PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 98/1998 • Međutim, Zakon o hrvatskim željeznicama takva ograničenja definira kao zaštitu vitalnih interesa države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja, a ovlaštenje za određivanje obima prometa potrebnog za ostvarivanje te zaštite i osiguranje najnužnijeg funkcioniranja odvijanja željezničkog prometa daje ministru (pomorstva, prometa i veza).
NN 98/1998 • No istovremeno se u Zakonu o hrvatskim željeznicama ne određuje ni okvirno, ni primjerice koji bi to vitalni interesi države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja mogli biti.
NN 98/1998 • Također, pri donošenju svoje odluke, ministar se ni s kim ne mora savjetovati, dakle u donošenju svoje odluke potpuno je autonoman te sam određuje i vitalne interese, i obim prometa potrebnog za zaštitu tih interesa.
NN 98/1998 • Osim toga, protiv odluke ministra nije izrijekom propisan nikakav pravni lijek, niti se može zaključiti da bi protiv te odluke i zbog prirode stvari (kratkoća vremena) mogao učinkovito biti upotrijebljen neki pravni lijek o kojem bi bilo moguće odlučiti prije početka najavljenog štrajka.
NN 98/1998 • Na takav način propisano ovlaštenje ministra, prema ocjeni ovoga Suda, nije u skladu s odredbom članka 60. stavka 2. Ustava, u kojem je određeno da se štrajk u javnim službama može ograničiti zakonom.
NN 98/1998 • Posebno treba naglasiti da je u Zakonu o hrvatskim željeznicama koji je prestao vrijediti stupanjem na snagu Zakona o hrvatskim željeznicama u kojem se nalaze osporene odredbe, u članku 12. stavku 1. bilo propisano da će radi zaštite vitalnih interesa društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja, u slučaju štrajka u javnom poduzeću u obavljanju javnog prijevoza putnika i stvari, Upravni odbor javnog poduzeća uz mišljenje republičkog organa sindikata, odlukom utvrditi vlakove koji moraju prometovati odnosno dionice pruge koje se moraju održavati kako bi se osiguralo funkcioniranje odvijanja prijevoza putnika i stvari (prijevoz međunarodnim vlakovima, prijevoz naftnih derivata, zakrčenost luka i pristaništa, skladište velikih korisnika željezničkog prijevoza i sl.).
NN 98/1998 • Sadašnja osporena odredba u odnosu na navedenu, ne predviđa ni sudjelovanje sindikata u donošenju odluke o količini potrebnog prometa, niti primjerice ne navodi slučajeve za koje se može smatrati da predstavljaju vitalne interese države i drugih.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 98/1998 • Također, osporena odredba članka 23. točke 4. stavka 1. Zakona o hrvatskim željeznicama nije u skladu ni s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima, koje glase:
NN 98/1998 • Spomenute odredbe međunarodnog prava su dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske i po svojoj su pravnoj snazi iznad zakona u smislu odredbe članka 134. Ustava. Iz njihovog sadržaja, u bitnom proizlazi da se sindikalna prava, pa i pravo na štrajk, mogu ograničavati samo zakonom radi interesa državne sigurnosti ili javnog reda i mira, radi sprečavanja nereda i zločina, radi zaštite zdravlja ili morala ili radi zaštite prava i sloboda drugih, uz istovremenu nemogućnost da se poduzimaju i zakonodavne mjere koje bi bile na štetu jamstava iz Konvencije Međunarodne organizacije rada iz 1948. godine, o slobodi sindikalnog udruživanja i zaštiti prava na udruživanje, a potrebno je osigurati ostvarivanje prava na štrajk u skladu sa zakonima uz mogućnost zakonskog ograničenja za oružane snage, redarstvo i državnu upravu.
NN 98/1998 • Nesuglasnost odredbe članka 23. točke 4. stavka 1. Zakona o hrvatskim željeznicama s navedenim odredbama međunarodnog prava, predstavlja povredu načela vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske.
NN 98/1998 • Stoga je, temeljem odredaba članka 21. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), odlučeno kao u točki I. i II. izreke ove odluke.
NN 98/1998 • Odluka o objavi ove odluke temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 98/1998 • I. Ukidaju se odredbe članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća ("Narodne novine", broj 42/90 i 109/93).
NN 98/1998 • II. Odredbe članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća ("Narodne novine", broj 42/90 i 109/93), prestaju važiti 15. prosinca 1998. godine.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 65/09, Broj 23/09,
Broj 2/09, Broj 25/03,
Broj 42/00, Broj 190/03
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA