PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-osim-toga-kroz-ustroj-hvde NN 35/2000

• Odlučivanje uz uvjete i po postupku u kojem se osigurava stručnost, neovisnost i dostojnost za obnašanje sudačke dužnosti (članak 8. Zakona o sudovima), a prema stručnim kriterijima imanentno je u radu DSV-a. Kada DSV postupa mimo tih kriterija, odnosno bez stručnih argumenata, ili kada se u njihovim odlukama ne vidi na temelju kojih razloga su donesene, a pogotovo ako te odluke proturječe jedinim razlozima struke koji su u postupku izneseni, bez obrazloženja zašto ti razlozi nisu uvaženi, ono postupa protivno cilju i svrsi zbog koje je osnovano (detournement de pouvoir) te čini i grubu povredu pravila postupka, koja uvijek postoji kada za donošenje odluke ne postoje mjerodavni razlozi, odnosno kada oni postoje, ali su nejasni i proturječni.


Stranica 2000-03-35-836 NN 35/2000

• Uvidom u spis DSV-a utvrđeno je da je podnositeljica ustavne tužbe bila uvrštena na listu ministra pravosuđa od 17. svibnja 1996. kao kandidat koji ispunjava uvjete za imenovanje za suca Općinskog suda u O. U pisanom mišljenju, koje prileži spisu, predsjednica Općinskog suda u O. je dala pozitivno mišljenje o radu podnositeljice kao suca toga suda te ju predložila za imenovanje, za razliku od predsjednika Županijskog suda u O. koji u svom pisanom mišljenju nije podržao kandidaturu podnositeljice navodeći da postoje primjedbe stranaka (osobito hrvatskih vojnika) na odnos podnositeljice prema njima. Ovi navodi nisu dodatno konkretizirani niti argumentirani. Na samoj sjednici DSV-a u konačnim prijedlozima predsjednici navedenih sudova nisu podržali kandidaturu podnositeljice ustavne tužbe.


Internet NN 35/2000

• Na kraju rasprave o kandidatima za suce Općinskog suda u O. pristupilo se glasovanju u kojem podnositeljica ustavne tužbe nije dobila potrebitu većinu glasova nazočnih članova DSV-a, odnosno nije dobila ni jedan glas »za«.


Internet stranice NN 35/2000

• Iz navedenog proizlazi da se iz natječajnih materijala ne vidi kojim stručnim razlozima se DSV ravnalo pri donošenju odluke kojom podnositeljica ustavne tužbe, koja u tom sudu obnaša sudačku dužnost od 1984. godine, nije ponovno imenovana sucem. Odluka je u suprotnosti s razlozima iz pozitivnog pisanog mišljenja predsjednice Općinskog suda u O., koji su opet proturječni njenom usmenom izlaganju, dok predsjednik neposredno višeg suda svoje negativno mišljenje o podnositeljici nije ničim potkrijepio, što sve zajedno predstavlja povredu pravila postupka.


Internet stranice NN 35/2000
• Ovo se posebno odnosi na slučajeve u kojima se odlučuje o imenovanju (odnosno neimenovanju) kandidata koji već obnašaju sudačku dužnost, kao u ovom predmetu, jer odluka kojom sudac nije ponovno imenovan povlači za sobom posljedicu prestanka sudačke dužnosti po sili zakona, a to znači i prestanak radnog odnosa (arg. iz članaka 10. i 102. Zakona o sudovima).

Internet stranice NN 35/2000
• Neprihvatljivo je, stoga i suprotno temeljnim ustavnim pravima čovjeka i građanina da bilo kome, a pogotovo sucu koji je dugi niz godina obavljao sudačku dužnost, prestane radni odnos, a da mu se ne omogući da sazna razloge prestanka i time omogući učinkovito izjavljivanje pravnog lijeka.

Internet stranice NN 35/2000 • Stoga su osporenom odlukom podnositeljici ustavne tužbe povrijeđena ustavna prava iz članka 18. stavak 1. (pravo na učinkovitu pravnu zaštitu), članka 19. stavak 1. (zakonitost pojedinačnih akata) te članka 44. Ustava Republike Hrvatske (pravo na dostupnost javnih dužnosti pod jednakim uvjetima).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 35/2000 • Odluku kao u izreci Ustavni sud je donio na temelju odredbe članka 72. navedenog Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Poslovne stranice NN 35/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu dr. sc. Smiljko Sokol predsjednik Suda, te suci dr. sc. Velimir Belajec, Marijan Hranjski dr. iur., dr. sc. Petar Klarić, Jurica Malčić, mr. sc. Ivan Matija, Ivan Mrkonjić dr. iur., dr. sc. Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević dr. iur. i Milan Vuković dr. iur., odlučujući u postupku ocjene suglasnosti s Ustavom zakona, na sjednici održanoj 8. ožujka 2000. godine, donio je
Pregledi NN 35/2000 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o stambenim zadrugama (»Narodne novine«, broj 47/86 i 47/89), te se navedeni Zakon u cijelosti ukida.
Glasnik NN 35/2000 • Nadežda Gojanović iz Zagreba, unutar predmeta broj: U-III-87/1993, predložila je Sudu pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredaba članka 30. i članka 33. Zakona o stambenim zadrugama (nastavno: Zakon), smatrajući kako one nisu suglasne s odredbama Ustava Republike Hrvatske.
Novo NN 35/2000 • U konkretnom slučaju, tijekom ustavnosudskog postupka, na temelju odredbe članka 36. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 - nastavno: Ustavni zakon), Sud je pokrenuo postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporavanog Zakona u cijelosti.
Poslovi NN 35/2000 • Predmetni Zakon donio je Sabor bivše Socijalističke Republike Hrvatske na sjednicama Vijeća udruženog rada, Vijeća općina i Društveno-političkog vijeća održanim 25. rujna i 23. listopada 1986. godine. Zakon o stambenim zadrugama ostao je u pravnom poretku Republike Hrvatske u neizmijenjenom sadržaju od dana njegove objave, koji po osamostaljenju hrvatske države nije mijenjan od strane zakonodavca.
Poticaji NN 35/2000 • Društveno se ustrojstvo tadašnje Socijalističke Republike Hrvatske temeljilo na samoupravnom socijalizmu kao osnovnom društveno-ekonomskom odnosu, te na društvenom vlasništvu kao materijalnoj osnovi tog odnosa, unutar kojeg radni ljudi i građani putem samoupravnog sporazumijevanja i dogovaranja uređuju međusobna prava i obveze.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 53/91, Broj 43/98, Broj 63/00, Broj 61/07, Broj 72/93, Broj 53/09


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled