PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 190/2003 • 6. U obrazloženju osporenog rješenja, kojim je podnositelju prestala djelatna vojna služba i kojim je preveden u pričuvu, te je razriješen djelatne vojne službe uz nečastan otpust, navedeno je da je zapovjednik 4. gardijske brigade pokrenuo postupak za prestanak djelatne vojne službe podnositelju iz razloga što je podnositelj za 1996. godinu ocijenjen konačnom službenom ocjenom »ne zadovoljava«, sukladno odredbi članka 22. Pravilnika o ocjenjivanju vojnih osoba. Upravno tijelo je stoga utvrdilo da su ispunjeni uvjeti propisani u članku 94. stavku 1., članku 95. stavku 1. alineji 5. i članku 104. Zakona o službi u oružanim snagama Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 23/95, 33/95 i 105/99, 128/99 i 33/02, u daljnjem tekstu: Zakon) za otpust podnositelja iz djelatne vojne službe uz nečastan otpust.
NN 190/2003 • - ako je tijekom službe ocijenjena konačnom službenom ocjenom »ne zadovoljava«,
NN 190/2003 • - izgubile službu na temelju dobivene službene ocjene: »ne zadovoljava«,
NN 190/2003 • 7. Provodeći kontrolu zakonitosti osporenog upravnog akta, Upravni sud je u skladu s navedenim odredbama Zakona odbio tužbu podnositelja i potvrdio njegovu zakonitost, s obrazloženjem da je »osnova prestanka službe negativna ocjena«, pa je stoga »nastupila i zakonska pretpostavka i za nečastan otpust kako je to regulirano citiranom odredbom članka 104. istog Zakona«.
NN 190/2003 • 8. U skladu s ustavnom nadležnošću, Ustavni sud u postupku pokrenutom ustavnom tužbom, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama povrijeđeno podnositelju ustavno pravo, pri čemu se u pravilu ne upušta u pitanje jesu li nadležna upravna tijela, odnosno Upravni sud u postupku kontrole zakonitosti upravnog akta, pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.
NN 190/2003 • Sukladno tome, Ustavni sud je u konkretnom ustavnosudskom postupku bio dužan ispitati jesu li osporenom presudom Upravnog suda, odnosno osporenim rješenjem Ministarstva obrane Republike Hrvatske, utemeljenim na službenoj ocjeni djelovanja i ocjeni osobe podnositelja za 1996. godinu, povrijeđena ustavna prava podnositelja navedena u njegovoj ustavnoj tužbi.
NN 190/2003 • 9. Razmatranjem cjelokupne dokumentacije sadržane u spisu predmeta, Ustavni sud je utvrdio sljedeće:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 190/2003 • – u ocjenjivanom razdoblju podnositelj je više puta bio na liječničkim pregledima u Odjelu za neurologiju Kliničke bolnice Split, tijekom kojih je utvrđeno i njegovo psihičko stanje (neuroze), te su mu propisani sedativi i lijekovi za smirenje;
NN 190/2003 • – unatoč tome, u točki IV. obrasca službene ocjene za 1996. godinu, pod nazivom »Zbirne ocjene djelovanja ocjenjivane osobe i procjena njezinih mogućnosti«, navedeno je sljedeće:
NN 190/2003 • »a. Zbirna ocjena djelovanja ocjenjivane osobe s obzirom na promaknuće i/ili službu na položaju s većom odgovornošću:
NN 190/2003 • d. Zbirna ocjena djelovanja ocjenjivane osobe s obzirom na promaknuće i/ili službu na položaju s većom odgovornošću:
NN 190/2003 • U obrascu službene ocjene za 1996. godinu nije, prema tome, naveden nijedan podatak o zdravstvenom stanju podnositelja, unatoč tome što su zdravstvene smetnje podnositelja bile razvidne i službeno evidentirane u njegovoj medicinskoj dokumentaciji već te godine.
NN 190/2003 • 10. Uvažavajući prethodne navode, Ustavni sud ocjenuje da se na pravnu situaciju podnositelja nisu smjele primijeniti odredbe članka 94. točke 1., te članka 95. stavka 1. alineje 5. i s njom povezana odredba članka 104. stavka 2. alineje 3. Zakona, odnosno da podnositelju vojna služba u datim okolnostima nije smjela prestati po sili zakona zbog dobivene konačne službene ocjene »ne zadovoljava« uz koju se vezuje nečastan otpust.
NN 190/2003 • Tim utvrđenjem Ustavni sud ne negira činjenicu da je podnositelju djelatna vojna služba morala prestati. Neosporno je, naime, da je zdravstveno stanje podnositelja bila ozbiljna i neprijeporna zakonska i faktična smetnja za daljnje obavljanje djelatne vojne službe. To potvrđuje i činjenica da je podnositelj zbog postupnog pogoršanja zdravstvenog stanja, rješenjem Općinskog suda u Sinju, broj: R1-46/99 od 10. veljače 2000. godine, djelomično lišen poslovne sposobnosti. U tom smislu podnositelju osporenim pojedinačnim aktima nije povrijeđeno ustavno pravo na rad i slobodu rada, zajamčeno člankom 54. Ustava.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 136/03, Broj 52/96,
Broj 136/06, Broj 24/08,
Broj 89/02, Broj 21/90
LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO