PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-tlo-sve-povrsine-tala-wote NN 88/1998

• Procjena kakvoće šumskih tala utvrđena je bodovanjem trajnih svojstava njihove plodnosti: mehanički sastav, struktura, propusnost za vodu, dubina te sadržaj humusa i hraniva. Na osnovi toga, šumska tla Hrvatske su iznad prosječnog boniteta. Na približno 85% hrvatskih šumskih površina, ona imaju visok proizvodni potencijal. Čest i utjecajan uzrok oštećenja šumskih tala u mediteranskom prostoru su šumski požari. Tijekom 1996. godine ukupno je registrirano 3.129 požara na otvorenom prostoru s ukupnom spaljenom površinom od 28.955 ha. U odnosu na prethodnu godinu, broj požara je povećan za 1.307, odnosno 71,2%, a ukupna spaljena površina veća je za 19.879 ha, odnosno 21,9%. Ukupno 990 požara odnosi se na požare šuma i šumskih tala, a spaljena je površina od 15.350 ha. Na priobalnom području (obalni, priobalni i otočni dio) bilo je 448 požara odnosno 45,2%, sa spaljenim površinama od 4.812 ha odnosno 31,3% od ukupne spaljene površine. Istraživanja i provjereno iskustvo pokazuju da požar umanjuje plodnost tla (pad organskih tvari, prekid biološkog kruženja elemenata i drugo), a povećava njegovu podložnost eroziji. Sva tla nisu jednako osjetljiva na ta oštećenja. Sustavno praćenje promjena kakvoće tala kao posljedice požara u Hrvatskoj tek treba utemeljiti.


Stranica 1998-06-88-1206 NN 88/1998

• Zaštita tla do sada je provedena mjerama zaštite okoliša koje su rezultat procjene utjecaja na okoliš objekata i zahvata za koje je rađena Studija utjecaja na okoliš. To je regulirano Zakonom o prostornom uređenju ("Narodne novine"30/94) i Uredbom o procjeni utjecaja na okoliš ("Narodne novine" 34/97, 57/96). Pročišćeni tekst Zakona o poljoprivrednom zemljištu ("Narodne novine"54/94) sadrži poglavlje o zaštiti tla odnosno zaštiti poljoprivrednog zemljišta, gdje je propisana zaštita poljoprivrednog zemljišta od prenamjene i štetnih tvari, korištenje poljoprivrednog zemljišta sa ciljem održavanja sposobnosti za poljoprivrednu proizvodnju, propisivanje agrotehničkih mjera po potrebi promjene namjene poljoprivrednog zemljišta i naknada za raspolaganje poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu države i naknada nadzora koje provodi državna poljoprivredna inspekcija, zaštita zemljišta od štetnih tvari, korištenje zemljišta u nepoljoprivredne svrhe, mjere zaštite od požara, održavanje kultura za zaštitu od erozije te korištenje kredita. Pravilnik o zaštiti poljoprivrednog zemljišta od onečišćenja štetnim tvarima ("Narodne novine"15/92) određuje koje se tvari smatraju štetnim za poljoprivredno tlo, određuje dozvoljene količine štetnih tvari u tlu, mjere za sprečavanje onečišćenja i kontrolu onečišćavanja tla s ciljem da se poljoprivredno tlo zaštiti od kemijske i biološke degradacije te održi u stanju koje ga čini povoljnim staništem za proizvodnju zdravstveno ispravne hrane.


Internet NN 88/1998

• Poradi očuvanja tala Hrvatske kao osnovnog nacionalnog dobra, potrebno je uspostaviti sustav kojim bi se prikupile precizne informacije o stanju tala i utjecaju prirodnih čimbenika i ljudskih aktivnosti na tlo, kao i o procesima oštećenja i onečišćenja


Internet stranice NN 88/1998

• Kras: Kras je sklop površinskih i podzemnih pojava razvijenih djelovanjem fizičkih i kemijskih čimbenika prirodnih počela, pretežito vode, na karbonatni dio zemljine kore, koji se najčešće javlja u obliku taložnih stijena vapnenca i dolomita. Karbonatne stijene u kojima se razvio kras prekrivaju u Republici Hrvatskoj površinu od 29.356 km2, odnosno 52% njene kopnene površine, što predstavlja najznačajniju prirodnu podlogu hrvatskog okoliša. S obzirom na dominantni tip reljefa, Hrvatska predstavlja zemlju klasičnog krasa, odnosno Hrvatska je "locus typicus"za kras. Područje hrvatskog krasa, iako jedinstvene geološke podloge, hidrološkog i hidrogeološkog modela stvaranja, u svojim podcjelinama krije vrlo raznolike krajobrazne rijetkosti, za koje je proces vrednovanja i zaštite rezultirao zakonskom i fizičkom zaštitom mnoštva lokaliteta hrvatskog krasa. Ukupno je na području hrvatskog krasa zaštićeno 185 objekata, što iznosi 58% od ukupne zaštićene površine Republike Hrvatske. Iako su prirodna dobra relativno skromna, biološka raznolikost kraških ekosustava je izrazita i posljedica je lokalnih svojstava izdvojenih ekotopa, čije se kategorije kreću od visokoplaninskih, preko morskih i vodenih do speleoloških. Posebno su zanimljiva staništa kraškog podzemlja, gdje je otkrivena i značajna skupina hrvatskih endema.


Internet stranice NN 88/1998
• Uz mjere zaštite uobičajene u cjelokupnoj prirodi, zaštita krasa se zasniva još i na zaštiti njegovih posebnosti. Osnova je zaštite krasa stvaranje svijesti o krhkosti njegovih ekosustava te poznavanje i striktno poštivanje svih prirodnih procesa koji su djelovali ili djeluju u njegovu stvaranju i funkcioniranju. Kritični elementi kraških ekosustava su fitocenoze i vode, tako da je osnova zaštite krasa zaštita kraških fitocenoza i površinskih, a posebno podzemnih voda. To podrazumijeva čuvanje, njegu i proširivanje ploha autohtonog raslinja, zbog održavanja osnovnog procesa okršavanja te sprečavanja erozije tla. Pri akcijama pošumljavanja treba se savjetovati s botaničarima, kako bi se sadile autohtone, a ne brzorastuće biljne vrste. Zaštita vode u krasu mora se provoditi na kompletnoj kraškoj plohi, a izrazito intenzivno u blizini hidroloških objekata ili u zonama iznad podzemnih tokova. Takve lokalitete i speleološke pojave treba fizički štititi postavljanjem odgovarajućih prepreka, kao što su vrata na ulazima speleoloških objekata ili rampe na odvojcima u šumske ceste, kako bi se spriječilo odlaganje otpada. Ponore i ponorske zone treba štititi od stvaranja naplavina i mogućnosti začepljenja, a posebne zaštitne mjere treba provoditi pri hidrotehničkim zahvatima. Uređivanje speleoloških pojava treba biti načinjeno isključivo temeljem poznavanja njihove ekološke elastičnosti, kako bi doseg zahvata bio u području prihvatljivosti. Općenito, najbolji način zaštite prirodnih, a posebno kraških ekosustava je poduzimanje zahvata u prirodi koje nam ona sama dozvoli tijekom mjerenja svojstava pojedinih lokaliteta odnosno studiozno provedenog postupka procjene utjecaja na okoliš planiranog zahvata.

Internet stranice NN 88/1998
• Vode na kopnu: Prema Zakonu o vodama ("Narodne novine"br. 107/95), područje Republike Hrvatske je podijeljeno na četiri vodna i jedno slivno područje. Slivno područje Dunava na području Republike Hrvatske, sada ima veliki gospodarski značaj. Istodobno, bitne zalihe vode nalaze se na urbano, industrijski i uopće gospodarski najrazvijenijim i najopterećenijim područjima (tzv. vruće točke). Pri tom se, s obzirom na raspoloživa dobra, geofizički položaj i političko ustrojstvo Republike Hrvatske može očekivati dalji intenzivni razvoj industrije, prometa i poljoprivrede, a za to je potrebno, između ostalog, osigurati i neophodne dodatne količine vode.

Internet stranice NN 88/1998 • Zaštita kakvoće voda u slivnom području Jadranskog mora ima posebno značenje jer se sliv (i svi izvori) nalaze u kraškom području s vrlo složenim hidrogeološkim odnosima i vrlo velikim površinama zona utjecaja na kakvoću voda izvorišta. Najveće količine otpadnih voda u Jadranskom slivu stvaraju se u području Splita, a zatim Zadra, Rijeke i Šibenika. Pročišćavanje otpadnih voda ovih naselja i industrije ima osobito značenje glede zaštite kakvoće voda i mora i glede razvoja turizma kao najvažnije gospodarske aktivnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 88/1998 • Državna uprava za vode, koja je nadležna za zaštitu voda, izradila je veći broj vodnogospodarskih dokumenata, kojima se određuju osnovni strateški pravci zaštite površinskih i podzemnih voda od onečišćavanja. Uz donesene propise, za uspješnu provedbu zaštite voda bitna je izrada planova za zaštitu voda na razini lokalne samouprave i uprave, kao i utvrđivanje onečišćivača i sustavno praćenje kakvoće voda na svim vodotocima, a isto tako i na međudržavnim vodotocima. Iz dosadašnjih iskustava pokazalo se, da se radi efikasnijeg i racionalnijeg rješavanja problematike zaštite voda i obalnog mora od onečišćavanja s kopna, radi održavanja postojećeg stanja kakvoće voda, nameće kao nužno kontinuirano osiguranje nadzora nad djelatnostima, koje bi mogle izazvati povećana odnosno nepredviđena onečišćenja površinskih i podzemnih voda.
Poslovne stranice NN 88/1998 • Osnovni ciljevi zaštite voda i obalnog mora utvrđeni su Planom za zaštitu voda i mora, kojim su određene mjere koje bi trebale: sačuvati vode koje su još čiste; sanirati ili ukloniti onečišćenja zbog kojih dolazi do ugrožavanja ili onečišćavanja vode za piće na postojećim ili planiranim izvorištima; očuvati kakvoću voda i mora u propisanim kategorijama, provođenjem i održavanjem mjera zaštite, te efikasnijom kontrolom rada izgrađenih objekata i uređaja za pročišćavanje onečišćenih voda; zaustaviti trend pogoršanja kakvoće podzemnih i površinskih voda i voda obalnog mora tamo gdje je ona ozbiljnije narušena, poboljšati izgradnju potrebnih uređaja za pročišćavanje onečišćenih voda, bilo da se radi o središnjim uređajima za pročišćavanje otpadnih voda gradova ili većih industrijskih objekata, te gospodarskim razvojem predviđati "čiste tehnologije", kojima bi se bitno smanjilo ulaganje i izgradnja uređaja, odnosno ostvariti skladan i postojan razvoj u kojem neracionalno korištenje dobara neće dovesti do pogoršanja kakvoće vode, a time do ozbiljnog narušavanja zdravlja ljudi i ekosustava. Da bi se to sve moglo ostvariti, Državna uprava za vode i Hrvatske vode predvidjele su znatna financijska sredstva, a ista bi se osigurala naknadama za zaštitu voda, kreditima domaćih i inozemnih banaka, te u Državnom proračunu.
Pregledi NN 88/1998 • Zaštita od štetnog djelovanja voda regulirana je Državnim planom za obranu od poplava, a postoje i osnovice za financiranje izgradnje i održavanje sustava i objekata prema Zakonu o financiranju vodnog gospodarstva vodni doprinos ("Narodne novine"107/95). Procjenjuje se da je do sada završeno oko 60% potrebnog sustava obrana od poplave, uz napomenu da se samo izgradnjom objekata ne rješava problem obrane od poplava, već se u taj problem uklapa održavanje izgrađenog, usavršavanje i održavanje hidrometeorološko-vodnogospodarskog sustava dojave i simuliranja stanja vodnog režima po slivovima, te usuglašavanje s zahtjevima i strategijama države.
Glasnik NN 88/1998 • Dugogodišnjim istraživanjima, stalnim nadzorom onečišćenja i praćenjem stupnja onečišćenosti Jadranskog mora u okviru Programa promatranja i istraživanja onečišćenja Sredozemlja (MED POL, UNEP/MAP) od 1975. godine do danas utvrđeni su prioritetni pravci zaštite Jadranskog mora. Prva faza istraživanja i praćenja završila je 1980. te je 1982. godine izrađen hrvatski Nacionalni program praćenja stanja onečišćenja Jadranskog mora koji, u različitim vremenskim intervalima djeluje sve do danas. Programom je ustanovljeno da se dugogodišnje aktivnosti moraju nastaviti, a trebaju obuhvatiti: istraživanja osnovnih procesa i mehanizama biokemijskog ciklusa prirodnih tvari, pojedinih onečišćivača, kao i međusobnog djelovanja svih čimbenika u moru; razvoj, interkalibraciju i standardizaciju analitičkih postupaka kod određivanja koncentracije onečišćenja u moru, sedimentu i živoj tvari; stalno praćenje prirodnih osobina i procesa Jadranskog mora (glede procjene kapaciteta postojećeg opterećenja i planiranih promjena); rad na procjeni sadašnjeg ulaza otpadnih tvari iz priobalnih država (putem međunarodnog pomorskog prometa, od atmosferskog transporta i upotrebljenih agrotehničkih mjera); izradu procjene utjecaja onečišćenja i mogućih promjena zbog havarija, izgradnje novih izvora onečišćenja, povećanja turističkog i pomorskog prometa te smanjenja dosadašnjeg upuštanja otpadnih voda (rekonstrukcijom i izgradnjom novih kanalizacijskih sustava, odnosno pravilnim tretiranjem otpadnih industrijskih i urbanih voda). Temeljem toga izrađene su ili će biti izrađene preporuke za: standarde za sadržaj pojedinih onečišćivača u morskoj vodi i morskim organizmima koji se koriste za ljudsku ili životinjsku ishranu; standarde mora u marinama, lukama; sanaciju i unapređenje okoliša u pojedinim županijama; prikupljanje podataka koji bi poslužili kao osnova za međudržavni dogovor (između: Italije, Slovenije i Hrvatske) u interesu boljeg korištenja i unapređenja kakvoće Jadranskog mora (npr. uvođenje sustava odvojene plovidbe na Jadranu); daljnje normativno djelovanje koje mora poštovati stvarne mogućnosti i ograničenja (kao npr. kod sustava obavješćivanja o svim promjenama na pomorskom dobru, plovidba Jadranskim morem i sl.); prikupljanje podataka o postojećim instalacijama na morskom dnu i podmorju, a glede formiranja baze podataka - "pomorskog katastra"
Novo NN 88/1998 • U okviru temeljnih zakonskih propisa kao što su Pomorski zakonik ("Narodne novine"17/94, 74/94, 43/96), Zakon o zaštiti okoliša ("Narodne novine" 82/94) Zakon o vodama ("Narodne novine"107/95) i Zakon o morskom ribarstvu ("Narodne novine"74/94, 57/96), a temeljem dosadašnjeg praćenja stanja te dobivenih podataka, doneseni su sljedeći standardi: za standarde za otpadne vode koje ulaze u more i kategorizaciju voda Uredba o klasifikaciji voda ("Narodne novine"15/81, 53/90, 107/95), Uredba o kategorizaciji vodotoka ("Narodne novine"15/81, 53/90, 107/95), Uredba o standardima kakvoće mora na morskim plažama ("Narodne novine"33/96); za iznenadna onečišćenja mora Plan intervencija kod iznenadnih onečišćenja Jadranskog mora u Republici Hrvatskoj ("Narodne novine"8/97), Pravilnik o načinu obavljanja prijevoza opasnih tvari u pomorskom prometu ("Narodne novine"79/96), Pravilnik o rukovanju opasnim tvarima, uvjetima i načinu ukrcavanja i iskrcavanja opasnih tvari, rasutog i ostalog tereta u lukama, te načinu sprečavanja širenja isteklih ulja u lukama ("Narodne novine"108/95); za sigurnost plovidbe Pravilnik o obavljanju meteorološke službe na pomorskim brodovima ("Narodne novine"96/96), Pravilnik o izbjegavanju sudara na moru ("Narodne novine" 17/96); za zaštitu bioloških dobara Pravilnik o granicama u ribolovnom moru Republike Hrvatske ("Narodne novine"46/96), Naredba o vrsti i količini ribolovnih alata i opreme koja se smije upotrebljavati u gospodarskom ribolovu na moru, Naredba o zaštiti riba i drugih morskih organizama.
Poslovi NN 88/1998 • U svezi sa zaštitom baštinjenih vrsta kultiviranih biljaka i pasmina udomaćenih životinja, potrebno je poticati poduzimanje mjera kojima bi se osigurala njihova zaštita. Odredbama Zakona o novčanim poticajima u poljoprivredi i ribarstvu osigurava se određena pomoć uzgajivačima pojedinih pasmina (npr. istarskog goveda i turopoljske svinje). Uzgajivači pojedinih pasmina udomaćenih životinja udružuju se u saveze uzgajivača te na taj način pokušavaju ostvariti zaštitne programe.
Poticaji NN 88/1998 • Mjere ex-situ očuvanje dijelova biološke raznolikosti izvan njihovih prirodnih staništa naročito su važne za vrlo rijetke i ugrožene vrste kojima u prirodi prijeti izumiranje te je njih ili njihove gene važno sačuvati ili ih čak razmnožiti radi ponovnog napučivanja u prirodna staništa. Biljne gene moguće je čuvati u obliku sjemenja ili kulture tkiva, a životinjske u tzv. genskim knjižnicama, gdje se pospremaju duboko zamrznuti genomi. Drugi je način držanje i uzgoj određenih biljnih i životinjskih vrsta. U Hrvatskoj se ovakav biljni materijal čuva pretežito u botaničkim vrtovima, a u organizaciji Agronomskog fakulteta u Zagrebu u tijeku je projekt osnivanja Hrvatske banke biljnih gena. Zoološki vrtovi imaju važnu ulogu u ex-situ očuvanju rijetkih životinjskih vrsta. Zagrebački zoološki vrt nedavno je uključen u Europski program za ugrožene vrste (EEP), koji koordinira uzgoj određenih ugroženih vrsta u pojedinim zoološkim vrtovima uz pomoć Međunarodnog informacijskog sustava za vrste (ISIS). Iako se za sada radi o dvije nezavičajne vrste: sniježni leopard i grivasti vuk, uključivanje u ovaj projekt značajno je za zaštitu biološke raznolikosti na svjetskoj razini.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 131/06, Broj 73/97, Broj 38/09, Broj 96/01, Broj 49/09, Broj 137/04


LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA Pregled