PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-razmatrajuci-izlozene-navode-prijedloga-prdq NN 116/1999

• Podnositelj navodima iznesenim u prijedlogu nije doveo u sumnju ustavnost odredbe članka 19. stavka 2. ZOPS-a niti njezinu suglasnost s odredbama Ustavnog zakona i međunarodnih akata na koje se poziva.


Stranica 1999-11-116-1864 NN 116/1999

• Utemeljeno podnositelj ukazuje na postojanje pravne praznine u segmentu disolucije stranaka, odnosno svojevrsne manjkavosti odredaba ZOPS-a u tom pogledu. Nedostatak takve norme, međutim, u konkretnom slučaju, ne čini Zakon u cjelini niti osporavanu odredbu neustavnim, osobito stoga što zakonodavac ni na koji način nije limitirao mogućnosti tumačenja postojećih odredaba niti odredio bilo kakve zabrane u tom smislu.


Internet NN 116/1999

• Osnovni postulati, temeljem kojih je zakonodavac pristupio donošenju Zakona o političkim strankama, a koje je i izrazio kroz odredbe članka 1., jesu sloboda osnivanja političkih stranaka, slobodno izražavanje političke volje građana, izgradnja demokrats


Internet stranice NN 116/1999

• Kako to samo po sebi, naravno, nije dovoljno, isti Zakon (u članku 18.), unatoč činjenici da političke stranke definira kao neprofitne udruge (stavak 1.), pruža više nego široke mogućnosti stjecanja prihoda u svrhu ostvarivanja njihovih političkih ciljeva pa u tom pravcu predviđa korištenje praktično svih zakonima dopuštenih izvora financijskih sredstava (stavak 2.).


Internet stranice NN 116/1999
• Gotovo isto se može reći i u svezi s navodima prijedloga koji se odnose na potrebu ukidanja proračunskog financiranja koalicija stranaka. Podnositelj, naime, ukazuje na to da koalicije stranaka nisu pravne osobe, a ipak im je priznato pravo na proračunska sredstva. Međutim, kriterij razlikovanja nije pravna osobnost, nego parlamentarni status stečen voljom birača.

Internet stranice NN 116/1999
• Podnositelj prijedloga, međutim, pojam volje birača tumači tvrdeći, u bitnome, sljedeće: da narod ostvaruje vlast izborom svojih predstavnika, a ne izborom svojih političkih stranaka, odnosno da Hrvatski državni sabor jest predstavničko tijelo građana, a ne predstavničko tijelo političkih stranaka. Iz toga izvlači zaključak da Zakon kao pretpostavku pravu na financiranje mora uvažavati nastup građanina na izborima, a ne nastup političke stranke.

Internet stranice NN 116/1999 • Glede prve teze valja reći da je točno i sukladno tekstu Ustava da narod ostvaruje vlast izborom svojih predstavnika, ali ustavna odredba pri tom nema namjeru napraviti distinkciju između pojedinca i grupe (stranke), kao objekta glasovanja birača, već je riječ o distingviranju neposredne i posredne predstavničke demokracije, kao povijesnih društvenopolitičkih kategorija.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 116/1999 • Problem disolucije stranaka, u kontekstu podnesenog prijedloga, može se promatrati s barem dva aspekta - s aspekta gramatičkog tumačenja zakonskog teksta te s aspekta sustavnog tumačenja zakonske norme i Zakona u cjelini.
Poslovne stranice NN 116/1999 • Gramatičko tumačenje, koje podrazumijeva izvjesnu restriktivnost, dovodi do zaključka da, u smislu odredaba članka 19. ZOPS-a, dakle u smislu proračunskog financiranja, političke stranke nastale disolucijom u razdoblju između izbora, posve jednako kao i izvorno novonastale stranke u tom razdoblju, ne postoje. Na njih se odredba ne odnosi, a odnosit će se kada za to ispune zakonske pretpostavke, tj. kada i ako ne budućim izborima prijeđu izborni prag i steknu parlamentarni status.
Pregledi NN 116/1999 • Sustavno tumačenje, pak, zahtijeva da se za polaznu osnovu uzme objekt zaštite pojedinog zakona, a da se tumačenje izvodi uz primjenu evolutivnih i logičkih metoda, na jedan ekstenzivniji način. Objekt zaštite predmetnog Zakona u cjelini gledano jest sloboda stranačkog udruživanja, omogućavanje funkcioniranja stranačkog života u državi i promicanje višestranačja i parlamentarne demokracije. Imajući to u vidu, neprihvatljivo je rigidno stajalište koje proizlazi iz gramatičkog tumačenja.
Glasnik NN 116/1999 • Ako se izneseno stajalište, u konkretnom slučaju, stavi u odnos s osporavanim zakonskim tekstom, proizlazi da Zakon situaciju disolucije stranaka ne regulira na način da normira pravni status i način djelovanja stranaka u disoluciji, ali niti ne postavlja ograničenja niti zabrane u tom smislu. Tek nakon zakonodavne intervencije, ako bi eventualna dopuna zakona sadržajno bila u suprotnosti s objektom zaštite pa time i s Ustavom i međunarodnim aktima prihvaćenim načelima o stranačkim slobodama, tada bi vjerojatno bilo razloga za njezino ocjenjivanje s ustavnopravnog aspekta. Međutim, budući da se radi o pravnoj praznini, a ne o (neustavnoj) normi, niti o neustavnoj praksi, za to u ovom trenutku nema temelja.
Novo NN 116/1999 • Za napomenuti je da upravo primjer disolucije HSLS-a na LS i HSLS pokazuje kako parlamentarna praksa u potpunosti respektira praktične posljedice tog čina.
Poslovi NN 116/1999 • Prema tome, razvidno je da je LS, iako nije sudjelovala na izborima i iako njezini kandidati kao takvi nisu birani za zastupnike niti obnašaju zastupničku dužnost kao zastupnici stranke u kojoj su sudjelovali na izborima, praktično ima puni parlamentarni status.
Poticaji NN 116/1999 • Dakle, činjenica nepotpunosti norme ne čini je samo zbog toga i u svakom slučaju protivnom Ustavu i drugim relevantnim aktima.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 9/98, Broj 69/06, Broj 1/07, Broj 20/90, Broj 48/05, Broj 13/03


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled