrede ustavnog prava iz članka 26. Ustava Republike Hrvatske (Svi su građani i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti). Podnositelj ustavne tužbe smatra da je do povrede navedenog ustavnog prava došlo u postupku izvršenja pred Općinskim sudom u Z., pokrenutom rješenjem o izvršenju, broj: I-1769/93 od 2. studenog 1993. godine, a radi izvršenja presude tog suda broj: Pr-989/91 od 6. prosinca 1991. godine. Tom je presudom usvojen tužbeni zahtjev podnositelja ustavne tužbe i naloženo tuženicima da vrate podnositelja ustavne tužbe na posao, ali, smatra podnositelj, izvršni je postupak vođen na njegovu štetu, nedopustivo sporo i na način da su drugi predmeti, mimo zakona, uzimani prioritetno u rad.
Novo NN 47/1999 • Odredba članka 28. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91, u nastavku: Ustavni zakon) određuje da svatko može podnijeti ustavnu tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina, dok je odredbom stavka 2. istog članka propisano da se ustavna tužba može podnijeti nakon što je iscrpljen dopušteni pravni put.
Poslovi NN 47/1999 • Kako pretpostavka ustavnoj tužbi jest konkretna odluka sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, a koje osporavano (ne)činjenje ne predstavlja, u smislu citirane odredbe članka 28. stavka 1. Ustavnog zakona, to ne postoje pretpostavke za odlučivanje o biti stvari.
Poticaji NN 47/1999 • Slijedom navedenog, a na temelju odredbe članka 26. Ustavnog zakona, u svezi s člankom 58. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94) riješeno je kao u izreci.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 29/00, Broj 61/07, Broj 38/04, Broj 9/01, Broj 156/08, Broj 112/04


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled