PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-ovdje-se-medutim-nije-vtcl NN 50/1998

• Mjerodavni Zakon iz 1992. daje legitimaciju za davanje ovakve inicijative predstavničkom tijelu one jedinice za koju se promjena traži uz prethodno pribavljeno mišljenje stanovništva (članak 9.), odnosno jednoj trećini stanovnika naselja za koja se promjena traži uz pribavljeno mišljenje predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave tog područja (članak 10. stavak 2. i 3.), dakle jedinice pod čijom se ingerencijom u datom momentu to stanovništvo odnosno naselja nalaze.


Stranica 1998-04-50-625 NN 50/1998

• Namjera zakonodavca nedvojbeno nije bila da omogući ovakvo postupanje i to je izrazio kroz spomenutu odredbu članka 10. stavak 3. Zakona iz 1992., jer je propisao obvezu pribavljanja mišljenja predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave "tog područja", čime se upućuje na područje navedeno u stavku 1. istog članka, tj. ono na kojem građani imaju prebivalište. U konkretnom slučaju to je Općina Žumberak, a imajući u vidu da se promjena reflektira i na županijske granice, nije sukladno intenciji zakonodavca da se u provedbi željene promjene zaobiđe stajalište predstavničkog tijela županije čije bi se područje trebalo umanjiti.


Internet NN 50/1998

• Nadalje, glede načina pribavljanja mišljenja stanovništva, valja naglasiti da tek načelna obveza pribavljanja mišljenja koju sadrži članak 129. Ustava Republike Hrvatske nikako ne znači da je u skladu s Ustavom i zakonom temeljiti istupanje pred tijelim


Internet stranice NN 50/1998

• Ustavne odredbe po svojoj prirodi jesu općenite i načelne, a odredba članka 129. stavak 1. Ustava propisuje samo opću pretpostavku za određivanje područja jedinica lokalne samouprave - pribavljanje mišljenja stanovništva. Pri tom nije izričito definiran način na koji to mišljenje treba biti pribavljeno, međutim, to niti nije uloga ustavnih odredaba.


Internet stranice NN 50/1998
• Naime, obzirom na važnost pitanja, nedvojbeno je da se treba raditi o načinu koji će osigurati u najmanju ruku vjerodostojnost i objektivnost rezultata, a što onda podrazumijeva da postupak za pribavljanje mišljenja treba biti proveden u organizaciji ili uz suradnju jedinica lokalne samouprave i uprave, u prvom redu mjesnih odbora, da kao rezultat takvog postupanja trebaju proizići određeni vjerodostojni pokazatelji, te da iz njih treba biti vidljivo kada su i s kojom točno definiranom svrhom dobiveni. To je, naime, jedini način da se predlagatelj odnosno zakonodavac, unatoč tome što ih prezentirani rezultat u principu ne obvezuje, na temelju cjelovitog uvida u objektivne pokazatelje vezane uz određeni problem, opredijele kakvo će stajalište u odnosu na taj problem zauzeti.

Internet stranice NN 50/1998
• U konkretnom slučaju predlagatelj Zakona iz 1997. bio je upoznat sa postojanjem niza inicijativa glede preustroja jedinica lokalne samouprave i uprave na području žumberačke regije, ali ih pri predlaganju nije uzeo u obzir. Neosporno, to nije niti bio dužan učiniti, međutim, što je značajno, ovdje je, kao i u kasnijem tijeku, prilikom prihvaćanja zastupničkog amandmana, na taj način izrazio stajalište, točnije rečeno - svoje tumačenje odredbe članka 129. stavak 1. Ustava, prema kojem je jedino što Ustav traži u ovakvom slučaju - formalno postojanje mišljenja u bilo kojem obliku, koje nikoga ni na što ne obvezuje. Ovako površno tumačenje ustavne odredbe od strane svih sudionika u donošenju osporavane zakonske odredbe uzrokom je njezine neustavnosti.

Internet stranice NN 50/1998 • Obzirom na činjenicu koja više nego jasno proizlazi iz dokumentacije u spisu predmeta, da su mišljenja stanovnika pojedinih naselja s područja Žumberka, čak i unutar samih tih naselja, izrazito divergentna, nedvojbeno je da podnošenje amandmana na prijedlog Zakona posve suprotnog tom prijedlogu, mora biti čvrsto utemeljeno i argumentirano, te bi za takvu promjenu trebalo biti pribavljeno i mišljenje građana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 50/1998 • Zbog toga je, a na temelju odredaba članaka 125. i 126. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske, te članka 21. stavak 1. Ustavnog zakona, donesena odluka kao u točki I. izreke.
Poslovne stranice NN 50/1998 • Odluka o odgodi nastupa pravnih učinaka odluke (točka II. izreke) utemeljena je na odredbi članka 21. stavak 2. Ustavnog zakona.
Pregledi NN 50/1998 • Odluka o objavi (točka III. izreke) temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona.
Glasnik NN 50/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnoj tužbi P. B. iz S., na sjednici održanoj dana 31. ožujka 1998. godine, donio je
Novo NN 50/1998 • - rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske, broj Us-4461/1994 od 2. prosinca 1994. godine.
Poslovi NN 50/1998 • P. B. iz S., po punomoćniku N. M., podnio je ustavnu tužbu povodom rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-4461/1994-5 od 2. prosinca 1994. godine, kojim je odbačena podnositeljeva tužba u upravnom sporu protiv rješenja Ministarstva financija Republike Hrvatske, Carinske uprave Republike Hrvatske, Komisije za carinske prekršaje u drugom stupnju, broj: P-II-259/94 od 25. svibnja 1994. godine.
Poticaji NN 50/1998 • Uvidom u spis Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-4461/1994, utvrđeno je da je Komisija za prekršaje Carinarnice S. donijela rješenje kojim je J. G. proglašen krivim i kažnjen novčanom kaznom od 1.645.768 HRD za carinski prekršaj iz članka 343. stavka 1. točke 1. u svezi s člankom 355. stavkom 1. Carinskog zakona ("Narodne novine", br. 53A/91, 64/91, 33/92, 40/92, 61/92, 26/93, 60/93, 106/93, 92/94). Uz kaznu mu je izrečena i zaštitna mjera oduzimanja robe koja je predmet prekršaja.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 101/05, Broj 34/07, Broj 27/01, Broj 127/09, Broj 50/99, Broj 88/01


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled