PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-u-razmatranju-odgovora-na-hfiw NN 67/2001

• Nadalje, Ustavni sud uvažio je i činjenicu da je isplata prema postojećem mjerilu već izvršena (konzumirana) za dio 1998., te za 1999., 2000. i dio 2001. godine, tako da za isplatu preostaje još samo dio iznosa određen za drugo polugodište 2001. i 2002. godinu. Eventualno novo mjerilo podjele sredstava na bazi ukupnih primanja korisnika mirovine za razdoblje od 1. rujna 1993. do 30. lipnja 1998. godine (a ne na bazi iznosa mirovine isplaćene za lipanj 1998. godine) moglo bi se, dakle, primijeniti samo na preostali iznos Zakonom doznačenih sredstava. To stoga što bi - u protivnom slučaju – cjelokupni dio sredstava već isplaćen u razdoblju od 1998. do sredine 2001. godine podlijegao reviziji u svakom pojedinačnom slučaju.


Stranica 2001-07-67-1117 NN 67/2001

• Sukladno svim prethodnim navodima, Ustavni sud utvrđuje da postoji djelomična neusklađenost između odredbe članka 1. stavka 3. Zakona i dijela odredbe članka 2. Pravilnika. U konkretnom je ustavnosudskom postupku ocijenjeno, međutim, da su zahtjevi koji pred Republiku Hrvatsku proizlaze iz njezinih značajki socijalne države (a koji se očituju u tome da velikom broju korisnika mirovine primjena mjerila od 100,00 kuna uvećana za 6% iznosa mirovine isplaćene za lipanj 1998. godine nije nanijela štetu), kao i zahtjevi pravne sigurnosti koji proizlaze iz načela vladavine prava (a koji se očituju u neospornoj činjenici da je najveći dio proračunskih sredstava iz članka 1. Zakona već isplaćen, te da bi promjena postojećeg mjerila, s retroaktivnim učinkom na već isplaćena sredstva, ugrozila pravnu sigurnost i uzrokovala pravnu neizvjesnost za svakog korisnika mirovine na kojega se Zakon i Pravilnik neposredno primjenjuju), pretpostavljaju prethodno ocjenjivanje (vaganje) težine povrede koju su učinila nadležna tijela u odnosu na značenje i važnost drugih ustavnih vrijednosti koje su nadležna tijela osporenom odredbom Pravilnika štitila.


Internet NN 67/2001

• Razmatrajući dosege značenja i posljedica koje proizlaze iz tih dviju vrijednosti. Ustavni sud je u ustavnosudskom postupku ocijenio da razmjeri neusklađenosti dijela odredbe članka 2. Pravilnika s člankom 1. stavkom 3. Zakona nisu tolikog intenziteta da bi se zbog njih morale dovesti u pitanje Pravilnikom zaštićene vrijednosti objektivnog ustavnopravnog poretka Republike Hrvatske, a osobito vrijednosti koje proizlaze iz ustavne odrednice Republike Hrvatske kao socijalne države.


Internet stranice NN 67/2001

• Prigovori podnositelja koji se odnose na manji iznos isplaćenog obroka za 1998. godinu ne mogu utjecati na suglasnost odredbe članka 3. stavka 1. Pravilnika s Ustavom i zakonom, jer je vremenski raspored isplate obroka propisan Zakonom, a ne Pravilnikom, te se u tom slučaju može govoriti o problemima u primjeni Zakona, što nije predmet ispitivanja u postupcima pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske.


Internet stranice NN 67/2001
• Krug korisnika koji imaju pravo sudjelovati u podjeli spomenutog iznosa nije određen osporenim Pravilnikom, kako to pogrešno navode pojedini prijatelji – nego Zakonom, pa je osporavanje zakonitosti Pravilnika s te osnove neutemeljeno.

Internet stranice NN 67/2001
• 9. U odnosu na osporavajuće navode podnositelja prema kojima isplatu dodatka uz mirovinu nije dopušteno uvjetovati doznakom novčanih sredstava iz državnog proračuna, a što propisuje odredba članka 4. stavka 2. osporenog Pravilnika, Ustavni sud utvrđuje da je ta odredba Pravilnika u cijelosti suglasna s člankom 1. stavkom 2. Zakona. U tom je članku, naime, izrijekom propisano: »Sredstva iz stavka 1. ovog članka doznačit će se fondovima tako da će se u 1998. godini doznačiti sredstva u visini osiguranoj Izmjenama i dopunama Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1998. godinu, a preostala sredstva u godinama 1999., 2000., 2001. i 2002. u osam jednakih obroka, po dva u svakoj godini.« Prema tome, nije nesuglasna Zakonu odredba Pravilnika koja tu zakonsku odredbu razrađuje u provedbenom smislu. Ne budu li, naime, sredstva iz državnog proračuna predviđena za određeno polugodište doznačena nadležnim tijelima, ne postoji mogućnost da se ona isplate na način određen stavkom 1. člankom 4. Pravilnika, to jest na način da se dodatak uz mirovinu isplaćuje mjesečno s redovitom isplatom mirovine.

Internet stranice NN 67/2001 • Ustavni sud utvrđuje da se ustavnost i zakonitost odredbe stavka 2. članka 4. Pravilnika ni u kom slučaju ne može osporavati zbog toga što se njome – kako to navodi jedan od predlagatelja – »dovodi u sumnju« provedba zakonske obveze prema kojoj se sredstva iz državnog proračuna moraju doznačiti nadležnim tijelima sukladno članku 1. stavku 2. Zakona. Sud iznova ističe da se odredbom članka 4. stavka 2. Pravilnika propisuje samo to da se dodatak uz mirovinu neće isplaćivati mjesečno s redovitom mirovinom (kako je to propisano stavkom 1. istog članka Pravilnika) ako sredstva iz državnog proračuna predviđena za određeno obračunsko razdoblje ne budu doznačena nadležnim tijelima. Za razliku od osporavajućih navoda predlagatelja, u ovom se slučaju radi o uređivanju načina isplate, a ne o podzakonskom »uvjetovanju« ispunjavanja zakonom propisane obveze.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 67/2001 • 11. U odnosu na osporavajuće navode pojedinih podnositelja, prema kojima su nadležni mirovinski fondovi bili dužni, svaki za sebe, donijeti svoj opći akt za izvršenje članka 1. Zakona, a ne zajednički opći akt (osporeni Pravilnik), Ustavni sud utvrđuje da su na temelju članka 6. točke 11. Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske (»Narodne novine«, broj 58/90, 21/92, 116/93 i 23/95), članka 6. točke 12. Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske (»Narodne novine«, broj 58/90, 21/92, 116/93, 23/95 i 24/97) i članka 6. točke 9. Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja individualnih poljoprivrednika Hrvatske (»Narodne novine«, broj 58/90, 21/92 i 74/97), Upravni odbor Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske, Upravni odbor Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske i Upravni odbor Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja individualnih poljoprivrednika Hrvatske, na zajedničkoj sjednici održanoj 5. listopada 1998. godine, donijeli osporeni Pravilnik. Budući da je nadležno tijelo svakog pojedinog od navedenih fondova taj Pravilnik donijelo pozivom na mjerodavnu odredbu svoga statuta, ima se smatrati da je osporeni Pravilnik opći akt svakog pojedinog fonda, te na njegovu zakonitost nema utjecaja činjenica što su ga nadležna tijela više fondova donijela na zajedničkoj sjednici, niti to što su svi oni istovjetnog sadržaja.
Poslovne stranice NN 67/2001 • 12. Slijedom navedenog, temeljem odredbe članka 41. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), riješeno je kao u izreci.
Pregledi NN 67/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jasna Omejec, dopredsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlozima za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 12. srpnja 2001. godine, donio je
Glasnik NN 67/2001 • 2. Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-473/1993 od 9. ožujka 1994. godine, objavljeno u »Narodnim novinama«, broj 25/94, stavlja se izvan snage
Novo NN 67/2001 • 1. Prijedloge za pokretanja postupka za ocjenu ustavnosti u izreci navedenog Zakona podnijeli su Nikola Baić iz Zaboka, Ljubomir Slunski i Stanislav Tojčić iz Zagreba, Udruženje deviznih štediša Hrvatske, Zagreb, Atlantida Roje iz Splita, Božidar Peša iz Zagreba, Martin Katičić iz Zagreba te Nijaz Jakupović iz Sanskog Mosta, BiH.
Poslovi NN 67/2001 • 3. Osporeni Zakon odredbom svog članka 17. stavio je izvan snage Vladinu Uredbu o pretvaranju deviznih depozita građana kod banaka u javni dug Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 58/93), ona je stavila izvan snage Uredbu iz »Narodnih novina«, broj 71/92, a stupanjem te Uredbe na snagu prestala je važiti Uredba o pretvaranju deviznih depozita građana kod banaka u javni dug Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 71/91, 3/92 i 12/93). Prvu istoimenu Uredbu iz »Narodnih novina«, broj 71/91 donijela je Vlada Republike Hrvatske dana 19. prosinca 1991. godine.
Poticaji NN 67/2001 • 4. Osporenim Zakonom uređeni su uvjeti i način pretvaranja deviznih depozita građana kod banaka koje posluju na teritoriju Republike Hrvatske na dan 27. travnja 1991. godine u javni dug Republike Hrvatske, te uvjeti i način korištenja tih deviznih depozita. Pobliže se određuje pojam deviznih depozita – koji obuhvaćaju devizne depozite banaka u Hrvatskoj deponirane kod bivše Narodne banke Jugoslavije po osnovi devizne štednje građana i devizne depozite kod banaka u Hrvatskoj koje su građani te banke prenijeli temeljem Uredbe o pretvaranju deviznih depozita građana kod banaka u javni dug Republike Hrvatske. (Riječ je o Uredbi iz »Narodnih novina«, broj 58/93).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 179/04, Broj 42/09, Broj 28/08, Broj 162/03, Broj 138/09, Broj 4/05


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled