PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 16/2001 • 2. Članak 10. Zakona o službi u oružanim snagama Republike Hrvatske u stavku 1. određuje da su akti, kojima se regulira status djelatnih vojnih osoba, službenika i namještenika u službi, upravni akti. Stavak 3. istog članka propisuje da se u postupku donošenja tih upravnih akata primjenjuje Zakon o općem upravnom postupku, ako tim Zakonom nije drugačije određeno, a stavak 4. određuje da će se na djelatničke odnose, prava i obveze u službi te odgovornosti vojnih osoba, službenika i namještenika primjenjivati, ako tim zakonom nije drugačije određeno, propisi o državnim službenicima i namještenicima, a u pitanjima koja tim propisima nisu uređena primijenit će se opći propisi o radu.
NN 16/2001 • Prema odredbi članka 7. Zakona o općem upravnom postupku, načelo materijalne istine utvrđeno je kao jedno od temeljnih načela upravnog postupka. Radi ostvarivanja ovog načela, tijela koja vode upravni postupak, obavezna su da u postupku moraju utvrditi pravo stanje stvari i u tom cilju moraju utvrditi sve činjenice koje su od važnosti za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja.
NN 16/2001 • Odredbom članka 8. stavka 1. istog Zakona propisano je da se prije donošenja rješenja stranci mora pružiti mogućnost da se izjasni o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja, čime je u upravnom postupku utvrđeno načelo saslušanja stranaka. Stavak 2. istog članka određuje da se rješenje bez prethodnog izjašnjenja stanke može donijeti samo iznimno i to u slučajevima kada je to zakonom određeno.
NN 16/2001 • 3. Polazeći od temeljnih načela upravnog postupka i navedenih odredaba Zakona o službi u oružanim snagama Republike Hrvatske, Ustavni sud je utvrdio da osporena zapovijed Ministarstva obrane Republike Hrvatske nije donesena u postupku propisanom Zakonom o općem upravnom postupku i u skladu s temeljnim načelima tog Zakona.
NN 16/2001 • 4. Iz tih su razloga osporenim odlukama povrijeđene odredbe članaka 26., 29. i 54. Ustava.
NN 16/2001 • Odredbom članka 26. Ustava zajamčena je jednakost svih pred sudovima, drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti. Navedeno ustavno jamstvo razrada je i primjena općeg načela jednakosti (članak 14. stavak 1. Ustava) na područje sudske i druge pravne zaštite, kako bi svima bila zajamčena jednaka zaštita prava u postupku pred sudovima i drugim državnim tijelima i tijelima koja imaju javne ovlasti. Navedeno načelo povrijeđeno je ako stranci u postupku nije bila dana mogućnost da bude saslušana i da u okviru zakona sudjeluje u postupku na način da iznosi činjenice i predlaže dokaze, ako se nadležno tijelo nije izjasnilo o navodima stranke važnim za odlučivanje, ako pojedinačni akt, protivno zakonu, nije obrazložen ili ako je na drugi način onemogućeno pravično suđenje pred nadležnim tijelom ustanovljenim zakonom.
NN 16/2001 • Odredbom članka 29. stavka 1. Ustava jamči se svakom pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama (ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 16/2001 • 5. Podnositelj u tužbi ukazuje i na povredu odredaba članaka 3., 5. stavak 2. i 19. Ustava. Odredbom članka 3. Ustava Republike Hrvatske, vladavina prava istaknuta je kao temeljno načelo pravnog poretka Republike Hrvatske. Vladavina prava podrazumijeva obvezu svih da se u svom radu pridržavaju Ustava i zakona. Ta obveza proizlazi i iz članka 5. stavka 2. Ustava. Odredba članka 19. Ustava, posebno utvrđuje načelo zakonitosti u postupanju tijela državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti. Navedene ustavne odredbe, sadrže, dakle, temeljna načela državnog ustroja i kao takve nisu usmjerene neposrednoj zaštiti ustavnih prava i sloboda čovjeka i građanina.
NN 16/2001 • 6. Budući da je Ustavni sud ukinuo osporene odluke, o prijedlogu podnositelja za odgodu ovrhe osporene zapovijedi nije posebno odlučivano.
NN 16/2001 • 7. Temeljem odredbe članaka 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99). odlučeno je kao u izreci.
NN 9/2001 • Pročišćeni tekst Poslovnika Zastupničkog doma Hrvatskoga sabora obuhvaća Poslovnik Zastupničkog doma Hrvatskoga sabora (»Narodne novine« broj 71/2000.) te izmjene i dopune Poslovnika Zastupničkog doma Hrvatskoga sabora objavljene u »Narodnim novinama« broj 129/2000. u kojima je naznačeno vrijeme njihova stupanja na snagu.
NN 9/2001 • Unutarnje ustrojstvo i način rada Zastupničkog doma Hrvatskoga sabora (u daljnjem tekstu: Zastupnički dom) uređuje se ovim Poslovnikom.
NN 9/2001 • - ostvarivanje prava i dužnosti zastupnika u Zastupničkom domu,
NN 9/2001 • - prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Zastupničkog doma,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 81/09, Broj 136/03,
Broj 112/09, Broj 4/98,
Broj 2/02, Broj 71/05
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA