PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 69/2000 • Iz navedenog slijedi da ukinuti dio odredbe članka 23. stavka 2. Zakona predstavlja povredu načela jednakosti i vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao jedne od temeljnih vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske.
NN 69/2000 • 1. Predlagatelji pod 3) u prijedlogu i dopuni prijedloga osporavaju suglasnost s Ustavom odredbe članka 34. stavka 3. Zakona koji glasi:
NN 69/2000 • »Visinu nadoknade plaće i najviši iznos nadoknade plaće koja se isplaćuje na teret Zavoda utvrđuje Zavod.«
NN 69/2000 • Predlagatelji smatraju da je osporena odredba u nesuglasju s odredbama članka 14. i članka 20. Ustava.
NN 69/2000 • Zakonodavac je osporenom odredbom dao ovlaštenje Zavodu na donošenje provedbenih propisa o načinu ostvarivanja prava na nadoknadu plaće, kada se ta nadoknada ostvaruje na teret sredstava Zavoda.
NN 69/2000 • Ovlaštenje Zavoda iz članka 34. stavka 3. Zakona nije u protuslovlju s odredbom stavka 1. istog članka, a kako se to navodi u prijedlogu, jer su te odredbe po svojem sadržaju različite i neovisne. Za razliku od osporavane odredbe Zakona, koja daje ovlaštenje za propisivanje raspona visine nadoknade plaće od najniže do najviše (80% – 100% od osnovice za nadoknadu), te najvišeg iznosa tako obračunate nadoknade, odredbom stavka 1. istog članka propisuje se zaštitna donja granica obračunate nadoknade plaće, koja prema toj odredbi ne može biti niža od 80% od osnovice za nadoknadu, s tim da i s tako propisanom visinom – postotkom, obračunati iznos nadoknade plaće, za puno radno vrijeme, ne može iznositi manje od najnižeg iznosa nadoknade plaće, koju suglasno utvrđuje Vlada Republike Hrvatske i Zavod.
NN 69/2000 • Po mišljenju Ustavnog suda, odredbom članka 34. stavka 3. Zakona ne pravi se razlika između osiguranika u svezi navedenog novčanog davanja kao što to predlagatelj navodi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 69/2000 • 2. Odredbu članka 5. stavka 12. točka a., sada članak 5. točka 11. Zakona osporavaju podnositelji pod 1) i 6).
NN 69/2000 • 11. osobe s prebivalištem u Republici Hrvatskoj koje nisu zdravstveno osigurane po drugoj osnovi i koje su prijavljene u Zavodu, ako su:
NN 69/2000 • a) se prijavile u roku od 30 dana nakon prestanka radnog odnosa, obavljanja djelatnosti ili nakon prestanka primanja nadoknade plaće na koju imaju pravo prema ovom Zakonu ili prema propisima donesenim na temelju ovoga Zakona.«
NN 69/2000 • Razlozi osporavanja predlagateljice pod 6) u bitnom se mogu sažeti na navode da je pravo na zdravstveno osiguranje nezaposlenih osoba u Republici Hrvatskoj uvjetovano i njihovim prebivalištem u Republici Hrvatskoj. Navodi da Zavod odbija prijavu na osiguranje i izdavanje zdravstvene iskaznice svima koji ne ispunjavaju uvjet prebivališta, iako, dok im je trajao ugovor o radu i nakon njegovog prestanka, imali su i danas imaju pravo na boravak u Republici Hrvatskoj, pa se i prijavljuju kao nezaposleni Hrvatskom zavodu za zapošljavanje. Podnositelj prijedloga pod 1) navodi kako bi po njegovom mišljenju zakonska odredba trebala glasiti. Smatra da bi zdravstvenu zaštitu trebali ostvarivati i oni građani koji su ne svojom krivnjom propustili da se u zakonskom roku od 30 dana od prestanka radnog odnosa, prijave Zavodu za zapošljavanje, odnosno da se status zdravstveno osigurane osobe stječe danom prijave Zavodu za zapošljavanje.
NN 69/2000 • Odredbom članka 5. Zakona, određeno je tko se prema odredbama tog Zakona smatra osiguranikom, a točkom 11. navedene odredbe određeno je pod kojim uvjetima osobe koje nisu zdravstveno osigurane imaju pravo na zdravstveno osiguranje.
NN 69/2000 • Odlukom Ustavnog suda broj: U-I-496/1998 (»Narodne novine«, broj 11/2000), ukinute su odredbe Zakona o prebivalištu i boravištu građana (»Narodne novine«, broj 53/91) koje su kao uvjet prijave prebivališta propisivale da osoba u mjestu prebivališta ima stan u vlasništvu ili ugovor o najmu. Također je ukinut dio odredbe Zakona koji je nadležnom tijelu davao pravo da odbije prijavu prebivališta ako podnositelj prijave ne podnese dokaze o svom zaposlenju ili drugom izvoru prihoda.
NN 69/2000 • Stoga, Ustavni sud smatra da je ispunjenje uvjeta prebivališta predviđeno osporenom odredbom dostupno pod jednakim uvjetima svim osiguranicima, te pod pretpostavkom da ispunjavaju ostale zakonske uvjete stječu pravo na zdravstveno osiguranje.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 36/92, Broj 5/09,
Broj 60/93, Broj 33/02,
Broj 84/02, Broj 78/08
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA