PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 14/2000 • Odredbom iz čl. 16. Ustava postavljen je općenito odnos između sloboda i prava i zdravlja tako, da se slobode i prava mogu iznimno ograničiti da bi se zaštitilo zdravlje.
NN 14/2000 • Navedene odredbe iz čl. 16. i 50. st. 2. Ustava ne daju nikakve osnove za sumnju da je zaštita zdravlja ex constitutione vrijednosno ispred zaštite poduzetničke slobode i vlasničkih prava. Drugim riječima, odnos između tih Ustavom zaštićenih vrednota ustavnopravno je postavljen kao odnos žneravnotežež u korist zaštite zdravlja. Spomenute odredbe, zajedno s onima iz čl. 69. st. 3., ustavna su osnova za zakonsko ograničavanje poduzetničke slobode i vlasničkih prava, da bi se zaštitilo zdravlje ljudi. Pored tako jasnih i izričitih ustavnih odredaba, pozivanje na načelo razmjernosti, čije je izvođenje iz odredbe čl. 17. Ustava, pa onda i njegova primjena u konkretnom slučaju, pravno upitna, znači nedopustivu relativizaciju tih odredaba.
NN 14/2000 • Ukidanjem odredbe Zakona o zabrani prodaje duhanskih proizvoda iz automatskih naprava, ne samo da nije uspostavljena »pravična ravnoteža« između poduzetničke slobode i zaštite zdravlja, nego je njihov odnos, zbog davanja isključive prednosti zaštiti pod
NN 14/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu dr. sc. Smiljko Sokol, predsjednik suda te suci dr. sc. Velimir Belajec, Marijan Hranjski dr. iur., dr. sc. Petar Klarić, Jurica Malčić, mr. sc. Ivan Matija, Ivan Mrkonjić dr. iur., dr. sc. Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević dr. iur. i Milan Vuković dr. iur., odlučujući o prijedlogu HRVATSKOG PRAVNOG CENTRA iz Zagreba, Hebrangova 21/III, za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o visokim učilištima, na sjednici održanoj dana 26. siječnja 2000. godine, donio je
NN 14/2000 • - članka 5. stavka 4. u dijelu koji se odnosi na sveučilišta, a glasi: »fakulteta, umjetničke akademije, visoke škole u sastavu sveučilišta i … fakulteta, umjetničke akademije, visoke škole u sastavu sveučilišta, odnosno … sveučilišta, odnosno …«;
NN 14/2000 • - članka 59. stavka 2. u dijelu koji glasi: »uz suglasnost Ministarstva«;
NN 14/2000 • - članka 86. stavka 1. u dijelu koji propisuje da stručno vijeće visokog učilišta može povjeriti izvedbu cijelog nastavnog predmeta nastavniku, znanstveniku, stručnjaku ili umjetniku izvan visokog učilišta;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 14/2000 • - članka 144. u dijelu koji glasi: »Standardno opterećenje nastavnih obveza te ostale«.
NN 14/2000 • III. Na temelju odredbe članka 36. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske i odredaba članka 5. stavka 5.; članka 115. stavaka 7., 8. i 10. i preostalog dijela odredbe članka 144., te se
NN 14/2000 • - odredba članka 5. stavka 5. u dijelu koji glasi: »sveučilišta, odnosno«;
NN 14/2000 • HRVATSKI PRAVNI CENTAR iz Zagreba, Hebrangova 21/III (u daljnjem tekstu: predlagatelj) podnio je ovome Sudu prijedlog za ocjenu ustavnosti određenih odredaba Zakona o visokim učilištima (u daljnjem tekstu: Zakon), zbog njihove nesuglasnosti s člancima 3., 16., 18., 44., 65. stavka 2., 66., 67. i 68. stavaka 1. i 2. Ustava Republike Hrvatske.
NN 14/2000 • Predlagatelj osporava ustavnost odredaba odsjeka 5. glave V. Zakona pod nazivom »Postupak izbora u zvanja«, te odsjeka 1. glave VI. Zakona u cijelosti pod nazivom »Uprava sveučilištem« u cijelosti, a podredno, u obrazloženju podneska, i ustavnost cijelog Zakona.
NN 14/2000 • Predlagatelj osporava ustavnost pojedinih dijelova odnosno pojedinih odredaba Zakona zbog sljedećih razloga (razlozi su navedeni prema redoslijedu koji je naveo predlagatelj u svom podnesku):
NN 14/2000 • Odredbe odsjeka 1. glave VI., koje uređuju upravu sveučilištem, u cijelosti su protuustavne zbog toga što uređuju sastav, izbor i odgovornost sveučilišnih tijela (upravnog vijeća, senata i rektora) tako da nije moguće odrediti kojima od opravdanih regulativnih svrha ta tijela služe, to jest služe ili promicanju autonomije sveučilišta ili pak ograničenjima autonomije sveučilišta. Osim toga, neodređenost osporenih odredaba djeluje tako da svaka od navedenih svrha može biti postignuta na drugačiji način, čime se omogućuje vrijeđanje jednakosti sveučilišta.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 153/09, Broj 16/04,
Broj 10/06, Broj 118/08,
Broj 45/99, Broj 111/03
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA