PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-ukupna-svota-dodatka-uz-phwv NN 67/2001

• »Svota dodatka uz mirovinu isplaćivat će se korisnicima mirovine u razdoblju od 1. studenoga 1998. do 31. prosinca 2002. godine, s time da ukupno isplaćene svote dodatka ne mogu iznositi više od 7.524.856.731 kn.«


Stranica 2001-07-67-1117 NN 67/2001

• 4. U postupku ocjene suglasnosti osporenih odredaba Pravilnika s Ustavom i zakonom, Ustavni sud je predmet razmatrao polazeći od načela ustavnosti i zakonitosti, kao najvažnije sastavnice načela vladavine prava, propisanog u članku 5. stavku 1. Ustava Republike Hrvatske, koji glasi: »U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i zakonom.«


Internet NN 67/2001

• Načelo zakonitosti u djelovanju uprave znači da nadležna tijela imaju pravo donositi provedbene propise i druge opće akte niže pravne snage samo kad su na to višom pravnom normom izrijekom ovlašteni, i to u granicama date ovlasti.


Internet stranice NN 67/2001

• Iz stavka 3. članka 1. Zakona razvidno je da je zakonodavac izrijekom ovlastio fondove mirovinskog i invalidskog osiguranja da donesu opće akte kojima će propisati:


Internet stranice NN 67/2001
• – rokove u kojima će se, poštujući zakonska mjerila propisana u stavku 2. članka 1. Zakona, ta sredstva isplaćivati, ali najkasnije do 31. prosinca 2002.

Internet stranice NN 67/2001
• 5. U svezi s osporavanom odredbom članka 1. stavka 1. Pravilnika Ustavni sud je utvrdio da se radi o odredbi sadržajno identičnoj sadržaju Zakona, a koja sama po sebi ne uređuje pravila o raspodjeli sredstava doznačenih iz državnog proračuna mirovinskim fondovima. S obzirom da je članak 1. stavak 1. Pravilnika, u dijelu koji određuje iznos doznačenih sredstava, usklađen s odredbom članka 1. stavka 1. Zakona, a u dijelu u kojem se propisuju način i rokovi isplate doznačenih sredstava usklađen s odredbom članka 1. stavka 3. Zakona, Ustavni sud nije utvrdio njegovu nezakonitost i neustavnost.

Internet stranice NN 67/2001 • Razmatrajući s aspekta načela ustavnosti i zakonitosti razloge osporavanja odredbe članka 1. stavka 2. Pravilnika, koji se temelje na stavovima podnositelja da su isplaćena sredstva trebala biti obračunata kao dio mirovinske osnovice, a ne kao dodatak uz mirovinu, Ustavni sud je utvrdio da zakonodavac u članku 1. Zakona propisuje obvezu da se iz državnog proračuna navedena sredstva doznače (prema vremenskom rasporedu propisanom u stavku 2.) nadležnim mirovinskim fondovima, kao i ukupnu visinu tih sredstava, ali da u cijelosti prepušta nadležnim tijelima da samostalno propišu način njihove podjele u pojedinačnim slučajevima, uvažavajući ukupna primanja pojedinog korisnika u razdoblju od 1. rujna 1993. godine do 30. lipnja 1998. godine. Sukladno tome, nadležna tijela propisala su u stavku 2. članka 1. Pravilnika da će se predviđena sredstva isplatiti kao dodatak uz mirovinu, čime ta tijela nisu prekoračila granice svojih zakonskih ovlaštenja, pa se u konkretnom slučaju ne može govoriti o povredi načela vladavine prava iz članka 3. i načela ustavnosti i zakonitosti iz članka 5. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 67/2001 • Ustavni sud utvrđuje da su se, propisujući isplatu zakonom određenih sredstava u obliku dodatka uz mirovinu, nadležna tijela kretala u granicama Zakonom datog ovlaštenja da ona utvrde način podjele prenesenih sredstava, a da je u ovom slučaju odabrani način isplate tih sredstava uvjetovan činjenicom da su za svaku kalendarsku godinu točno određena sredstva koja se mogu isplatiti umirovljenicima te da je ograničeno razdoblje osiguranja sredstava. Pored toga, s obzirom da se ne osiguravaju sredstva za usklađivanje mjesečno isplaćenih iznosa s troškovima života i porastom plaća, to nije ni moguće – bez osiguranja dodatnih sredstava – uvrštavanje navedenih iznosa u mjesečni iznos mirovine (koji podnositelji prijedloga nazivaju mirovinskom osnovicom). Temeljem navedenog Ustavni sud je ocijenio da je odredba članka 1. stavka 2. Pravilnika donesena u granicama ovlaštenja utvrđenih u članku 1. Zakona.
Poslovne stranice NN 67/2001 • 6. U osporenoj odredbi članka 2. Pravilnika propisano je da se ukupna svota dodatka uz mirovinu utvrđuje na način da se zbroje svote od 100,00 kn i 6%-tna svota mirovine isplaćene za lipanj 1998. godine. Tom su odredbom, dakle, nadležna tijela pravno-tehnički razradila način utvrđivanja podjele sredstava za svaki konkretan slučaj istodobnom primjenom dva načela, sadržana u mjerodavnim odredbama tada važećeg Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju, i to primjenom:
Pregledi NN 67/2001 • – načela solidarnosti u dijelu u kojem je određeno da će svim korisnicima mirovine uz mirovine biti isplaćivane i paušalne svote od 100,00 kuna;
Glasnik NN 67/2001 • Time se postiglo da se svim korisnicima mirovine do svote mirovine od 1.500,00 kuna mjesečno (a takvih je korisnika oko 80%) isplaćuje razmjerno veći dodatak uz mirovinu u odnosu na korisnike mirovine čija je svota mirovine iznad 1.500,00 kuna. S druge strane, utvrđeni 6%-tni iznos od mirovine određene za lipanj 1998. godine utemeljen je na načelu uzajamnosti koje osigurava da i ukupni dodatak (100,00 kn + 6%) bude ovisan o ulaganjima u mirovinsko osiguranje.
Novo NN 67/2001 • S obzirom na navedeno, nisu u pravu pojedini podnositelji kada tvrde da je osporenim Pravilnikom došlo do »linearne« isplate dodatka uz mirovinu, jer visina ukupnog dodatka uz mirovinu u svakom pojedinačnom slučaju ovisi o visini mirovine koja je svakom pojedinom korisniku isplaćena za lipanj 1998. godine. Osim toga, jednaka svota od 100,00 kuna također ne znači linearnu isplatu, budući da u odnosu na visinu pojedinačne mirovine taj dio dodatka sudjeluje s većim ili manjim udjelom (postotkom) u ukupnim mirovinskim primanjima umirovljenika.
Poslovi NN 67/2001 • 7. Ustavni sud, međutim, utvrđuje da se određivanjem iznosa od 6% mirovine uvećanim za 100,00 kuna – koje pravno-tehničko mjerilo samo po sebi nije sporno niti je sporna zakonska ovast za njegovo propisivanje – nadležna tijela nisu u cijelosti pridržavala Zakonom utvrđene obveze da to mjerilo primijene na ukupna primanja umirovljenika u razdoblju od 1. rujna 1993. do 30. lipnja 1998. godine. Ona su ga, nasuprot tome, primijenila na iznos mirovine koja je svakom pojedinom umirovljeniku isplaćena za lipanj 1998. godine.
Poticaji NN 67/2001 • Propisujući taj dio osporene odredbe članka 2. Pravilnika nadležna tijela nisu u cijelosti postupila u skladu s materijalnom odredbom članka 1. stavka 3. Zakona. Uvažavajući neospornu važnost predmeta ove ustavnosudske ocjene za svakog zainteresiranog građanina na kojeg se Pravilnik neposredno primjenjuje, kao i za cjelokupnu društvenu zajednicu, u ustavnosudskom postupku ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom tog dijela osporene odredbe članka 2. Pravilnika, pred Ustavnim se sudom stoga postavilo sljedeće pitanje:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 14/91, Broj 158/04, Broj 113/97, Broj 44/96, Broj 3/99, Broj 52/00


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled