PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 14/2000 • Nadalje, predlagatelj navodi da su i odredbe članka 105. stavka 2. podstavka 3., članka 106. stavaka 3., 4. i 6., članka 115. stavka 6., članaka 123. i 124. Zakona protuustavne, jer ograničavaju pravo sveučilišta, zajamčeno člancima 67. i 68. stavka 1. Ustava, da bira svoje čelnike (rektora, dekana), i da bira svoja stručna kolegijalna tijela. Zbog toga razloga, navodi predlagatelj, postoji osnovana sumnja i u neustavnost cijele glave VI. Zakona, koja uređuje upravu visokim učilištima, ali i Zakona u cijelosti.
NN 14/2000 • Predlagatelj nastavno navodi da su protuustavne i odredbe članka 99. stavaka 4. do 6., članka 127. stavka 1., podstavaka 1. i 3. Zakona koje se odnose na sastav i izbor matičnih povjerenstava, jer neopravdano ograničavaju pravo sveučilišta, zajamčeno člancima 67. i 68. stavak 1. Ustava, da bira svoje nastavnike.
NN 14/2000 • Odredbe odsjeka 5. glave V., koje uređuju postupak izbora u zvanja, u cijelosti su nesuglasne s Ustavom zbog toga što predloženiku u natječajnom postupku za izbor sveučilišnih nastavnika uskraćuju pravo na pravno sredstvo, zajamčeno člankom 18. Ustava,
NN 14/2000 • Nadalje, predlagatelj osporava ustavnost dijela odredbe članka 86. stavka 1. Zakona, koja propisuje da stručno vijeće visokog učilišta može povjeriti izvedbu dijela ili cijelog nastavnog predmeta nastavniku, znanstveniku, stručnjaku ili umjetniku izvan visokog učilišta, zbog toga što se njime vrijeđa pravo građanina Republike, zajamčeno člankom 44. Ustava, da pod jednakim uvjetima sudjeluje u obavljanju javnih poslova i bude primljen u javne službe, ali i jednakost visokih učilišta zajamčena člancima 67. i 68. stavka 1. Ustava.
NN 14/2000 • Odredbe članka 132. stavka 2. podstavka 3. i članka 39. stavka 3. Zakona protuustavne su jer, prema navodima predlagatelja, neopravdano ograničavaju pravo sveučilišta, zajamčeno člancima 67. i 68. stavka 1. Ustava, da donosi obrazovne programe.
NN 14/2000 • Odredba članka 19. stavka 2. Zakona protuustavna je stoga što određuje da se privatno sveučilište, veleučilište ili visoka škola osniva uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti i tehnologije, pa time bez opravdanja bitno ograničava pravo građana, zajamčeno člankom 66. Ustava, da uz uvjete određene zakonom, osnivaju privatne škole i učilišta. Naime, tom se odredbom delegira Ministarstvu znanosti i tehnologije, kao tijelu državne uprave, nadležnost za postavljanje uvjeta koje treba ispunjavati visoko učilište za djelatnost visoke naobrazbe, a time se vrijeđa pravo visokog učilišta, zajamčeno člancima 16. i 66. Ustava, da ti uvjeti budu postavljeni zakonom.
NN 14/2000 • Sukladno tome, protuustavan je i dio odredbe članka 59. stavka 2. Zakona, jer određuje da kapacitet visokog učilišta utvrđuje visoko učilište uz suglasnost Ministarstva znanosti i tehnologije. Time se, tvrdi predlagatelj, narušava: prvo, pravo građana zajamčeno člankom 66. Ustava da osnivaju privatne škole i učilišta u skladu s uvjetima određenim zakonom; drugo, međusobna jednakost istovrsnih visokih učilišta pred zakonom zajamčena člancima 67. i 68. stavka 1. Ustava; treće, pravo svakoga, zajamčeno člankom 65. stavkom 2. Ustava, na dostupnost, pod jednakim uvjetima, visokoškolskom obrazovanju u skladu s njegovim sposobnostima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 14/2000 • Protuustavnost predlagatelj nalazi i u odredbi članka 163. stavka 2. Zakona, koja određuje da svi nastavnici izabrani prema ranije donesenim propisima (u prvom redu, prema Zakonu o usmjerenom obrazovanju iz 1991. godine) podliježu ponovnom izboru prema odredbama osporavanog Zakona. Takva je odredba, navodi predlagatelj, suprotna svrsi stalnosti zaposlenja sveučilišnih nastavnika, a to je sloboda znanstvenog stvaralaštva, napose znanstvene kritike, jer novi zakon ne može niti oduzeti zvanje stečeno na temelju prethodnog zakona niti odrediti da ono više nije dovoljan uvjet za pravo njihovih nositelja da sa sveučilištem u kojemu su u radnom odnosu zaključe ugovor o radu na neodređeno vrijeme do stjecanja uvjeta za punu mirovinu.
NN 14/2000 • Nadalje, protuustavna je i odredba članka 95. stavka 4. Zakona, navodi predlagatelj, jer čelniku tijela izvršne vlasti (ministru) daje nadležnost da ovlašćuje visoka učilišta za izbor i davanje mišljenja u postupku izbora za određena znanstvena i stručna područja, što znači da dodjeljuje nadležnost za izbor sveučilišnih nastavnika, pa time vrijeđa: prvo, pravo sveučilišta da bira svoje nastavnike pod uvjetima određenim zakonom, i drugo, jednakost svih visokih učilišta pred zakonom, što je zajamčeno člancima 67., 68. stavak 1. i 16. Ustava.
NN 14/2000 • Slično tome, protuustavne su i odredbe članka 99. stavaka 1. i 6. Zakona, tvrdi predlagatelj u svom podnesku, jer delegiraju donošenje stručnih mjerila za izbor nastavnika tijelima izvršne vlasti, pa time vrijeđaju pravo sveučilišta, zajamčeno člancima 67., 68. stavka 1. i 16. Ustava, da bira svoje nastavnike pod uvjetima određenim zakonom.
NN 14/2000 • Neposredno mjerodavne za ocjenu ustavnosti Zakona, odnosno pojedinih njegovih odredaba, jesu odredbe članaka 16., 67. i 68. stavci 1. i 2. Ustava.
NN 14/2000 • Odredbom članka 67. stavka 1. Ustava jamči se autonomija sveučilišta.
NN 14/2000 • Odredbom članka 68. stavka 1. Ustava jamči se sloboda znanstvenoga, kulturnog i umjetničkog stvaralaštva.
NN 14/2000 • Odredbom članka 68. stavka 2. Ustava obvezuje se država da potiče i pomaže razvitak znanosti, kulture i umjetnosti.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 29/91, Broj 39/99,
Broj 46/06, Broj 54/09,
Broj 110/99, Broj 113/06
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA