PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 39/2000 • U odnosu na prigovor izuzeća navodi se da ni Predsjednik DSV-a ni gosp. M. nisu raspravljali o podnositelju na sjednici DSV-a pa nisu ni mogli utjecati na ostale članove vijeća. Sve da su se i izuzeli u odlučivanju - glasovanju to ne bi bilo od utjecaja na donošenje konačne odluke, jer podnositelj nije dobio niti jedan glas »za«.
NN 39/2000 • Naime, DSV je državno tijelo čije su ovlasti u djelokrugu sudbene vlasti određene Ustavom i zakonom. Stoga je i odluka DSV-a o imenovanju sudaca, a protiv koje nije propisana druga pravna zaštita, odluka tijela državne vlasti o kojoj ovaj Sud odlučuje u postupku ustavnosudske zaštite ustavnih prava. Iako odluka DSV-a pripada u krug tzv. akata vladanja, ona je istodobno i pravno vezani akt državnog tijela koje je u postupku imenovanja vezano postupovnim pravilima, te kao i svi ostali akti vladanja bilo kojeg državnog tijela podliježe ocjeni ustavnosti i zakonitosti sa stajališta ustavnosti i zakonitosti postupka i načina donošenja.
NN 39/2000 • U konkretnom slučaju osporena odluka DSV-a donijeta je u postupku izvršenja odluke Suda broj: U-III-152/1996 od 26. ožujka 1997. godine. Tom odlukom Suda podrobno su izloženi razlozi na temelju kojih je Sud utvrdio da su u postupku koji je prethodio don
NN 39/2000 • Obvezatnost i dužnost provedbe odluka Ustavnog suda proizlazi iz odredaba članka 125. i 126. Ustava Republike Hrvatske. Ustavni zakon o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, nastavno: Ustavni zakon) odredbom članka 30. stavka 1. izričito utvrđuje da su odluke Ustavnog suda obvezatne i da ih je dužna poštovati svaka fizička i pravna osoba.
NN 39/2000 • U donošenju osporene odluke DSV nije poštovao pravne stavove koje je Sud izložio u odluci broj: U-III-152/1996, čime je zanemario navedene odredbe Ustava i Ustavnog zakona, a time su podnositelju ustavne tužbe opetovano povrijeđena ustavna prava iz članaka 14., 26., 28., 35. i 44. kao i odredbe članaka 115. i 119. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 39/2000 • Naime, u navedenoj odluci Sud je, između ostalog, ocijenio da je protivno pravnoj sigurnosti da se mišljenje zasniva na neobrazloženim golim tvrdnjama koje moralni lik kandidata karakteriziraju u potpuno negativnom kontekstu.
NN 39/2000 • Uvidom u spis predmeta DSV-a, utvrđeno je da je predsjednica Trgovačkog suda u Z., na traženje Ministarstva pravosuđa u ponovljenom postupku povodom odluke Ustavnog suda, dostavila pismeno mišljenje u neizmijenjenom obliku, odnosno ono mišljenje (pozitivno) temeljem kojega je bila sastavljena lista kandidata ministra pravosuđa od 29. siječnja 1996. godine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 39/2000 • Razmatrajući dio zapisnika DSV-a (str. 30. zapisnika) koji se odnosi na raspravljanje o podnositelju ustavne tužbe, Sud je utvrdio da temelj raspravljanja o podnositelju nije bila njegova stručnost, uspješnost u radu, rezultati rada, niti posebne odlike, primjerice objavljeni znanstveni i stručni radovi i slično, već neobrazložene tvrdnje o nedoličnom ponašanju podnositelja, o »avangardnom« načinu vođenja postupaka te činjenica da je bio »Gverićeva desna ruka«.
NN 39/2000 • Iz zapisnika, nadalje, proizlazi da je DSV svoju odluku o podnositelju kao kandidatu za suca temeljio i na pismenom mišljenju predsjednika Visokog trgovačkog suda koje, osim usmeno iznesenih neobrazloženih tvrdnji, sadrži i prosudbe o valjanosti pojedinih sudskih odluka u čijem je donošenju sudjelovao podnositelj.
NN 39/2000 • Slijedom navedenog, Ustavni sud je utvrdio da se iz natječajnih materijala ne vidi kojim se stručnim ili drugim razlozima rukovodio DSV pri donošenju odluke kojom podnositelj ustavne tužbe, koji je više godina obnašao sudačku dužnost, nije ponovno imenovan sucem.
NN 39/2000 • Ustavni sud je u svojoj odluci broj: U-III-188/1995 od 29. ožujka 1995. godine zauzeo stajalište po kojem odluka o tome da se sudac ne imenuje ne mora biti obrazložena, poglavito zato što se odluke u natječajnom postupku (a takav je i postupak imenovanja sudaca) u pravilu ne donose u pisanom obliku, pa niti ne mogu imati obrazloženje. Umjesto toga, sudionici natječaja imaju pravo uvida u natječajne spise te na temelju razloga koji proizlaze iz tih spisa mogu izjaviti odgovarajuće pravno sredstvo (u ovom slučaju ustavnu tužbu). No to pretpostavlja da natječajni spisi sadrže jasne razloge na temelju kojih je odluka donijeta.
NN 39/2000 • Ovo se posebno odnosi na slučajeve u kojima se odlučuje o imenovanju (odnosno neimenovanju) kandidata koji već obnašaju sudačku dužnost, kao u konkretnom slučaju, jer odluka kojom sudac nije ponovno imenovan povlači za sobom pravnu posljedicu prestanka sudačke dužnosti po sili zakona, a to znači i prestanak radnog odnosa.
NN 39/2000 • Naime, osim što je DSV ponovio postupak u svezi s odlukom Suda, istodobno se osporena odluka odnosi i na novi oglas Ministarstva pravosuđa od 19. srpnja 1996. godine i novu listu ministra pravosuđa. Oglašavanjem slobodnih sudačkih mjesta i istodobnim odlučivanjem o kandidatima s obje liste ministra pravosuđa, uvelike se povećala konkurencija među kandidatima, a time su se i bitno smanjile mogućnosti podnositelja ustavne tužbe da kao kandidat u ponovljenom postupku, temeljem odluke Suda kojom je utvrđena povreda njegovih ustavnih prava, bude imenovan za suca Trgovačkog suda u Z.
NN 39/2000 • Slijedom svega navedenog, Ustavni sud je utvrdio da su podnositelju ustavne tužbe povrijeđena ustavna prava na čiju povredu ukazuje pa je iz tih razloga, na temelju odredaba članaka 69. i 72. Ustavnog zakona, odlučeno kao u izreci.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 90/02, Broj 73/08,
Broj 150/04, Broj 34/99,
Broj 123/09, Broj 48/95
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA