PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-prema-clanku-131-stavak-uctp NN 9/1995

• Naprijed navedeni zaključak Sabora i Memorandum, naprotiv nisu propisi na kojima županija možc izravno temeljiti ni pravo na donošenje, a niti sadržaj statuta. Temelj za donošenje statuta, a time i za poštovanje i zaštitu nacionalnih i drugih temeljnih prava i slobode. čovjeka i građanina, svim državljanima Republike Hrvatske je Ustav, Ustavni zakon o ljudskim pravima i zakoni Republike Hrvatske, zbog čega uredenje tih pitanja, bez posebne zakonske ovlasti, nije u nadležnosti županije


Stranica 1995-02-9-146 NN 9/1995

• Dosljedno i odredba članka 64 Ustaonog zakona o ljudskim pravima (prvobitni tekst u "Narodnim novinama", br. 65/91, izmjene i dopune u "Narodnim novinama", br. 27/92 te pročišćeni tekst u "Narodnim novinama" br. 34/92) utvrđuje da se u skladu s člankom 134. Ustava Republike Hrvatske i tim zakonom ne mijenja niti ukida ni jedno od prava koje je Republika Hrvatska izravno ili kao pravni sljednik bivše SFRJ preuzela ili će preuzeti međunarodnim ugovorima (Osimski sporazum i.dr.) niti ograničava njihovo ostvarivanje.


Internet NN 9/1995

• Subjekt međunarodnog prava je samo Republika Hrvatska kao država i ona na temelju Ustava prihvaća i primjenjuje međunarodne ugovore. Županija to nije i stoga se županija ne može statuirati izravno na temelju međunarodnih akata pa makar to bili međunarodni ugovori koji nisu dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske Naime, prema članku 134. Ustava, samo međunarodni ugovori koji su sklopljeni i potvrđeni u skladu s Ustavom i objavljeni, čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, a po pravnoj su snazi iznad zakona. Ta ustavna odrednica, da međunarodni ugovori imaju jaču pravnu snagu u Republici Hrvatskoj od zakona, svrstava Republiku Hrvatsku među malobrojne europske države koje su visoko vrednovale svoju državnopravnu vezanost propisima međunarodnog pravnog poretka


Internet stranice NN 9/1995

• Međutim, Memorandum o suglasnosti Republike Hrvatske, Republike Slovenije i Talijanske Republike o zaštiti talijanske manjine u Repubiici Hrvatskoj i Republici Sloveniji (za sada) međunarodni je ugovor između dviju država (Republike Hrvatske i Talijanske Republike), ali nije akt pravne snage iz članka 134. Ustava - nije ni potvrđen (ratificiran), niti objavljen - niti ima snagu zakona pa je to razlog zbog kojega ne može biti temelj za donošenje statuta županije i izravno uredenje njegova sadržaja.


Internet stranice NN 9/1995
• Kako ni Zaključak, a niti Memorandum ne mogu biti temelj donošenju statuta županije i izravnom uređenju njegovog sadržaja, Ustavni sud je odlučio ukinuti dio uvoda Statuta koji se poziva na zaključak Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske o prihvaćanju i poštivanju načela i instituta (odredbi) Europske povelje o lokalnoj samoupravi, kao i na Memorandum o suglasnosti Republike Hrvatske, Republike Slovenije i Talijanske Republike o zaštiti talijanske manjine u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji

Internet stranice NN 9/1995
• Ustavni sud ovom Odlukom nije ocjenjivao ustavnost i zakonitost ni Memoranduma niti navedenog Zaključka Sabora, već njihovu pravnu snagu u unutarnjem pravnom poretku Republike Hrvatske i to samo sa stajališta da li mogu u biti temelj za donošenje statuta i uređenje sadržaja statuta županije te im nije odrekao pravne učinke koje oni po svom pravnom svojstvu proizvode.

Internet stranice NN 9/1995 • Time se ne dira u pravo županije da u skladu s pravnim poretkom Republike Hrvatske uspostavlja međunarodnu suradnju (točka III/3. obrazloženja ove Odluke).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 9/1995 • 1. U članku 1. Statuta propisano je: "Županija Istarska je jedinica lokalne samouprave i uprave u okviru jedinstvene i nedjeljive Republike Hrvatske".
Poslovne stranice NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva osporio je ustavnost i zakonitost ove odredbe stoga što je županija prema Ustavu i Zakonu o lokalnoj samoupravi i upravi određena kao jedinica lokalne uprave i samouprave, a ne kao jedinica lokalne samouprave i uprave. Smatra da se djelomičnim preuzimanjem upravnih odredbi u statut mijenja njihov smisao i sadržaj
Pregledi NN 9/1995 • U odgovoru na zahtjev, Županija Istarska je navela da učinjeno statutarno definiranje županije bitno ne mijenja njezinu suštinu i karakter. To potkrijepljuje time da i Glava VI. Ustava ima naziv: Ustrojstvo lokalne (mjesne) samouprave i uprave.
Glasnik NN 9/1995 • Dio odredbe članka 1. Statuta koji navodi da je Županija Istarska jedinica lokalne samouprave i uprave "u okviru jedinstvene i nedjeljive Republike Hrvatske", suglasan je s Ustavom, ali nepotpun. Ustav u članku 1. utvrđuje Republiku Hrvatsku ne samo kao jedinstvenu i nedjeljivu državu, več i kao demokratsku i socijalnu državu. Statutom županije ne može se mijenjati ovo određenje pa ni na način da se navodi samo dio te odredbe.
Novo NN 9/1995 • Prema odredbama Ustava, a i zakona, jedinice lokalne samouprave su općina i kotar ili grad (članak 129. Ustava).
Poslovi NN 9/1995 • Sam naziv Glave VI. Ustava, na koji se u potkrijepu svojih navoda poziva Županija Istarska u odgovoru na zahtjev, ne čini te navode Županije osnovanima.
Poticaji NN 9/1995 • Naziv Glave VI. Ustava "Ustrojstvo lokalne (mjesne) samouprave i uprave" upućuje na sadržaj cijele te Glave, ali nije odrednica za pojedine oblike lokalne (mjesne) samouprave. Nazivi i zakonski slijed pojedinih jedinica lokalne samouprave odnosno uprave uređeni su u posebnim člancima Ustava unutar te Glave. Tako su u članku 129. uređene one jedinice koje imaju isključivo svojstvo jedinica lokalne samouprave, a to su općina, kotar i grad. Određenje županije propisuje članak 131. Ustava, koji ju određuje kao jedinicu lokalne uprave i samouprave. Takvo ustavno uređenje županije obvezatno je po samom Ustavu za sve propise koji su u hijerarhijskom slijedu niži od Ustava pa je takav slijed "jedinica lokalne uprave i samouprave" obvezatan i za sadržaj statuta županije.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 83/05, Broj 114/07, Broj 4/91, Broj 5/09, Broj 120/06, Broj 21/00


LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI Pregled