PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-predlagatelj-smatra-da-gradani-cigh NN 175/2003

• Od Ustavnog suda Republike Hrvatske predlagatelj traži ukidanje navedenih zakonskih odredbi te predlaže da se one izmijene na način da i političke stranke pri predlaganju stranačkih kandidacijskih lista za izbor članova lokalnih predstavničkih tijela budu zakonom obvezane na prikupljanje određenog broja potpisa birača.


Stranica 2003-11-175-2566 NN 175/2003

• U članku 132. stavku 1. Ustava propisano je da se građanima jamči pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu. U stavku 2. istog članka Ustava propisano je da se pravo na samoupravu ostvaruje preko lokalnih, odnosno područnih (regionalnih) predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima na temelju neposrednog, jednakog i općeg biračkog prava.


Internet NN 175/2003

• Sukladno navedenim ustavnim odredbama, Hrvatski sabor donio je zakon kojim je uredio izborni postupak te način ostvarivanja i zaštite biračkog prava hrvatskih državljana u neposrednim izborima za članove lokalnih i područnih (regionalnih) predstavničkih tijela.


Internet stranice NN 175/2003

• 4. Prema mjerodavnim odredbama ZI-a, pravo predlaganja kandidacijskih lista za izbor članova lokalnih predstavničkih tijela imaju političke stranke i birači.


Internet stranice NN 175/2003
• To su, s jedne strane, političke stranke, čiji se pravni položaj, uvjeti, način i postupak za osnivanje, registriranje, prestanak i financiranje uređuju Zakonom o političkim strankama. U članku 1. stavku 1. Zakona o političkim strankama propisano je da su političke stranke svojim slobodnim osnivanjem izraz demokratskog višestranačkog sustava kao najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske. Zbog svoje ustavne zadaće u razvoju demokratskog višestranačkog sustava, političke stranke su zakonom ovlašteni subjekti izbornih postupaka za sva predstavnička tijela u zemlji.

Internet stranice NN 175/2003
• Političke stranke su pravne osobe, a pravnu osobnost stječu upisom u registar političkih stranaka koji vodi nadležno ministarstvo. Stoga je pogrešna postavka predlagatelja da stranačke kandidacijske liste predlažu »građani organizirani u političku stranku«. Ovlašteni predlagatelj stranačke kandidacijske liste uvijek je i samo politička stranka kao pravna osoba koja je u izbornom postupku zaseban i jedinstven izborni subjekt, neovisno o broju osoba koji je bio potreban za njezino osnivanje i neovisno o broju njezinih članova u vrijeme provedbe izbora.

Internet stranice NN 175/2003 • Iz tih je razloga neosnovan i navod predlagatelja da su »građani organizirani u političku stranku« povlašteni u odnosu na ostale birače zbog toga što je za osnivanje političke stranke potrebno samo 100 birača (punoljetnih i poslovno sposobnih hrvatskih državljana), dok je za predlaganje nezavisnih lista potrebno prikupiti 100, 150 ili 500 potpisa birača, ovisno o tome je li riječ o općinskoj, gradskoj ili županijskoj listi, odnosno listi za Gradsku skupštinu Grada Zagreba.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 175/2003 • Zakonom propisani način na koji se ti birači pravno prepoznaju kao skupina pojedinaca koja predlaže nezavisnu kandidacijsku listu jest prikupljanje njihovih potpisa do broja koji je potreban da bi im zakonodavac priznao položaj ovlaštenog izbornog subjekta u izbornom postupku.
Poslovne stranice NN 175/2003 • Prikupljanje potpisa birača u izborima za članove lokalnih predstavničkih tijela, prema tome, nije čin potpore jednih birača kandidacijskoj listi koju predlažu neki drugi birači, kao što pogrešno smatra predlagatelj, nego je to čin predlaganja vlastite
Pregledi NN 175/2003 • Prema tome, činjenica da političke stranke – za razliku od birača – ne moraju prikupljati potpise birača u postupku kandidiranja ne svodi se na pitanje jednakosti između ta dva izborna subjekta. Prikupljanje potpisa jest izbornopravna radnja temeljem koje se biračima – okupljenima u zakonom određenu brojčanu skupinu – priznaje pravni položaj ovlaštenog izbornog subjekta s pravom predlaganja vlastitih (»nezavisnih«) kandidacijskih lista, dok se političkim strankama taj pravni položaj priznaje već po sili samog zakona.
Glasnik NN 175/2003 • Sukladno navedenom, Ustavni sud utvrđuje da razlozi zbog kojih predlagatelj smatra kako osporavane odredbe članaka 11. i 12. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela nejednako tretiraju građane u postupku kandidiranja, ovisno o tome jesu li ili nisu članovi političkih stranaka, nisu osnovani.
Novo NN 175/2003 • 7. Temeljem odredbe članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02-pročišćeni tekst), riješeno je kao u izreci.
Poslovi NN 175/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću trojice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Milan Vuković, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija i Jasna Omejec, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom J. O. d.d. iz S., koje zastupa odvjetničko društvo G&P u Z., na sjednici održanoj dana 17. listopada 2003. godine, jednoglasno je donio
Poticaji NN 175/2003 • 1. Ustavna tužba podnijeta je protiv presude Županijskog suda u Splitu, broj: Gž-1218/99 od 10. siječnja 2003. godine.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 34/93, Broj 57/99, Broj 66/93, Broj 117/05, Broj 3/09, Broj 97/95


LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO Pregled