PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 31/2000 • drugo, da Ustav sucima priznaje i imunitet neodgovornosti (to jest, zaštitu suca od odgovornosti u odnosu na njegove govore, izražena mišljenja i na glasovanje pri donošenju odluka) i imunitet nedodirljivosti (to jest, zaštitu suca koja se odnosi na nemogućnost provođenja kaznenog postupka i nemogućnost izricanja sankcija protiv njega za kaznena djela koja je učinio izvan suda, to jest izvan svoje sudačke funkcije).
NN 31/2000 • 24.5. Budući da je članak 8. Zakona nedvojbeno sporan s formalnopravnog aspekta, ali da specifičan ustavni položaj DSV-a, kao i međusoban položaj članova DSV-a, te potreba da se ispitaju mogućnosti eventualnog razdvajanja i zasebnog uređivanja imuniteta neodgovornosti i imuniteta nedodirljivosti u hrvatskom pravnom poretku, zahtijevaju dalje ispitivanje u postupku ocjene ustavnosti pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske, Sud je donio rješenje o nastavljanju postupka u vezi s člankom 8. Zakona do konačne obrade tog predmeta na način koji će omogućiti Sudu donošenje odluke o biti stvari.
NN 31/2000 • 25. Polazeći od načelnih stajališta iznesenih u odjeljku II. odluke, Ustavni sud nije prihvatio prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti sljedećih odredaba Zakona o Državnom sudbenom vijeću: članka 19. stavka 2. i članka 38. stavka 2.
NN 31/2000 • 26. Osporena je odredba članka 19. stavka 2. Zakona, koja glasi: »Predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske prisegu daje pred predsjednikom Republike Hrvatske«, zbog toga što je takvo rješenje, prema mišljenju predlagatelja, protivno načelu trodiobe vlasti (članak 4. Ustava) i samostalnosti i neovisnosti sudstva (članak 115. Ustava), kao i odredbama o djelokrugu poslova predsjednika Republike utvrđenim Ustavom.
NN 31/2000 • 26.2. Nasuprot tome, pravna situacija u kojoj pred predsjednikom Republike predsjednik Vrhovnog suda daje prisegu ne proizvodi nikakve pravne učinke, niti je to ovlast predsjednika koja na bilo koji način može utjecati na bilo koju činjenicu vezanu uz imenovanje predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske: predsjednik Vrhovnog suda to postaje i bez prisege pred predsjednikom Republike.
NN 31/2000 • 26.3. Davanje prisege, prema tome, isključivo je solemnitetni čin, svečana zgoda na kojoj se, osobito izraženim ceremonijalnim načinom, obznanjuje urbi et orbi da je određena osoba imenovana na najvišu državnu dužnost.
NN 31/2000 • 26.4. Tvrdnje da se tom svečanom zgodom, koja se upriličuje pred predsjednikom Republike, vrijeđa ustavno načelo trodiobe vlasti ili samostalnost i nezavisnost sudstva stoga su posve pogrešne. Polaganje prisege pred predsjednikom Republike ni na koji način ne utječe, niti može utjecati, na sudbenu vlast, na njezino djelovanje, samostalnost i nezavisnost. Dapače, ono na simboličan način - u svečarskom tonu - ističe važnost položaja koji osoba stječe imenovanjem na dužnost predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 31/2000 • 26.6. Sud također utvrđuje da, iako odredba članka 19. Zakona u dijelu koji se odnosi na predsjednike sudova nije u nesuglasnosti s Ustavom, njezin sadržaj nije građa koja bi trebala biti uređena Zakonom o Državnom sudbenom vijeću. To stoga, što - kako je podrobno obrazloženo u točki 17. ove odluke - poslovi imenovanja i razrješenja predsjednika sudova ne mogu biti u nadležnosti DSV-a, pa stoga ni davanje prisege predsjednika sudova - ako se zakonodavac na nju odluči - ne bi bilo svrsishodno uređivati tim zakonom.
NN 31/2000 • 26.7. Zbog svega navedenog, Sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 19. stavka 2. Zakona.
NN 31/2000 • 27. Osporena je odredba članka 38. stavka 2. Zakona, koja glasi: »Državni odvjetnik Republike Hrvatske prisegu daje pred predsjednikom Republike Hrvatske«, zbog toga što je takvo rješenje, prema mišljenju predlagatelja, također protivno načelu trodiobe vlasti (članak 4. Ustava), kao i odredbama o djelokrugu poslova predsjednika Republike utvrđenim Ustavom.
NN 31/2000 • 28. Odluke u točkama I. i II. izreke donesene su temeljem odredaba članka 126. stavka 1. Ustava i članka 53. stavka 1. Ustavnog zakona.
NN 31/2000 • 29. Zbog nužnosti prilagodbe nadležnosti i postupanja Državnog sudbenog vijeća, te uređenja ostalih odnosa vezanih uz imenovanje, razrješenje i disciplinsku odgovornost predsjednika sudova izreci ove odluke, daje se odgodni učinak u odnosu na sve odredbe ili dijelove odredaba koji su ovom odlukom ocijenjeni nesuglasnima s Ustavom Republike Hrvatske, osim dijela odredbe članka 9. stavka 5. Zakona. Stoga je odlučeno kao u točki III. izreke.
NN 31/2000 • 31. Rješenje o obustavi postupka iz točke V. izreke doneseno je temeljem članka 58. Ustavnog zakona.
NN 32/2000 • Na temelju članka 7. Zakona o kreditnim poslovima s inozemstvom (»Narodne novine«, broj 43/96), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 22. ožujka 2000. godine, donijela
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 109/07, Broj 70/05,
Broj 31/09, Broj 75/00,
Broj 164/98, Broj 39/95
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA