PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 73/1999 • Ukazuje na članak 210. Zakona o radu, koji predviđa pravo sindikata da pozove zaposlenike na štrajk radi zaštite i promicanja gospodarskih i socijalnih interesa članova, s time da je opće poznato pravno pravilo da se odredbe Zakona o radu primjenjuju supsidijarno u dijelu pitanja koja nisu uređena posebnim propisom, dakle, Zakonom o elektroprivredi.
NN 73/1999 • Konačno navodi da protiv rješenja ministra gospodarstva kojim utvrđuje opseg funkcioniranja elektroenergetskog sustava, kao ni protiv odluke o radnoj obvezi koju poslodavac izdaje temeljem narečenog rješenja ministra, nije dopušten nikakav pravni lijek.
NN 73/1999 • Predlaže pokrenuti postupak ocjene ustavnosti odredbi članka 25. Zakona o elektroprivredi te iste poništiti.
NN 73/1999 • Predlagatelj pod 4) smatra spornim ovlaštenje ministra da rješenjem utvrđuje nužan opseg funkcioniranja elektroenergetskog sustava, kao i da nisu određeni interesi Republike Hrvatske koji se trebaju štititi, već je to pravo također prepušteno ministru, koji je u donošenju svojeg rješenja potpuno autonoman i ni s kim se ne mora savjetovati.
NN 73/1999 • Konačno smatra da se ustavno pravo na štrajk može ograničiti samo na način i u mjeri u kojoj se mogu ograničiti i druga ustavna prava te da ograničenje može biti samo radi zaštite slobode i prava drugih ljudi, pravnog poretka, javnog morala i zdravlja, kao i da osporavane odredbe nisu u skladu ni s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima koje odredbe su dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske.
NN 73/1999 • Predlaže pokrenuti postupak ocjene ustavnosti odredbi članka 25. Zakona o elektroprivredi, i iste ukinuti.
NN 73/1999 • Odredbe članka 46e. Zakona o hrvatskoj elektroprivredi glase:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 73/1999 • Za svaku daljnju prodaju dionica Vlada Republike Hrvatske mora pribaviti suglasnost Sabora Republike Hrvatske.".
NN 73/1999 • Predlagatelj pod 4) ukazuje da je u članku 52. Ustava navedeno da "… drugi dijelovi prirode, nekretnine i stvari od osobito kulturnog, povijesnog, gospodarskog i ekološkog značenja, za koje je zakonom određeno da su od interesa za Republiku Hrvatsku, imaju njezinu osobitu zaštitu."
NN 73/1999 • Dalje navodi da je Zakonom o elektroprivredi određeno da je djelatnost Hrvatske elektroprivrede od posebnog društvenog interesa za Republiku Hrvatsku, pa ako Ustav propisuje da se zakonom određuje način na koji se dobra od interesa za Republiku Hrvatsku mogu upotrebljavati i iskorištavati, a nigdje se ne spominje prodaja takvih dobara, onda da je odredba članka 46e. protivna Ustavu.
NN 73/1999 • Predlaže pokrenuti postupak za ocjenu ustavnosti odredbi članka 46e. Zakona o elektroprivredi i iste ukinuti.
NN 73/1999 • Na sjednici Suda održanoj 24. veljače 1999., zaključeno je da se prijedlozi dostave na odgovor Hrvatskom državnom saboru, Ministarstvu pomorstva, prometa i veza, Ministarstvu privatizacije i Hrvatskoj elektroprivredi.
NN 73/1999 • Ministarstvo pomorstva prometa i veza izvijestilo je Sud da je prijedlog proslijedilo Ministarstvu gospodarstva, kao nadležnom za davanje mišljenja.
NN 73/1999 • Glede članka 25. Zakona o elektroprivredi, to Ministarstvo, u bitnom navodi da su neosnovane tvrdnje predlagatelja o ovlastima ministra, jer da je Zakonom o sustavu državne uprave, odredbom članka 39. propisano da ministar donosi provedbene propise kada je na to zakonom izrijekom ovlašten, kao i da provodi utvrđenu politiku Vlade Republike Hrvatske kao najvišeg tijela izvršne i upravne vlasti, koja podrazumijeva i interes sigurnosti Republike Hrvatske, pa je neprimjerena tvrdnja predlagatelja da ministar "autonomno" odlučuje o interesima koje država štiti. Smatra da se propisivanjem ovlasti ministra iz članka 25. upravo potvrđuje i priznaje zajamčeno pravo na štrajk.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 40/07, Broj 144/05,
Broj 112/08, Broj 48/96,
Broj 124/05, Broj 97/09
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA