PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-u-dosadasnjoj-ustavnosudskoj-praksi-njuz NN 67/2003

• Ustavni sud nije postupio ni na jedan od prethodno navedenih načina, nego je osporenu Odluku poništio iako za njezino poništenje nije imao pravne osnove.


Stranica 2003-04-67-794 NN 67/2003

• U točki 10. obrazloženja odluke Ustavnog suda od 9. travnja 2003. godine utvrđuje se da osporena Odluka nije u suglasnosti s odredbama članka 14. i članka 38. stavka 1. Ustava. Članak 14. Ustava propisuje načelo zabrane diskriminacije i načelo jednakosti svih pred zakonom, a članak 38. stavak 1. Ustava propisuje ustavno jamstvo slobode misli i izražavanja mišljenja. Utvrđenje da je osporena Odluka u nesuglasnosti s navedenim ustavnim odredbama Ustavni sud temelji na tumačenju članka 16. Ustava, koji glasi:


Internet NN 67/2003

• Slobode i prava mogu se ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje.


Internet stranice NN 67/2003

• Svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju.


Internet stranice NN 67/2003
• U konkretnom postupku nije bilo osnove za ispitivanje osporene Odluke s aspekta razmjernosti ograničenja ustavnih prava zajamčenih člankom 14. i člankom 38. stavkom 1. Ustava. Takvo mišljenje obrazlažemo sljedećim postavkama:

Internet stranice NN 67/2003
• – prvo, u članku 16. stavku 1. Ustava izrijekom je utvrđeno da se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom, što automatski isključuje mogućnost da se pojedina prava i slobode ograničavaju propisima niže pravne snage od zakona. Prema tome, ako se već odlučio na ispitivanje materijalnopravnog aspekta osporene Odluke, Ustavni sud se u konkretnom slučaju trebao ograničiti na utvrđenje da se slobode i prava pripadnika Ministarstva obrane i oružanih snaga Republike Hrvatske mogu ograničiti samo zakonom, ali ne i drugim propisima niže pravne snage od zakona, što osporenu Odluku čini protivnom Ustavu i s materijalnopravnog aspekta. Pristajanje na provedbu testa proporcionalnosti u slučaju osporene Odluke moglo bi dovesti do pogrešnog općeg zaključka da se slobode i prava mogu izvorno ograničavati i pravnim aktima niže pravne snage od zakona;

Internet stranice NN 67/2003 • – drugo, ako apstrahiramo činjenicu da je slobode i prava dopušteno ograničavati samo zakonom, primjena odredbe članka 16. Ustava uvijek je dvojbena u pravnoj situaciji u kojoj postoji utvrđenje da je određeni propis donesen bez izričitog ovlaštenja u višoj pravnoj normi. Test proporcionalnosti načelno pretpostavlja da je propis čija se razmjernost ocjenjuje formalnopravno valjan. Drugim riječima, test proporcionalnosti načelno se ne provodi kad su u pitanju propisi za koje je utvrđeno da su formalnopravno nezakoniti. Takvi se propisi moraju uklanjati iz pravnog poretka neovisno o njihovom sadržaju, pa i onda kad su njihove odredbe u cijelosti sadržajno usklađene s Ustavom i kad zadovoljavaju sva mjerila razmjernosti pri ograničavanju pojedinih sloboda i prava fizičkih i pravnih osoba.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 67/2003 • Iz navedenih razloga, u predmetu broj: U-II-2074/2001 od 9. travnja 2003. godine, glasovali smo suprotno većini sudaca Ustavnog suda. Ova Odluka Ustavnog suda ne zahtijeva nikakve intervencije u pozitivni zakonodavni poredak Republike Hrvatske, jer je u Zakonu o obrani iz 2002. godine uređeno pitanje koje je bilo predmetom uređenja osporene Odluke. Mišljenje, zbog kojeg smo glasovali suprotno većini sudaca, objavljujemo radi razjašnjenja konkretnih ustavnopravnih pitanja s kojima se Ustavni sud suočio u postupku donošenja ove Odluke.
Poslovne stranice NN 67/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću šestorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Petar Klarić, predsjednik Vijeća te suci Ivan Matija, Željko Potočnjak, Agata Račan, Nevenka Šernhorst i Milan Vuković, članovi Vijeća, odlučujući u postupku vođenom u povodu ustavne tužbe B. B. iz K., na sjednici Vijeća održanoj 20. ožujka 2003., jednoglasno je donio
Pregledi NN 67/2003 • 1. Ustavna tužba podnijeta je protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-3920/2000-6 od 13. lipnja 2002.
Glasnik NN 67/2003 • Prvostupanjskim rješenjem od 18. svibnja 1999. odbijen je podnositeljev zahtjev za uračunavanje u mirovinski staž razdoblja od 9. listopada 1991. do 5. kolovoza 1995., zbog nedostatka dokaza o uplati doprinosa za to razdoblje.
Novo NN 67/2003 • 2. U ustavnoj tužbi podnositelj, u bitnom, navodi da on niti zna, niti je njegova obveza znati koje je tijelo »parafonda« za predmetno razdoblje bilo nadležno za utvrđivanje statusa osiguranika, već da je prvostupanjsko tijelo potrebne podatke trebalo zatražiti službenim putem. Ističe da njegov zahtjev za priznavanje svojstva osiguranika u predmetnom razdoblju nije u vezi sa Zakonom o konvalidaciji (»Narodne novine«, broj 104/97), ni Uredbom za provođenje Zakona o konvalidaciji za upravno područje rada, zapošljavanja, mirovinskog i invalidskog osiguranja, doplatka za djecu, socijalne skrbi i zaštite vojnih i civilnih invalida rata (»Narodne novine«, broj 51/98), jer je imao priznat kontinuitet položaja osiguranika.
Poslovi NN 67/2003 • Predlaže usvojiti ustavnu tužbu, ukinuti osporenu presudu i prethodeća rješenja te predmet vratiti prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.
Poticaji NN 67/2003 • 3. Ustavna tužba sadrži formalne sastojke propisane člankom 65. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), kao i pretpostavke propisane člankom 62. stavcima 2. i 3. i člankom 64. Ustavnog zakona.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 88/03, Broj 154/08, Broj 146/05, Broj 66/07, Broj 52/01, Broj 137/02


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled