PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 68/2000 • 10. Budući da se prema osporenoj odredbi PDV za uvezenu robu obračunava i naplaćuje zajedno s obračunom i naplatom carine, za naplatu PDV-a vrijede rokovi propisani za naplatu carine. Stoga su navodi predlagatelja ocijenjeni neosnovanima.
NN 68/2000 • 2. Vlada i Ministarstvo financija su u svom odgovoru predložili da se o navedenom prijedlogu ne raspravlja budući da se sukladno izmjenama i dopunama osporenog Zakona isporuke dobara i usluga više ne oporezuju primjenom navedene stope, već je za isporuke određenih dobara propisana stopa PDV-a od 0%.
NN 68/2000 • 3. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost (»Narodne novine«, br. 105/99 i 54/00) propisano je da se u Zakonu o porezu na dodanu vrijednost iza članka 10. dodaje članak 10a., koji glasi:
NN 68/2000 • b) sve vrste mlijeka (kravlje, ovčje, kozje), koje se stavlja u promet pod istim nazivom u tekućem stanju, svježe, pasterizirano, homogenizirano, kondenzirano (osim kiselog mlijeka, jogurta, kefira, čokoladnog mlijeka i drugih mliječnih proizvoda), nadomjestke za majčino mlijeko,
NN 68/2000 • d) lijekove određene Odlukom o utvrđivanju Liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje,
NN 68/2000 • e) proizvode koji se kirurškim putem ugrađuju u ljudsko tijelo – implantati (srčani zalisci, elektronski stimulatori, umjetni zglobovi, materijal za osteosintezu, stentovi, intrauterini ulošci i dr.), te ostale medicinske proizvode za nadomještanje tjelesnog oštećenja ili nedostatka iz Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje;
NN 68/2000 • 4. Osporenom odredbom članka 10. Zakona određeno je plaćanje PDV-a po jedinstvenoj stopi od 22%.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 68/2000 • Naime, sastavni dio ustroja bilo kojeg poreznog sustava jest i određivanje porezne stope, kao jednog od instrumenata za provedbu tog sustava. Mogući učinci oporezivanja, dakle, i oporezivanja putem PDV-a, u smislu ocjene njegove djelotvornosti, izazivanja određenih negativnih utjecaja na gospodarske ili socijalne odnose, kako to proizlazi iz navoda predlagatelja, je pitanje primjene propisa, a što nije predmet ustavnosudske ocjene.
NN 68/2000 • 5. Propisivanje broja i visine konkretnih poreznih stopa smatra se izrazom zakonodavne politike države u fiskalnom području, a u okviru ustavne samostalnosti zakonodavca, što je već izraženo kao stajalište glede ocjene ustavnosti Zakona u cjelini, kao i u nekim ranijim odlukama ovog Suda.
NN 68/2000 • Stoga se državi ne može odreći pravo da skrbeći za prihode svoga proračuna (što porezi jesu), porezni sustav uređuje, usklađuje ili preustrojava sukladno odrednicama svoje gospodarsko-političke situacije, uvažavajući istodobno tržišne, trgovinske i druge gospodarske odnose država koje okružuju Republiku Hrvatsku, posebice onih uključenih u Europsku uniju.
NN 68/2000 • Za konkretnu ocjenu se može reći da je uvođenjem nulte porezne stope u sustav PDV-a, taj sustav preinačen upravo u smislu socijalne pravednosti jer su od PDV-a oslobođene one robe i usluge čije bi oporezivanje pogađalo građane slabijeg socijalnog statusa. Zbog toga je, nakon izmjene Zakona o pogledu visine stope PDV-a, pozivanje na članak 51. stavak 2. Ustava bez pravne važnosti.
NN 68/2000 • 7. Sukladno navedenom ocijenjeno je da prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 10. osporenog Zakona nije osnovan, pri čemu propisivanje još jedne stope PDV-a (0%) nije odlučno za tu ocjenu.
NN 68/2000 • 1. Ustavnost odredbi članka 11. osporenog Zakona, kojim je taksativno navedeno koji pravni subjekti i uz koje uvjete su oslobođeni plaćanja PDV-a, u prijedlozima navedenih predlagatelja izazvala je najviše pozornosti.
NN 68/2000 • 2. Predlagatelji koji osporavaju ustavnost tih odredbi sa stajališta Ustavom zajamčene jednakosti svih pred zakonom (članak 14. stavak 2.), odnosno jednakosti pravnog položaja svih poduzetnika na tržištu (članak 49. stavak 2.) te odredbi Ustava iz članka 51. (svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima: porezni se sustav temelji na načelima jednakosti i pravednosti), u svojim razlozima u bitnome navode:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 112/04, Broj 120/07,
Broj 5/09, Broj 16/02,
Broj 53/09, Broj 93/03
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA