PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-socijaldemokratska-partija-hrvatska-nastavno-ogww NN 7/2000

• Podnositelj prijedloga smatra da Vlada Republike Hrvatske nije imala ovlasti za donošenje osporene Uredbe jer se njome razrađuju Ustavom utvrđena prava i slobode čovjeka i građanina, što je u suprotnosti s odredbom članka 88. stavka 1. Ustava. Navodi da su Uredbom povrijeđena temeljna ustavna načela vladavine prava (čl. 3) i načelo ustavnosti i zakonitosti (čl. 5.) ističe da je Uredba u suprotnosti s odredbom članka 49. st. 1. Ustava, koja određuje da su poduzetnička i tržišna sloboda temelj gospodarskog ustroja Republike Hrvatske, članka 50. stavka 2. Ustava koji određuje da se poduzetnička sloboda i vlasnička prava mogu iznimno ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi: te da Uredba nije sukladna odredbi članka 91. st. 2. Ustava koja određuje da se zakonom čija primjena traži financijska sredstva moraju predvidjeti izvori tih sredstava.


Stranica 2000-01-7-78 NN 7/2000

• Predlaže da Ustavni sud ukine Uredbu o proglašenju 24. siječnja 2000. godine neradnim danom.


Internet NN 7/2000

• Tijekom ustavnosudskog postupka prijedlog je upućen na odgovor Vladi Republike Hrvatske.


Internet stranice NN 7/2000

• U dostavljenom odgovoru Vlada Republike Hrvatske obrazlaže na čemu temelji ovlaštenja za donošenje Uredbe i iznosi razloge zbog kojih prijedlog smatra neutemeljenim.


Internet stranice NN 7/2000
• Treba, suprotno stajalištu podnositelja prijedloga, ustanoviti da je Vlada bila ovlaštena odrediti da je dan održavanja izbora neradni dan. To proizlazi iz članka 2. Zakona o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora ("Narodne novine", br. 102/99), po kojem se Vlada ovlašćuje da u razdoblju od dana raspuštanja ili isteka mandata Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora pa do dana prvog zasjedanja novoizabranog Zastupničkog doma, uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Zastupničkog doma, osim onih pitanja koja prema Ustavu Republike Hrvatske može određivati samo Hrvatski državni sabor i donošenja ili izmjena državnog proračuna, te propisivanja poreza. Ovo se ovlaštenje, kao iznimka od stavka 1. spomenute Uredbe, odnosi i na pitanja koja se ne odnose na tekuću gospodarsku politiku.

Internet stranice NN 7/2000
• S obzirom na okolnost što je istekao mandat zastupnicima Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora, a izbori su Odlukom o raspisivanju izbora za predsjednika Republike Hrvatske ("Narodne novine, br. 143/99) zakazani za 24. siječnja 2000., nesumnjivo je bila dužnost Vlade poduzeti što je bilo potrebno da se izbori uredno obave i da se omogući što veći izlazak birača na izbore.

Internet stranice NN 7/2000 • Slijedom izloženog, Ustavni sud je, temeljem odredbe članka 41. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 99/99), odlučio da prijedlog ne prihvati.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 7/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu, prof. dr. sc. Smiljko Sokol, predsjednik Suda te suci dr. sc. Velimir Belajec, Marijan Hranjski, prof. dr. sc. Petar Klarić, Jurica Malčić, mr. sc. Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, doc. dr. sc. Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu Stambene zadruge "Stanograd" za pokretanje postupka ocjene suglasnosti propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj dana 12. siječnja 2000., donio je sljedeće
Poslovne stranice NN 7/2000 • I. Odbacuje se prijedlog Stambene zadruge "Stanograd" iz Zagreba za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Programa mjera za unapređenje stanja u gradskom prostoru ("Službeni glasnik Grada Zagreba", br. 3/98).
Pregledi NN 7/2000 • II. Ovo rješenje objavit će se u "Narodnim novinama" i "Službenom glasniku Grada Zagreba".
Glasnik NN 7/2000 • Rješenje o pokretanju postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom Zaključka o utvrđivanju rente za gradnju na zemljištu investitora ("Službeni glasnik Grada Zagreba", br. 4/98, 12/98 i 17/98) ovaj Sud je donio na sjednici održanoj dana 14. srpnja 1999. godine, a isto je objavljeno u ("Narodnim novinama", br. 79/99) i ("Službenom glasniku Grada Zagreba", br. 14/99).
Novo NN 7/2000 • Slijedom toga, predmetom ovog rješenja je dio predlagateljeva prijedloga koji se odnosi na pokretanje postupka ocjene Programa mjera za unapređenje stanja u gradskom prostoru, nastavno: Program.
Poslovi NN 7/2000 • Naime, Ustavni sud je, između ostalog, nadležan ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom i suglasnost drugog propisa sa zakonom i Ustavom (čl. 125. al. 1. i 2. Ustava).
Poticaji NN 7/2000 • Program o kojem je riječ u prijedlogu nije niti zakon niti drugi propis. Taj akt nema, naime, pravnu narav propisa: ne uređuje odnose na općenit (apstraktan) način, ne primjenjuje se na širi krug adresata i nema općeobavezni karakter. Nema dakle, pravne karakteristike propisa. On samo ukazuje na kriterije koji imaju utjecaj na razinu kvalitete, a time i vrijednost građevinskog zemljišta i ne utvrđuje nikome nikakve obveze, a posebno ne vlasnicima zemljišta. On drugim riječima, ne predstavlja propis iz članka 125. alineje 2. Ustava.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 28/06, Broj 26/00, Broj 88/06, Broj 121/03, Broj 9/01, Broj 140/05


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled