PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-s-obzirom-na-takav-cric NN 111/2004

• Dakle, koncern EPH na tom mjerodavnom tržištu, kao nakladnik »Jutarnjeg lista«, preuzima tržišni udjel poduzetnika SD ostvaren prodajom općeinformativnog dnevnika »Slobodne Dalmacije«, dok tržišni udjeli ostalih tržišnih takmaca ostaju nepromijenjeni. Provedbom koncentracije bi koncern EPH od nakladnika »Večernjeg lista« preuzeo vodeći položaj na hrvatskom tržištu naklade općeinformativnih dnevnika. Njegov bi tržišni udjel bio za približno 5 postotnih poena ili za oko 14 posto veći od tržišnog udjela nakladnika »Večernjeg lista«. Dakle, dva vodeća tržišna takmaca međusobno bi zamijenili mjesta na tržištu, s približno istom međusobnom razlikom u veličini tržišnih udjela koja je postojala prije provedbe koncentracije. Naime, »Večernji list« je prije provedbe koncentracije imao približno 6 postotnih poena ili oko 19 posto veći tržišni udjel od »Jutarnjeg lista«.


Stranica 2004-08-111-2130 NN 111/2004

• S obzirom na već postojeću kapitalnu i personalnu povezanost poduzetnika EPH s poduzetnicima koji djeluju na hrvatskom tržištu veleprodaje i maloprodaje tiska, stjecanje udjela u SD-T od strane EPH, imalo bi za posljedicu znatne promjene u strukturi tog tržišta.


Internet NN 111/2004

• Naime, provedbom predmetne koncentracije EPH bi stekao poslovni udjel od 50 posto u poduzetniku SD-T. Iako bi mu već i takav poslovni udjel omogućavao znatan utjecaj na donošenje poslovnih odluka poduzetnika SD-T, valja imati na umu da preostali poslovni udjel od 50 posto u SD-T drži Tisak. Tisak djeluje na istom mjerodavnom tržištu kao i SD-T. Štoviše, Tisak je najveći hrvatski distributer tiska, kako na razini veleprodaje i tako i na razini maloprodaje EPH i u tom poduzetniku ima znatan udjel u temeljnom kapitalu (27 posto), koji mu omogućuje ostvarivanje određenih statusnih prava u Tisku. Proizlazi da bi provedbom koncentracije EPH u poduzetniku SD-T ostvarivao utjecaj izravno, kroz vlastiti udjel u tom poduzetniku, i neizravno, kroz udjel u poduzetniku Tisak. Istovremeno, EPH ostvaruje i prevladavajući utjecaj u poduzetniku DP, koji je drugi po veličini tržišnog udjela hrvatski distributer tiska.


Internet stranice NN 111/2004

• Omjer koncentriranosti tržišta CR3 za tri najveća distributera u veleprodaji tiska u 2003. godini (Tisak, DP, SD-T) iznosi 87,5. Tako visok omjer ukazuje na vrlo visoku koncentriranost ovog tržišta. Na takav zaključak navodi i vrlo visoki HHI koji za ovo tržište u 2003. godini iznosi 3.614, što ukazuje na oligopolni značaj tog tržišta. Provedbom koncentracije poduzetnika EPH i SD, budući da poduzetnik EPH, izravno i neizravno, ima udjele u sva tri vodeća veletrgovca tiskom, koji zajedno imaju tržišni udjel od preko 87 posto, došlo bi do daljnjeg, vrlo značajnog jačanja vladajućeg položaja poduzetnika EPH na tržištu distribucije (veleprodaje) tiska u smislu članka 15. stavka 1. i stavka 3. ZZTN. Time bi došlo i do jačanja oligopolnog značaja tog tržišta.


Internet stranice NN 111/2004
• 11. RAZLOZI KOJIMA SUDIONICI KONCENTRACIJE PRAVNO I GOSPODARSKI OBRAZLAŽU KONCENTRACIJU

Internet stranice NN 111/2004
• Agencija je od oba sudionika koncentracije pribavila očitovanje o razlozima kojima se koncentracija pravno i gospodarski obrazlaže.

Internet stranice NN 111/2004 • Razloge kojima u prijavi koncentracije poduzetnik EPH pravno i gospodarski obrazlaže predmetnu koncentraciju možemo podijeliti u dvije skupine:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 111/2004 • Druga skupina razloga kojima poduzetnik EPH pravno i gospodarski obrazlaže koncentraciju poduzetnika EPH i SD proizlazi iz želje toga poduzetnika da održi dnevnik »Slobodnu Dalmaciju«. Riječ je o dnevniku koji ima značajnu ulogu na hrvatskom tržištu općeinformativnih dnevnika, koji upravo svojom primarnom regionalnom usmjerenošću pridonosi bogatstvu i raznolikosti hrvatskog medijskog prostora.
Poslovne stranice NN 111/2004 • EPH navodi kako je svjestan da SD ima velike financijske dubioze, te da preuzimanje toga poduzetnika zahtijeva izuzetno velika ulaganja. Međutim, EPH drži da je dnevnik »Slobodna Dalmacija« vrijedan proizvod, koji je unatoč vlasničkih problema i turbule
Pregledi NN 111/2004 • Poduzetnik EPH u svom obrazloženju dotiče i načela slobode medija i uredničke samostalnosti kao glavne značajke poduzetnika EPH, koji potiče upravo tzv. unutarnju raznovrsnost medija pod čime podrazumijeva raznovrsnost medija istog nakladnika ili nakladničke grupe. U tom se smislu u prijavi tvrdi kako je EPH jedan od rijetkih nakladnika koji, kroz provedbu predmetne koncentracije, može osigurati da se dnevnik »Slobodna Dalmacija« stvara i razvija u skladu sa željama i idejama novinara i urednika koji su stasali u toj novinskoj kući i koji najbolje poznaju potrebe njegovih čitatelja.
Glasnik NN 111/2004 • U cilju boljeg razumijevanja ukupnog gospodarskog i činjeničnog stanja vezanog uz provedbu koncentracije poduzetnika EPH i SD, Agencija je zatražila i mišljenje drugog sudionika koncentracije, odnosno poduzetnika SD.
Novo NN 111/2004 • Iz vrlo detaljnog pisanog očitovanja poduzetnika SD proizlazi da je primarni problem tog poduzetnika tehnološka zastarjelost tiskare koja ne omogućuje tiskanje novina koje bi mogle biti konkurentne, budući da su grafički i vizualno neatraktivne u odnosu na konkurentske proizvode (npr. postoje problemi oko tiskanja u boji, tisak prlja ruke i sl.). SD nema vlastitih sredstava za ulaganje u novu tiskaru, niti takva sredstva može pribaviti novim zaduživanjem kod poslovnih banaka. Istovremeno, tiskanje u tiskarama drugih poduzetnika nije moguće iz razloga što bi SD, s obzirom na ugovore koje su tiskare ranije sklopile s drugim nakladnicima dnevnika, materijale za sutrašnji broj morao predati tiskari najkasnije rano poslijepodne prethodnog dana, čime bi ta novina izgubila na aktualnosti i time izgubila i preostale čitatelje.
Poslovi NN 111/2004 • »Slobodna Dalmacija« primarno je regionalno usmjeren dnevnik, koji najveći dio prodaje (96 posto) ostvaruje na tržištu Dalmacije, a samo 4 posto izvan te regije. Od toga broja se 75 posto prodaje ostvaruje u Splitsko–dalmatinskoj županiji. Njihov glavni tržišni takmac na tom tržištu je »Jutarnji list« koji neprekidno preuzima njihov tržišni udjel, dok im tržišni udjel na tržištu Zadra tržišni udjel preuzima »Zadarski list«, i to u tolikoj mjeri da je »Slobodna Dalmacija« po prodaji na tom području sada tek treća novina (iza »Jutarnjeg lista« i »Večernjeg lista«).
Poticaji NN 111/2004 • SD gubi i tržišni udjel na tržištu oglašavanja. Ovo iz razloga što se »Slobodna Dalmacija« ne tiska u boji, a upravo to je preduvjet za oglašavanje nekih oglašivača i to baš onih koji u oglašavanje ulažu velika sredstva (npr. kozmetička industrija). Međutim, i ostali oglašivači postupno se povlače iz razloga što »Slobodna Dalmacija« gubi tržišni udjel, te na taj način poruke oglašivača dolaze do sve manjeg broja potencijalnih kupaca. Takva situacija vodi prema daljnjem pogoršanju financijskog stanja koncerna SD.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 141/04, Broj 7/09, Broj 37/93, Broj 27/98, Broj 144/09, Broj 128/00


LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO Pregled