PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 61/2001 • Naime, isključivost, kao sadržaj takvih ugovora, nije uvijek zabranjena već se, sukladno odredbi članka 8. ZZTN, pri ocjeni uzimaju u obzir uvjeti na tržištu, odnosno, obujam i raznovrsnost ponude i potražnje robe i usluga, brojnost natjecatelja i njihov udio na tržištu, način opskrbe tržišta i potrošača robom i uslugama, dostupnost istovrsne-zamjenske robe na tržištu, te prodaja u rijetko naseljenim područjima.
NN 61/2001 • S obzirom na omjer prednosti i ograničenja, koje takvi ugovori donose, ocjenjuje se jesu li isti u suprotnosti s odredbama ZZTN.
NN 61/2001 • Slijedom iznijetog, Agencija je kao sporne odredbe označila odredbe stavaka 2. i 4. članka 6. Ugovora o kupoprodaji, kojima Ledo d.d. benzinskim postajama Ine d.d. odobrava dodatnih 3% rabata na ukupno isporučenu količinu za prodaju isključivo Ledovog sladoleda na tim postajama, a u slučaju nepoštivanja navedene odredbe, kupca će Ledo d.d. teretiti za dodatno odobreni rabat.
NN 61/2001 • III. U postupku ocjene Ugovora Agencija je kao mjerodavno tržište, u smislu odredbe članka 19. stavaka 1. i 2. ZZTN, odredila tržište prodaje sladoleda na benzinskim postajama na cjelokupnom području Republike Hrvatske.
NN 61/2001 • *poduzetnici u kojima Ina d.d. ima 10% ili više udjela u temeljnom kapit. na mjerodavnom tržištu
NN 61/2001 • Također, Ina d.d., kao što se vidi iz gornje tabele, ima 10% ili više udjela u temeljnom kapitalu u još 18 benzinskih postaja (INA – OSIJEK PETROL d.d. za unutarnju i vanjsku trgovinu, Petrol d.d. i INA – CRO PETROL d.d.), te ukupni udio Ine d.d. na mjerodavnom tržištu benzinskih postaja iznosi 66,61%.
NN 61/2001 • Iz navedenih podataka nesporan je iznimno visok vladajući položaj poduzetnika INE d.d. na tom tržištu, sukladno članku 15. stavku 2. ZZTN.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 61/2001 • Prema podacima koje je Ina d.d., podneskom od 29. svibnja 2001., dostavila Agenciji, proizlazi da je tržišni udio poduzetnika Ledo d.d. na benzinskim postajama Ine d.d. u 2000. godini, prema vrijednosti prodaje, iznosio 94,18%, a prema količini prodanog sladoleda u litrama, 94,24%.
NN 61/2001 • Tržišni udjeli svih poduzetnika – proizvođača sladoleda, na benzinskim postajama Ine d.d. u 2000. iznosili su, prema vrijednosti prodaje, odnosno količini prodanog sladoleda u litrama, kako slijedi:
NN 61/2001 • IV. Budući da je člankom 16. ZZTN uređeno da poduzetnik ima vladajući položaj na tržištu ili na dijelu tržišta, sukladno članku 15. stavak 2. ZZTN, ako je njegov udjel na tom tržištu veći od 30%, nesporan je iznimno visok vladajući položaj i tržišna snaga oba poduzetnika, potpisnika predmetnog ugovora na mjerodavnom tržištu.
NN 61/2001 • U predmetnom slučaju nije moguće primijeniti odredbu članka 9. stavka 1. ZZTN, kojom je uređeno izuzeće od primjene odredbi članka 7. ZZTN, budući da sudionici sporazuma ostvaruju ukupan godišnji promet u iznosu većem od 50% u djelatnosti za koju su isti registrirani.
NN 61/2001 • Ugovor nije moguće izuzeti niti primjenom članka 10. ZZTN. Naime, tim člankom predviđena je primjena tzv. »pozitivnog ekonomskog balansa«, te se ne smatraju sporazumom iz članka 7. ZZTN sporazumi koji sadrže ograničenja s ciljem unapređenja proizvodnje i distribucije robe i usluga, unapređenja tehnološkog i gospodarskog razvitka, povećanja natjecateljske snage poduzetnika na međunarodnom tržištu, ako udovoljavaju sljedećim uvjetima: da se dogovorenim i primijenjenim ograničenjima ostvaruju pogodnosti unapređenja kakvoće robe i pružanja usluga, poboljšanje opskrbe tržišta, skraćivanje tijekova distribucije robe i usluga te pogodnosti snižavanja cijena, ukoliko njihov cilj nije kratkoročno snižavanje cijena ispod troškova s ciljem preuzimanja ili zadržavanja monopolističkog ili vladajućeg položaja na tržištu.
NN 61/2001 • Ledo d.d. je, kako je već navedeno, u godini koja prethodi godini sklapanja Ugovora, tj. 2000., imao na tržištu prodaje sladoleda na benzinskim postajama Ine d.d. udio od 94,18%, te je sklapanjem predmetnog ugovora imao za cilj ograničavanje ili sprečavanje pristupa tržištu poduzetnika koji nisu sudionici sporazuma.
NN 61/2001 • U novinskim člancima, objavljenim u Jutarnjem listu od 28. ožujka i 3. travnja 2001., navodi se da je Mislav Galić, direktor poduzetnika Ledo d.d., izjavio da se, sukladno sklopljenom ugovoru, poduzetnik Ledo d.d. obvezao kupovati gorivo samo od Ine d.d., a Ina d.d. prodavati samo Ledo sladolede.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 37/08, Broj 43/97,
Broj 4/97, Broj 175/03,
Broj 79/92, Broj 38/07
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA