PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-osnovica-za-povecanje-mirovine-lvqv NN 3/2002

• (»(1) Povećanjem prema čl. 2. stavku 1. ovog Zakona ne obuhvaćaju se zaštitni dodatak uz mirovinu, minimalna mirovina i najviša svota mirovine određene prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju koji su važili do 31. prosinca 1998.


Stranica 2002-01-3-127 NN 3/2002

• (3) Svota mirovine povećana prema čl. 2. stavku 1. ovog Zakona ne može biti veća od svote najviše mirovine na dan 31. prosinca 2000. određene prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju koji su važili do 31. prosinca 1998.«),


Internet NN 3/2002

• (»Prema odredbama ovog Zakona ne povećavaju se mirovine određene prema Zakonu o mirovinskom i invalidskom osiguranju vojnih osiguranika (»Narodne novine«, br. 53/91, 73/91, 18/92 i 96/93), mirovine određene prema propisima o određivanju mirovina zastupnika u Hrvatskom državnom saboru i mirovine određene prema Zakonu o mirovinskom i invalidskom osiguranju individualnih poljoprivrednika (»Narodne novine«, br. 26/83, 49/83, 57/83, 47/86, 40/90, 26/93 i 96/93).«),


Internet stranice NN 3/2002

• (»(1) Povećanje mirovina izvršit će se tako da se broj osobnih bodova korisnika mirovine, utvrđenih na dan 1. siječnja 2001., poveća primjenom čl. 2. ovog Zakona.


Internet stranice NN 3/2002
• 4. Podnositelji svoje prijedloge temelje, u bitnome, na sljedećim razlozima:

Internet stranice NN 3/2002
• U odnosu na članak 1., odnosno drugi dio rečenice iz članka 1. Zakona.

Internet stranice NN 3/2002 • Tvrdi se da tekst osporavane odredbe, bez ikakvog stvarnog i pravnog temelja, upućuje na to da bi, na način uređen spornim Zakonom, bila (u cijelosti ili djelomično) provedena odluka Ustavnog suda od 12. svibnja 1998. (broj U-I-283/1997., »Narodne novine«, broj 20/98), što podnositelji smatraju netočnim. Podnositelji drže da su Zakonom samo donekle međusobno ujednačene mirovine stečene pod jednakim uvjetima u različitim vremenskim razdobljima, dok je predmet navedene odluke Ustavnog suda usklađivanje mirovina s rastom plaća zaposlenih u razdoblju od srpnja 1993. do prosinca 1997. godine i vraćanje duga umirovljenicima, što osporavanim Zakonom nije niti dotaknuto.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 3/2002 • Odbacuju argumentaciju nadležnih državnih tijela, koja svoje postupanje opravdavaju selektivnim citiranjem odluke Ustavnog suda, tj. samo onog njezinog dijela koji ukazuje na neupitnost prava zakonodavca da razinu gospodarskih i socijalnih prava uređuje u skladu s gospodarskim mogućnostima države, a prešućujući istodobno dio teksta iste odluke u kojem stoji da se korištenjem tog prava zakonodavca ne mogu dovoditi u pitanje temeljna ustavna prava i načela (jednakost, socijalna pravda i vladavina prava).
Poslovne stranice NN 3/2002 • Podnositelji, u većini, smatraju neupitnom okolnost da država trenutačno nema gospodarskih mogućnosti ispuniti svoju obvezu iz odluke Ustavnog suda, međutim, smatraju nedopustivom uporabu u zakonskom tekstu formulacije iz koje bi proizlazilo da je ta obveza, bilo u cijelosti, bilo djelomično, izvršena donošenjem spornog Zakona.
Pregledi NN 3/2002 • Dio podnositelja, polazeći od pretpostavke koja bi (po njima neosnovano) proizlazila iz teksta ove odredbe – da se radi o provedbi odluke Ustavnog suda, tj. i o vraćanju duga umirovljenicima, problematizira pitanje tko je nadležan da, temeljem ustavnosudske odluke kojom se konstatira postojanje tog duga, odluči o njegovom vraćanju.
Glasnik NN 3/2002 • Oni smatraju da su ti sudovi nadležni utvrđivati visinu svakog pojedinog dugovanja i naložiti isplatu. Donošenjem spornog Zakona, kako navode, zakonodavna se vlast neovlašteno i protuustavno umiješala u ingerencije sudbene i izvršne vlasti, što je u suprotnosti sa sadržajem odredaba članka 4. (U Republici Hrvatskoj državna je vlast ustrojena na načelu diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu, a ograničena je Ustavom zajamčenim pravom na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu. Načelo diobe vlasti uključuje oblike međusobne suradnje i uzajamne provjere nositelja vlasti propisane Ustavom i zakonom.) i članka 5. Ustava.
Novo NN 3/2002 • U odnosu na članak 3. stavak 2. Zakona (osporen jednim prijedlogom, u predmetu U-I-395/2001):
Poslovi NN 3/2002 • Podnositeljica prijedloga smatra da je navedeno u suprotnosti s člankom 90. stavkom 2. Ustava (članak 89. stavci 4. i 5. izmijenjenog Ustava – Zakoni i drugi propisi državnih tijela i tijela koja imaju javne ovlasti ne mogu imati povratno djelovanje. Iz posebno opravdanih razloga samo pojedine odredbe zakona mogu imati povratno djelovanje.).
Poticaji NN 3/2002 • Navodi da osporavani Zakon ne može imati povratno djelovanje, kakvo on ima u slučajevima korisnika minimalnih mirovina, kojima se za osnovicu ne uzima ta minimalna mirovina koju primaju, već neka druga, utvrđena pri priznavanju samog prava na mirovinu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 24/92, Broj 27/99, Broj 130/09, Broj 54/94, Broj 30/94, Broj 75/09


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled